Citat:
Ursprungligen postat av
Doctor
Det var 2009 i Luleå. Den killen var sjuk på riktigt. Först drogade han sitt ex och våldtog henne, sen försökte han döda henne ett par gånger med cyanid innan han till slut testade Uragan-D2. Dömdes till nio år.
http://www.expressen.se/nyheter/mitt-ex-forsokte-doda-mig-med-gift/
Just det!
Nu minns jag att jag PM-konverserade med honom. Han tog livet av sig i häktet/fängelset, så det är nog rätt lugnt att jag skriver detta utan att nämna några namn eller alias...
Men han påstod sig själv ha käkat Tallium, ca 5 g utan att nått hände. Jag spelade med o skrev typ; -Oh Fan, att det inte hände något! (Han ville väl att jag skulle testa o käka upp mitt Tallium)...
Fattade ju då att det var nått fel på killen. Det var nått mer (som jag inte minns nu), som helt uppenbarligen inte stämde. Jo, det var leveranstiden på Talliumet, som han beskrev som 3 dagar... Man får räkna med minst två veckor.
OBS!
Då hade jag ingen aning om att han tänkte förgifta sin tjej! Trodde bara vi hade ett gemensamt intresse för gifter.