Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jaha. För att?

Trump: 45%
Clinton: 38%
Johnson: 6%
Stein: 2%

White voters: Trump up 67/17
Black voters: Clinton up 80/2

Med Newt Gingrich som VP
Trump: 47%
Clinton: 42%

Gingrich är ett sänke

2008: Obama 47% vs 52%
2012: Obama 45% vs 53%,

Sagt det hela tiden Ferrari och en Fiat. Tror att det var något liknade med chris christie i New jersey om Trump la till honom i sitt team.

För helvete välj en kvinna och låt henne få in kvinnorna åt honom sen kan hon hålla käft. Hillary skulle ta en Indian om det gav henne några extra röster.
Senast redigerad av seeeg321 2016-06-01 kl. 22:10.
2016-06-01, 22:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han har intyg och video klipp på deltagarna där de säger att skolan var bra. Vilket gör att han kommer vinna saken.

Sen att själva konceptet Trump universitet är skumt och försök till snabba pengar för Trump är en annan sak. Men deltagarna gjorde bort sig själva när de skrev på intyg och gjorde video klipp. Vilket självklart Trump tänkte på när de skulle försöka få tillbaka pengarna i framtiden.

Fast det är inte kvalitén som det handlar om utan att det inte är en legitim skola och hela den biten.

Sedan att han förolämpade dommaren gör det inte bättre för honom (om jag förstod det hela rätt)
2016-06-01, 22:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Det är ett civilrättsligt fall som inte kommer påverka honom nämnvärt.

EXTREMT mycket tyder just nu på att Hillary däremot kommer bli åtalad och inte komma undan sina emails och hennes inblandning med pengar till Clinton Foundation och hennes tidigare jobb som utrikesminister.

Jag tror hon åker dit faktiskt. Och det tror jag inte på för att jag håller på Trump utan för att det finns så otroligt mycket bevis att jag har svårt att se att hon går fri från detta.

Det vet vi inte, det kan påverka den påstådda miljadären negativt då det kan framställa honom som en skurk men det skulle vara i absolut värsta fall, jag tror hans ekonomi och hans genuina värde är farligare för honom om det visar sig att han inte är värd det han påstår att han är värd och speciellt om det visar sig att han inte ens är en miljardär.
2016-06-01, 22:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Sedan att han förolämpade dommaren gör det inte bättre för honom (om jag förstod det hela rätt)

Ja, han förolämpade honom. En latino man som tjänstgör för "lag och ordning", som borde vara en av Trumps starkare grenar.., och Trump behöver latino röster..

(och ärligt talat, har Trump inget att skämmas för, så skulle han bara låta det "spela ut".., med ett : se you in court ! Istället för att insuinera det ena, som det andra..)

Precis som han inte kunde hålla käft och vara mer diplomatisk förra veckan, gentemot den där kvinnliga latino guvernören, det var väl Susana Martinez ifrån New Mexico..?

(och soccer-moms röster skulle Trump även även behöva)

Och jag ger upp !

För jag begriper det inte för en j-vla millisekund : hur han så kan förolämpa den ena, efter den andra.., när han inte skulle behöva göra det.., i denna delen av kampanjen.

Fokus skall ju vara att ena ett splittrat parti, övertyga tvivlare, och enas mot fru Clinton !

Istället för att pissa på partikamrater !
2016-06-01, 22:32
Medlem
Citat:
Fast det är inte kvalitén som det handlar om utan att det inte är en legitim skola och hela den biten.

Legitim skola är det.

Problemet är att folket som tog kurserna var desperata människor och ville bli framgångsrika snabbt. Och när det inte blev så så bestämde de sig för att stämma Trump.

Exakt samma sak som att köpa en bantningspiller burk med en smal människa på bilden. För att sen inte gå ner ett gram.

Ja Trump använde sitt namn för att få folk att tro att de också kan bli framgångsrika. Inget fel på det.
2016-06-01, 22:34
Medlem
Citat:
För helvete välj en kvinna och låt henne få in kvinnorna åt honom sen kan hon hålla käft. Hillary skulle ta en Indian om det gav henne några extra röster.

Bra i teorin, men problemet är att det inte finns någon vettig kvinna att välja. Jodi Ernst är namnet som nämnts mest, och hon har bara 2 års erfarenhet i senaten. Dessutom har hon ingen vidare kommunikationsförmåga (vilket är viktigt i en Trump-kampanj).

Trumps svaghet är att han inte har politisk erfarenhet, han måste han en VP som inte kan frågeställas på den punkten.
2016-06-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, han förolämpade honom. En latino man som tjänstgör för "lag och ordning", som borde vara en av Trumps starkare grenar.., och Trump behöver latino röster..

(och ärligt talat, har Trump inget att skämmas för, så skulle han bara låta det "spela ut".., med ett : se you in court ! Istället för att insuinera det ena, som det andra..)

Precis som han inte kunde hålla käft och vara mer diplomatisk förra veckan, gentemot den där kvinnliga latino guvernören, det var väl Susana Martinez ifrån New Mexico..?

(och soccer-moms röster skulle Trump även även behöva)

Och jag ger upp !

