2016-01-29, 22:23
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
På samma sätt som att en som norsk medborgare kan bli fälld för att ha köpt sex, oavsett vart i världen personen befinner dig.

Förutom i Nevada USA om du besöker en av deras fina ställen. Du kan inte bli dömd i Sverige/Norge för att ha köpt sex där. Annars får du mer än gärna länka till ett fall där någon har blivit dömd för att ha köpt sex där det är lagligt, men eftersom du mest troligtvis inte kan, utan bara sträcker dig efter tomburkar efter att ha blivit motbevisad, så GTFO. ¨

Med andra ord slutar vi att greppa efter halmstrån eftersom det inte leder någonstans Varför drog du upp prostitution helt plötsligt förresten? Vad har det med cannabis att göra? haha.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2016-01-29 kl. 22:25.
Citera
2016-02-04, 18:23
Medlem
Tändarna på affärerna i Amsterdam fungerar bara typ 5 tändningar, sen är dem slut. Kasst!
Citera
2016-02-09, 18:52
Medlem
Åker ner till Amsterdam nu i Juli, Tänkt att bo runt molenwerf. någon bra coffeshopps i närheten? Söker främst någon coffeshops med uteservering där man kan avnjuta av holk!

Sedan mot kvällen blir det nog jakt på Ladd eventuellt lite mdma! Hört att taxi chaffisarna kan ordna upp detta?

Samt priser på tryfflar, ladd & mdma. Sökt här men hittar så sprätt!

Mvh, infinitys.
Citera
2016-02-11, 03:01
Medlem
elgecys avatar
Tips på coffeshops liknande det numera stängda rokerij?

Med andra ord; soffor, dämpad belysning och generellt fokus på stämning och inredning.
Citera
2016-02-11, 04:29
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitys
Åker ner till Amsterdam nu i Juli, Tänkt att bo runt molenwerf. någon bra coffeshopps i närheten? Söker främst någon coffeshops med uteservering där man kan avnjuta av holk!

Sedan mot kvällen blir det nog jakt på Ladd eventuellt lite mdma! Hört att taxi chaffisarna kan ordna upp detta?

Samt priser på tryfflar, ladd & mdma. Sökt här men hittar så sprätt!

Mvh, infinitys.

Molenwerf är mitt ute i ingenstans typ, finns kanske 1 coffeeshop i närheten på Bos en lommer men den är buy-n-fly. Skulle ta tvärbanan till centraal och gå till någon av de populära coffeeshopsen. Mdma är billigt, €10 för ett gram om du inte blir blåst. Bästa sättet att hitta droger är att gå till någon klubb!
Citera
2016-02-13, 11:59
Medlem
HateWrecks avatar
Ska ner och semestra en långhelg i början av Mars.
Har inte varit i underbara Amsterdam på ett par år nu och undrar om någon
vet hur tobaksförbudet efterlevs på coffeeshops idag 2016?
Naturligtvis inte för att sitta och röka Marlboro, utanför meckandets skull.

Jag vet att det i teorin är förbjudet. Sist jag var där (2013) var det också
förbjudet, men att mecka med tobak var inga problem om man frågade snällt.

Om de börjat efterleva förbudet, hur gör folk då med brajet?

En grej till..

Fin-hasch, inte turistfällornas ice, skak etc.
Utan FIN-Hasch, importerade sorter.
Guldpollem av olika modeller. Fetlib, Svart, Röd etc. Ni hajjar!
Vart går ni i Amsterdam för att hitta sånt?
Tweede Kaamer hade bra sortiment förr men de senaste gångerna jag varit där har jag inte varit speciellt imponerad.
Citera
2016-04-19, 18:20
Medlem
Finns det några riktigt fräscha coffeeshops? Jag Älskar att röka men vill inte göra det med en massa smutsiga och ofräscha amerikaner.
Citera
2016-04-19, 21:09
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prema
Finns det några riktigt fräscha coffeeshops? Jag Älskar att röka men vill inte göra det med en massa smutsiga och ofräscha amerikaner.
Ett tips är väl att uppsöka coffeshops som ligger utanför turiststråken i centrum. Kolla in kartan i länken och klicka på områdena utanför centrum och sen kan du klicka på varje coffeshop var för sig för mera info:

http://www.coffeeshop.freeuk.com/Directory.html
Citera
2016-04-26, 13:52
Medlem
Nyss hemkommen från denna härliga stad. Dampkring och amnesia va två trevliga ställen. Kan rekommendera A5 på Dampkring, sjukasate sativan. Sen så hittade vi fina E också. Blir nog en resa snart igen
Citera
2016-05-11, 13:42
Medlem
HappyHours avatar
Någon broder nere i dammen nu? Är här denna vecka och träffas gärna på en holk eller fem.
PM!
Citera
2016-05-11, 15:20
Medlem
Amdam månadsskiftet maj/juni. Bodde där fram till 07, men har ingen koll alls på klubbar längre. Fortfarande duktig utgång torsdagar? Vilka klubbar kör typ "sturemusik" (avicii och sånt därnt) runt Rembrandtplein och Leidseplein? Var hänger man dagen före för klubbkakeconnections, så man slipper chansa på gatusäljarna på Warmoesstraat?
Citera
2016-05-24, 19:28
Medlem
vaginalprolapss avatar
jag och polaren åker den 18e juli och letar hotel som är billigt och som man får röka på, någon som har varit på något centralt? standarden skiter vi totalt i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in