• 1
  • 2
2016-06-01, 01:38
Medlem
Hej,

Jag planerar på att flytta till Hyllie, men känner ingen som bor där eller har bott där, hittar heller ingen tråd om det här, så kan någon ge mig lite info om hur dagsläget ser ut?

Känner man sig säker? är det lika mkt invandrare som i centrala malmö? Finns det något speciellt område som är dåligt/bra? Osv.

Känner att Flashback är ofta väldigt hårda mot Malmö, men hoppas någon med erfarenhet kan ge mig en ärlig uppfattning

Tack!
Citera
2016-06-01, 01:56
Medlem
Grovedarks avatar
Hyllie är ett mycket trevligt ställe att bo på. Ett av de bättre i Malmö. Inget att oroa sig över när det gäller säkerhet o.s.v. Hylliebadet brukar dock vara invaderat av kaxiga och uppkäftiga blattar, så den kan du undvika med fördel.

Men rent allmänt är det viktigt att vara street smart i Malmö. De allra flesta är beväpnade/kan få tag på vapen enkelt och du vill inte mucka gräl med en äkta förortsblatte från Malmö då dessa är väldigt lättkränkta och har en tendens att ta bråk/vendettor på största allvar. Talar av egen erfarenhet, sunt förnuft kommer du långt med här. Undvik knarkare och pundare.

Malmö kallas i folkmun för Sveriges rövhål av en anledning, här hittar man bottenskrapets bottenskrap när det kommer till människor. Var selektiv i vem du öppnar upp ditt hem till, lås alltid dörren efter dig och lämna aldrig cykeln utanför huset/lägenheten/villan.
Citera
2016-06-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
De allra flesta är beväpnade/kan få tag på vapen enkelt

Really? Har du några som helst bevis för detta rätt så häpnadsväckande uttalande?

Beter man sig som en vanlig människa råkar man inte ut för skit varken i Malmö, Göteborg eller Stockholm. (eller jo, visst kan man ha otur, men du förstår vad jag menar)
Citera
2016-06-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Really? Har du några som helst bevis för detta rätt så häpnadsväckande uttalande?

Beter man sig som en vanlig människa råkar man inte ut för skit varken i Malmö, Göteborg eller Stockholm. (eller jo, visst kan man ha otur, men du förstår vad jag menar)

Precis, har jobbat i Malmö är har ofta anledning att besöka staden ett par gånger i månaden. Att de flesta skulle vara beväpnade är ju rent barockt? De allra flesta är ju helt vanliga människor som är ute på stan för att shoppa, fika eller nåt annat.
Citera
2016-06-02, 03:39
Medlem
MrJoker4s avatar
Jag är en invandrare och jag kan garantera dig: alla är inte beväpnade.
Fortsätt att fråga om invandrare finns där eller här. Du är med och bidrar till en ökad segregation.
Citera
2022-07-03, 18:39
Medlem
Bizmarcks avatar
Hur är Hyllie som stadsdel nuförtiden, i jämförelse med resten av Malmö?
Citera
2022-07-04, 11:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck

Inget speciellt väl, man bor ju så långt från centrum så för att komma nånstans måste man ta buss tåget eller cykel.. men man har iaf nära till emporia enda positiva väl, jag skulle iaf inte vilja bo där... själva området är väl rätt ok ingen no-go zon direkt men det är nog inte alla som kanske trivs där i utkanten.

enda vettiga är att bo innanför tullarna skulle jag vilja påstå men då kostar det.
Citera
2022-08-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Jag har bott i Hyllie sen 2017 och trivs jättebra där.
Det känns lyxigt att ha allting så nära... tåg, stads- och regionbussar, Emporia men allt som finns där, nära till Kastrup om man vill resa, schyssta grönområde plus en ny park som kommer att anläggas som sägs kommer att vara lika stor som Kungsparken...
rekom,enderar starkt att flytta till Hyllie!
Citera
2022-08-05, 13:41
Medlem
Ligger det inte ett stort kalkbrott i närheten också? Är nyfiken på om det påverkar omgivningen på något sätt? Typ oväsen, lukt, eller kalkdamm?

Emporia är suveränt! Perfekt med allt på samma ställe
Citera
2024-05-24, 03:17
Medlem
upplaenningens avatar
Känns ju som ett helt okej område. Stort plus bör ju vara närheten till Skandinaviens huvudstad.
Citera
2024-05-24, 08:51
Medlem
Bli lite trångt när Malmö Redhawks har hemmamatch, då upp till 12000 personer skall in och ut ur Malmö Arena

Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Ligger det inte ett stort kalkbrott i närheten också? Är nyfiken på om det påverkar omgivningen på något sätt? Typ oväsen, lukt, eller kalkdamm?

Brytningen i Limhamns kalkbrott slutade 1994.
https://www.lansstyrelsen.se/skane/b...ies=&sort=none
Citera
2024-05-24, 08:57
Medlem
george.sthlms avatar
Det bästa med Hyllie är väl att det går SNABBT att ta sej därifrån.
På ett litet kick , 2-3 minuter så är du uppe på bron och på väg ut ur rövhålet Malmö och
på väg till friheten i Danmark.

Jämför tex med Arlöv, då tvingas du ju vara kvar 10 minuter längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in