För jag begriper det inte för en j-vla millisekund : hur han så kan förolämpa den ena, efter den andra.., när han inte skulle behöva göra det.., i denna delen av kampanjen.

Fokus skall ju vara att ena ett splittrat parti, övertyga tvivlare, och enas mot fru Clinton !

Romney gjorde allt det du sa. Han blev så skrämd av media och alla, att han inte vågade göra en intervju sista månaden .
2016-06-01, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
För att folk är mer villiga att gå lite utanför 5 månader före valet. Men, det kommer mest bero på hur mycket bevakning de får i media. Historiskt sett brukar ju dessa partier mest ignoreras, vilket kanske inte händer denna vända. Sådant är att gissa.
Historiskt sett, brukar mätningarna stämma rätt så bra. De får kanske inte 10%, utan 6%, vilket är en väldigt viktigt.
Dessutom är det första gång, när båda kandidaterna har negativa fav/unfav siffror (och inte bara negativa, utan mycket negativa). Det bådar gott för "third parties" kandidater.
2016-06-01, 22:44
Medlem
Fris avatar
Citat:
Det vet vi inte, det kan påverka den påstådda miljadären negativt då det kan framställa honom som en skurk men det skulle vara i absolut värsta fall, jag tror hans ekonomi och hans genuina värde är farligare för honom om det visar sig att han inte är värd det han påstår att han är värd och speciellt om det visar sig att han inte ens är en miljardär.
Det som kan ifrågasättas av hans förmögenhet är värdet på hans varumärken, som altid är löst värderade på förväntningar om konsumenters framtida beteende. Men om de inte var värda det han påstod för ett år sedan, så är de värda det nu. Han är nu välkänd från Vatikanen till Nordkorea. Det är typiskt för hans strategi och teknik. Han gör påståenden som är överdrivna, men som blir självförverkligande. Det är magiskt. Som kung Midas. Det är därför en rekordstor majoritet kommer att välja honom. Pengar är nödvändigt för allt och han vet hur att skaffa dem.

Nu som pensionär vill han göra det för sitt folk, och gå till världshistorien som hjälte, hur är det inte trovärdigt? Vilket annat motiv skulle han kunna ha? Han pratar skjortan av yrkespolitiker i debatter som han aldrig deltagit i tidigare. Vad tror du han gör med folk i byggbranschen? Han klär av dem, rakar dem och spänner fast dem på the waterboard. "- This mexican judge should be investigated, which means interrogated, waterboarded and worse!" Då endorsar de honom. Somliga av de mindre korkade kreaturen har vid det här laget förutsett denna upprepade standardprocess och endorsar honom villkorslöst i förebyggande syfte. Little Rubio krökte ryggen stupt för att be om förlåtelse och nåder. Tänk er vad Bush-klanen måste göra nu om de vill bo kvar i USA!

- I own alot of real estate in Californa.
- Do you threaten to evict us if we don't vote for you?
- Well, think about it.
Senast redigerad av Fri 2016-06-01 kl. 22:47.
2016-06-01, 22:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Romney gjorde allt det du sa. Han blev så skrämd av media och alla, att han inte vågade göra en intervju sista månaden .

Trump har inget "problem" med media, de är ett tacksamt mål för honom. De får precis det de förtjänar, och han drar ner byxorna på de när chansen ges..: och jag älskar det !

Problemet med Trump är att han har samma taktik/strategi gentemot tvivlare i sitt egna parti. Det köper jag inte..

(han kan inte komma på egen kraft till vita huset, han behöver partiet, inklusive : latino, soccer-mom röster)
2016-06-01, 22:50
Bannlyst
Citat:

Och jag ger upp !
Det blir allt tydligare, att Trump vill ha en hätsk debatt och en stark polarisering mellan vita och icke-vita. Han vinner på vänster kravaller
Citat:
Jaha.
GOP Voters Are Rallying Behind Trump As If He Were Any Other Candidate, 538
GOP voter support in the month after the party’s nomination wrapped up
Kod:
GOP SUPPORT FOR …	1980	1988	1996	2000	2008	2012	2016
Republican nominee	74%	81%	79%	83%	84%	87%	85%
Democratic nominee	14	13	18	7	10	6	7
Trump får än så länge näst bäst resultat (efter Romney) under de senaste 40 år. Det kan kanske förklaras med, att D har Clittan. Men hur som helst, är ditt påstående om ett splittrat parti är helt felaktigt.
Citat:
Vad menar du?
2016-06-01, 23:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det blir allt tydligare, att Trump vill ha en hätsk debatt och en stark polarisering mellan vita och icke-vita. Han vinner på vänster kravaller

Jag ser det på ett annat sätt..,nämligen han skulle inte behöva mer av denna hätska debatt.

Han har mycket ammunition mot fru Clinton, e-mail skandalen förefaller ju bli värre och värre.., bengazi-fiaskot, Clinton familjens egna finansiella myglande genom åren..

Varför inte nöja sig med det, det finns ju så att det räcker och blir över.. ?

Det är ju hon som är motståndaren !

(det egna partiet behöver han bara övertyga, inte förolämpa)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in