2016-06-01, 16:03
  #253
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbritt21
RYKTET säger såhär,
Hon blev våldtagen, vann målet utan några konkreta bevis. Fick skadestånd på 85k, brännde dom. Hon vann stora summor på internetcasino, köpte bilar, resor, fyrhjuling, butiken ect. Pengarna tog slut och butikwn med kosttillskott och träningskläder gick inte såbra i en by med majoriteten penionärer. Huset började brinna, en "olycka", hon ville inte ha firma att renovera utan ville göra det själv för att komma billigare undan. Han har inte fått komma in i huset för hon har inte velat att han ska behöva slita ut sig eftersom att han jobbar borta på veckorna så hon har sagt att hon sköter allt och renoveringen pågår för fullt. Pengarna har hon däremot tagit och inget i huset är gjort. Lägenheten började brinna mystiskt och även där är allt ordentligt försäkrat. Hans familj har tillslut brytit sig in i kåken för att se vad fan hon håller på med. Pang, inget renoverat och blomman som används till att förgifta han med odlade hon på toaletten. Han har varit sjuk ett tag, spytt och haft kramper och när dom såg blomman så förstod dom varför. Lång historia kort, hon gör tydligen vad som helst för lite pengar och han har tydligen någon försäkring. Deras familj var den enda som inte stod utanför när brandkåren kom till lägenheten utan dom hade gått till en släkting, uppenbarligen för att han inte ska få åka till lasarettet och dom ska se att han är förgiftad. Däremot så spekuleras det om hon tänt på för att bränna han inne för att hon tyckt förgiftning tagit för lång tid.

Tack för information om rykten på byn. Hurdan är hon som människa?
Citera
2016-06-01, 16:20
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Tack för information om rykten på byn. Hurdan är hon som människa?

I hennes fall så är det inte rykten på byn, i hennes fall så kommer det från folk som vet, så hur tror du då hon är som människa?!
Citera
2016-06-01, 17:19
  #255
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
På facebooksidan står det Skellefteå.

Räcker väl med att man är född där? I mitt pass så finns för evigt en födelseort angivet. Även om jag bara bodde där med mina föräldrar i ett halvår innan vi flyttade.
Citera
2016-06-01, 17:28
  #256
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja, någon personlighetsstörning ligger väl nära till hands att tro, det är för mycket drama och pengar i omlopp för att det ska vara riktigt sunt.

Så blomman är odlad enligt ryktet och sambon har förgiftningssymtom. Våldtäkt, bränder, misshandel. Polis kanske börjar utreda ett och annat en gång till?

Jo när någon odlat giftiga blommor på toaletten och sedan nu förmodligen bevisat förgiftat sambon med dom då bör man ju ta sig ett ordentligt titt på allt som skett kring denna kvinna. Speciellt nu om våldtäkt och två mordbränder finns som man nu känner till. Är väl inte helt omöjligt att det kan finnas annat som inte är känt också om man nu även tittar på ouppklarade brott i området.

En gissning blir väl att detta kommer bli rättspsyk så småningom.
Citera
2016-06-01, 17:41
  #257
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Räcker väl med att man är född där? I mitt pass så finns för evigt en födelseort angivet. Även om jag bara bodde där med mina föräldrar i ett halvår innan vi flyttade.

Ja, men på Facebook står det vad man själv uppgett - inte vad som står i folkbokföringen. Och hon har uppgett att hon är från Skellefteå, men bor i Piteå. En av hennes vänner är en medelålders kvinna med samma namn som hennes mamma, så förmodligen är det mamman. Denna kvinna bor i Skellefteå. En nan bland hennes vänner som har samma namn som pappan bor i Öjevbyn, Piteå - förmodligen pappan. I Öjebyn bor hennes bror.

Jag vet inte om du blev klokare av det här.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-06-01 kl. 17:44.
Citera
2016-06-01, 17:43
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo när någon odlat giftiga blommor på toaletten och sedan nu förmodligen bevisat förgiftat sambon med dom då bör man ju ta sig ett ordentligt titt på allt som skett kring denna kvinna. Speciellt nu om våldtäkt och två mordbränder finns som man nu känner till. Är väl inte helt omöjligt att det kan finnas annat som inte är känt också om man nu även tittar på ouppklarade brott i området.

