2016-06-01, 15:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Förlåt? Omformulera dig gärna.

Är det Prio-Nisse som vad?

Säljs Sam är det nog för snarare 8-10m euro. Har det iallafall snackats om, utifall det är PSV/Ajax som köper honom.
Går alla pengar till IFK eller tar Nisse eller andra aktörer sin del av pengarna som t.ex i HIF?
2016-06-01, 16:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Går alla pengar till IFK eller tar Nisse eller andra aktörer sin del av pengarna som t.ex i HIF?

Nej, alla pengarna går till IFK så vitt jag vet. Inte hört nåt om något annat. Det hade väl varit om PF/Nisse gick in och värvade nån specifik spelare som senare blev såld.
2016-06-01, 16:39
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Nej, alla pengarna går till IFK så vitt jag vet. Inte hört nåt om något annat. Det hade väl varit om PF/Nisse gick in och värvade nån specifik spelare som senare blev såld.
Finns inga externa ägarandelar i Blåvitt längre. Nisse finansierade köpet av Sköld och lånet av Hjörtur men det var rena kapitaltillskott ("extra sponsring").
2016-06-01, 18:35
Medlem
Citat:
Förlåt? Omformulera dig gärna.

Är det Prio-Nisse som vad?

Säljs Sam är det nog för snarare 8-10m euro. Har det iallafall snackats om, utifall det är PSV/Ajax som köper honom.

Jo jag vet att det är de summorna det har talats om, men jag brukar vara ganska så konservativ, bra med marginaler.

Säljs han för runt 8 MEUR, så blir det ca 11 MSEK, tror försäljningsklausulen är på 15%. Samma för Ludde va?
2016-06-01, 18:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo jag vet att det är de summorna det har talats om, men jag brukar vara ganska så konservativ, bra med marginaler.

Säljs han för runt 8 EURM, så blir det ca 11 MSEK, tror försäljningsklausulen är på 15%. Samma för Ludde va?

15 % är inte den jag har hört. Trodde det antingen var 10 eller 20 %. Men räkna på 15 % på vardera då.

Vet inte riktigt hur bra Ludde varit i år men han borde väl kunna säljas för åtminstone typ 5m euro iallafall. Köpenhamn är ju rätt duktiga på att ta betalt för sina spelare.
2016-06-01, 18:39
Medlem
mishimas avatar
Holländska klubbar har köpt sju spelare för åtta miljoner euro eller mer enligt wiki.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_football_transfer_record?wprov=sfla1

Skulle verkligen Ajax eller PSV betala de summorna för Sam Larsson?
2016-06-01, 18:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Säljs Sam och Ludde för hyfsade summor, så får vi in en del dosh. Någon som vet hur det ser ut för killarna? Skulle de säljas för låt säga 20 vardera så är det kanske 6-8 MSEK.

Edit: Om Bjärsa har 200k i månaden(brutto), så är det ca 262k per månad, arbetsgivaravgifter inkluderat, alltså 3,1 mille per år.

Just sådana löneposter är det vi främst behöver göra oss av med så vi sparar in cash den vägen.
Rena försäljningar för stora summor känns långt bort.
2016-06-01, 19:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Säljs han för runt 8 MEUR, så blir det ca 11 MSEK, tror försäljningsklausulen är på 15%. Samma för Ludde va?

Skulle Sam säljas för ca 74 mille. Det tror jag inte, kan han säljas 2,5 M € ca 23 mille så är bra.
2016-06-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Skulle Sam säljas för ca 74 mille. Det tror jag inte, kan han säljas 2,5 M € ca 23 mille så är bra.

Det är de summorna som det har talats om tidigare från Heerenveen. Sedan vill de såklart haussa upp sina egna spelare, men de värderar honom ganska högt, och han har väl varit ganska bra i Holland, var ju en av de bättre spelarna i ligan innan jul som jag förstått det.

Men ja, jag tycker det är lite väl mycket, TM har värderat honom till 3,5 MEUR, det är mer rimligt, dvs runt 31 miljoner.

Citat:
Heerenveens Sam Larsson har blivit en jagad man i fotbollseuropa. Flera klubbar uppges vara ute efter 22-åringen och för viasatsport.se bekräftar hans agent, Martin Dahlin, att vissa har börjat agera.
- Det jag kan säga nu är att det finns konkreta bud på Sam, säger Dahlin.

Tidigare i veckan rapporterades det att Heerenveens svenske mittfältare, Sam Larsson, är på väg till italienska Atalanta. Samtidigt uppgavs seriekonkurrenterna PSV och Ajax, samt den tyska storklubben Borussia Dortmund vara intresserade av 22-åringens tjänster.
- Det jag kan säga är att det finns konkreta bud på Sam. Vilka klubbar det är vill jag inte gå in på just nu. Vi får se hur allt utvecklas helt enkelt, säger Sam Larssons agent, Martin Dahlin, till viasatsport.se.

