Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Skulle Sam säljas för ca 74 mille. Det tror jag inte, kan han säljas 2,5 M € ca 23 mille så är bra.
Det är de summorna som det har talats om tidigare från Heerenveen. Sedan vill de såklart haussa upp sina egna spelare, men de värderar honom ganska högt, och han har väl varit ganska bra i Holland, var ju en av de bättre spelarna i ligan innan jul som jag förstått det.
Men ja, jag tycker det är lite väl mycket, TM har värderat honom till 3,5 MEUR, det är mer rimligt, dvs runt 31 miljoner.
Citat:
Heerenveens Sam Larsson har blivit en jagad man i fotbollseuropa. Flera klubbar uppges vara ute efter 22-åringen och för viasatsport.se bekräftar hans agent, Martin Dahlin, att vissa har börjat agera.
- Det jag kan säga nu är att det finns konkreta bud på Sam, säger Dahlin.
Tidigare i veckan rapporterades det att Heerenveens svenske mittfältare, Sam Larsson, är på väg till italienska Atalanta. Samtidigt uppgavs seriekonkurrenterna PSV och Ajax, samt den tyska storklubben Borussia Dortmund vara intresserade av 22-åringens tjänster.
- Det jag kan säga är att det finns konkreta bud på Sam. Vilka klubbar det är vill jag inte gå in på just nu. Vi får se hur allt utvecklas helt enkelt, säger Sam Larssons agent, Martin Dahlin, till viasatsport.se.
Enligt den italienska transfergurun Gianluca Di Marzio kommer Heerenveen kräva runt 70 miljoner kronor för talangen, vars kontrakt går ut 2018. En prislapp som enligt uppgift blir svår att matcha för Atalanta efter deras första bud på 32 miljoner.
– De (Heerenveen) har sagt att de helst inte vill sälja honom just nu, så vi får se, säger Dahlin.
[...]