En gissning blir väl att detta kommer bli rättspsyk så småningom.

Sunderby Psyk finns ju i närområdet.
Citera
2016-06-01, 17:54
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbritt21
RYKTET säger såhär,
Hon blev våldtagen, vann målet utan några konkreta bevis. Fick skadestånd på 85k, brännde dom. Hon vann stora summor på internetcasino, köpte bilar, resor, fyrhjuling, butiken ect. Pengarna tog slut och butikwn med kosttillskott och träningskläder gick inte såbra i en by med majoriteten penionärer. Huset började brinna, en "olycka", hon ville inte ha firma att renovera utan ville göra det själv för att komma billigare undan. Han har inte fått komma in i huset för hon har inte velat att han ska behöva slita ut sig eftersom att han jobbar borta på veckorna så hon har sagt att hon sköter allt och renoveringen pågår för fullt. Pengarna har hon däremot tagit och inget i huset är gjort. Lägenheten började brinna mystiskt och även där är allt ordentligt försäkrat. Hans familj har tillslut brytit sig in i kåken för att se vad fan hon håller på med. Pang, inget renoverat och blomman som används till att förgifta han med odlade hon på toaletten. Han har varit sjuk ett tag, spytt och haft kramper och när dom såg blomman så förstod dom varför. Lång historia kort, hon gör tydligen vad som helst för lite pengar och han har tydligen någon försäkring. Deras familj var den enda som inte stod utanför när brandkåren kom till lägenheten utan dom hade gått till en släkting, uppenbarligen för att han inte ska få åka till lasarettet och dom ska se att han är förgiftad. Däremot så spekuleras det om hon tänt på för att bränna han inne för att hon tyckt förgiftning tagit för lång tid.
Jag undrar varför han har kvar henne på sin Facebook?
Varför i helvete har han inte tagit bort henne???
Citera
2016-06-01, 17:57
  #260
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo när någon odlat giftiga blommor på toaletten och sedan nu förmodligen bevisat förgiftat sambon med dom då bör man ju ta sig ett ordentligt titt på allt som skett kring denna kvinna. Speciellt nu om våldtäkt och två mordbränder finns som man nu känner till. Är väl inte helt omöjligt att det kan finnas annat som inte är känt också om man nu även tittar på ouppklarade brott i området.

En gissning blir väl att detta kommer bli rättspsyk så småningom.

Påminner om gymnasieläraren i Umeå som full körde på några ungdomar på en bro. Allt verkade som en typisk fyllekörning som slutat illa. Några dagar senare försökte han döda rektorn på skolan med en yxa. Då insåg man att det faktiskt kunde vara en medveten påkörning. En gång är ingen gång. Men om man är inblandad i flera allvarliga saker börjar det synas ett mönster, ett medvetet handlande.

Att bli våldtagen på stan och sen ovanpå det bli utsatt för två anlagda bränder är extremt ovanligt. Lägg till det att någon försöker giftmörda hennes sambo. . Sannolikheten är mycket låg för att det ska hända för en och samma person - dvs så länge man inte är med i maffian...

Är hon psykopat eller borderline blir det inte rättspsyk.
Citera
2016-06-01, 17:58
  #261
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag undrar varför han har kvar henne på sin Facebook?
Varför i helvete har han inte tagit bort henne???

Han har förmodligen det så jobbigt fysiskt och psykiskt att han inte orkar gå ut på Facebook.
Citera
2016-06-01, 18:01
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag undrar varför han har kvar henne på sin Facebook?
Varför i helvete har han inte tagit bort henne???

Han kanske har viktigare saker att ägna sig åt just nu. Vad som står på Facebook är snarast oväsentligt.
Citera
2016-06-01, 18:11
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kanske har viktigare saker att ägna sig åt just nu. Vad som står på Facebook är snarast oväsentligt.
Ja förvisso, jag själv hade plockat bort min kära sambo asap!
Citera
2016-06-01, 19:33
  #264
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sunderby Psyk finns ju i närområdet.
Finns inte rättspsyk i Öjebyn kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in