Enligt den italienska transfergurun Gianluca Di Marzio kommer Heerenveen kräva runt 70 miljoner kronor för talangen, vars kontrakt går ut 2018. En prislapp som enligt uppgift blir svår att matcha för Atalanta efter deras första bud på 32 miljoner.
– De (Heerenveen) har sagt att de helst inte vill sälja honom just nu, så vi får se, säger Dahlin.

[...]
2016-06-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vi för säkert en dialog med CSKA men det ska till välgörenhet från deras sida om Carlos ska fortsätta i AIK.

Tror Birkir är given som ytterback i Island, Ofori har haft intresse från Köpenhamn men det var nåt år sen, sen har skadorna kommit in i bilden. Yasin som varit ordinarie i en dryg månad lär inte gå nånstans. Hade intresset för Isak varit så högt som det spekulerades om har jag svårt å tro att han skulle signat med AIK från första början, kontinuerligt spel i AS kommer göra honom gott och han drar säkert utomlands så småningom, men inte nu. Att nån klubb skulle va intresserad av Brustad till den milda grad att dom vill köpa loss honom är osannolikt.

Det är inte lika stort för en spelare att var med i EM nu när det är så många länder med.

När det gäller Engvall så har han inte imponerat direkt i år och frågan är om det verkligen är så smart att släppa honom till OS mitt under kvalet till EL.
2016-06-01, 19:54
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vi för säkert en dialog med CSKA men det ska till välgörenhet från deras sida om Carlos ska fortsätta i AIK.

Tror Birkir är given som ytterback i Island, Ofori har haft intresse från Köpenhamn men det var nåt år sen, sen har skadorna kommit in i bilden. Yasin som varit ordinarie i en dryg månad lär inte gå nånstans. Hade intresset för Isak varit så högt som det spekulerades om har jag svårt å tro att han skulle signat med AIK från första början, kontinuerligt spel i AS kommer göra honom gott och han drar säkert utomlands så småningom, men inte nu. Att nån klubb skulle va intresserad av Brustad till den milda grad att dom vill köpa loss honom är osannolikt.

Var dock flera klubbar på plats mot ÖSK (tror att det var då?) för att kolla på Ofori. Han är inte iskall, tycker dessutom han gjort galet bra insatser nu på slutet.

Vore såklart ett stort tapp, däremot har vi rätt bra täckning på innermittfältet. Saletros och framförallt Gravius ser riktigt bra ut och måste få speltid. Sen gör sig nästan Ishi bäst i mitten och även Blomberg (och Etuhu på sikt, men där ska vi fan inte förlänga).
2016-06-01, 22:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det är inte lika stort för en spelare att var med i EM nu när det är så många länder med.
Lika stort nej men likväl är det ett mycket bra skyltfönster och imponerar exempelvis Birkir finns en stor chans att han säljs.
Citat:
När det gäller Engvall så har han inte imponerat direkt i år och frågan är om det verkligen är så smart att släppa honom till OS mitt under kvalet till EL.
Utöver EL-kvalet ska Göteborg dessutom spela två gånger på Tele2 under OS, kanske hinner Engvall tillbaka till Sverige när dom möter Dif (21/8) men själv tycker jag det är en onödig risk att ta. Vilka förutom AIK har varit tydliga med att dom inte kommer släppa några spelare till OS?
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Var dock flera klubbar på plats mot ÖSK (tror att det var då?) för att kolla på Ofori. Han är inte iskall, tycker dessutom han gjort galet bra insatser nu på slutet.

Vore såklart ett stort tapp, däremot har vi rätt bra täckning på innermittfältet. Saletros och framförallt Gravius ser riktigt bra ut och måste få speltid. Sen gör sig nästan Ishi bäst i mitten och även Blomberg (och Etuhu på sikt, men där ska vi fan inte förlänga).
Kanske är han hetare än vad man kan tro efter diverse skadeproblem han råkat ut för? Mot ÖSK var han grym men i helhet denna vårsäsong tycker jag inte han nått sina tidigare toppar, likväl är han ju bra.

Det är lite skrämmande att BW antyder att man försöker förlänga med Dickson, han är alldeles för skadedrabbad för att det ska gynna AIK på sikt, sen är det som du säger att de unga på mittfältet måste få speltid så om vi nu mot förmodan skulle förlänga med Dickson vore det ren idioti (hoppas jag ändrar den åsikten). Nä bättre att låta kontraktet löpa ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in