2016-06-01, 13:20
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Det där med åklagarens uttalande om häktning som straff får du källhänvisa till, annars tror jag inte ett skvatt på det. Ett sånt uttalande skulle orsaka ett oerhört rabalder, det skulle hon nog bli fockad för.

"Först då mannen frihetsberövas och kvinnan i lugn och ro hinner få lite perspektiv på sin tillvaro, får hon en chans att upptäcka hur hon egentligen behandlas"

"Marianne Ny menar att lagföringen har god effekt som skydd för kvinnan, även i de fall gärningsmannen åtalas men inte döms."

http://www.domstol.se/Publikationer/Rapporter/Kvinnofridslagen.pdf

Nog är hon fockad alltid, men sådant hyllas i Sverige.

Citat:
I fallet Assange fanns det två kvinnor som anmälde honom, dessutom har herr Assange blivit anklagad för liknande i andra länder. Många av hans medgrundare inom Wikileaks har vänt honom ryggen och vittnar om en manipulativ och obehaglig människa. Och det är inte på grund av våldtäktsanklagelserna mot honom.

Nu blir detta OT och jag kommer inte fortsätta diskutera detta mer i denna tråd, men det är inte olagligt att vara varken manipulativ eller obehaglig. Det borde också en radikalfeminist begripa, även om det kräver mental stöttning.
Citera
2016-06-01, 13:20
Medlem
life80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Och du säger att du med säkerhet alltid kan avgöra om en tjej är 14, 17 eller 21?
JAG kan det många ggr absolut inte. Det är omöjligt idag att avgöra hur gammal en ung tjej är, framförallt när hon gör allt för att verka äldre. Lite läskigt och ledsamt att det är så faktiskt... Är det ett övergrepp det handlar om så finns självklart INGET försvar alls, det är inte det jag menar.
nej det kan man inte alltid men skulle jag vara det minsta misstänksam mot åldern skulle jag aldrig knulla en sån ung tjej, skulle aldrig göra det ändå,inte för att det inte finns chanser men jag ser inget utbyte annat än det sexuella och det får man bättre av en kvinna som kan sin kropp och vet vad hon vill.inte en tonårstjej som bara behagar dig och inte tar för sig för egen del men det är väl det du vill ha
Senast redigerad av life80 2016-06-01 kl. 13:29.
Citera
2016-06-01, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av life80
Han får vara hur bra som helst men han är ett äckel ändå..
Och se men inte röra håller nog de andra 99% av karlarna sig till när det gäller BARN och sex vare sig tjejen vill eller inte...

Ha ha, jobbar du för den överbetalda underpresterande polisen som inte lärt sig att cykla ännu?
Hur stor löneförhöjning förtjänar dom efter ett sånt här spektakulärt gripande, nu när de satt sitt liv på spel och räddat allmänheten.
De hade ju kanske inte direkt hänt i Rosengård, Tensta eller Rinkeby.
Citera
2016-06-01, 13:50
Medlem
Lite sportslig bakgrund för er som undrar hur stor han är i speedwayvärlden.
Han är regerande svensk mästare. Det betyder per definition att man är i absoluta toppen i världen eftersom sverige är en stark nation inom speedway. Lag-VM guld 2015 tex.
Ligger för närvarande på 5:e plats i individuella VM-serien. Där tog han 2012 två delsegrar vilket säger en hel del om kapaciteten när han är som bäst.

Jag har hejat på Anton under många år och valt att ha överseende med hans snedsteg pga att han varit en skön profil och en stor talang i övrigt. Men har dessa anklagelser nån som helst substans hoppas jag han får ett kännbart straff och att vi inte ser honom på ovalerna nåt mer.
Citera
2016-06-01, 13:59
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbert
Den 23 februari ska han ha gjort något med någon under femton år enligt anmälan.

http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/daerfoer-greps-antonio#.V06_p5GLTIU

Fy fan vilket äckel.
Citera
2016-06-01, 14:14
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Fy fan vilket äckel.

Heey, ta´t lugnt. Läste du inte hela länken som du citerade som avslutades med:
"- Men han är inte dömd för något, bara misstänkt." tänkte jag skriva.

Såg sedan dina signaturer och förstod att det nog inte hade gjort någon skillnad
Citera
2016-06-01, 14:17
Medlem
I intervjuer verkar han väldigt lugn och skön. Men han verkar ha problem med alkohol. Kan vara en fylla som gått snett. Tråkigt, men han ska ha sitt straff.
Citera
2016-06-01, 14:26
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Känner du honom personligen eftersom du inte litar ett dugg på honom?
Det är förvisso en kille med en del problematik, kämpar hårt med sin ADHD och har ett stort bekräftelsebehov. Men att det skulle vara en våldtäktsman har jag mkt svårt att tro. Och att en mkt omogen 32-åring med stort bekräftelsebehov inte tänker sig för när en tjej uppger att hon är över 20 år, är nog tyvärr inte ovanligt. Vill bara påpeka att såna här händelser är inte helt enkla att ta ställning till... Finns många, många andra exempel på att tonårstjejer som blivit "lämnade" blir ledsna och kränkta och vill hämnas.

Only in sweden som det alltid är synd om misstänkte gärningsmannen... Ok om man har ADHD är det då t. ex rättfärdigat att köra bil påverkad vem vet hur många gånger, dömd 3 gånger iallafall... Jag litar aldrig på någon som blivit dömd vid flera tillfällen för brott oavsett vad brotten gäller!
Citera
2016-06-01, 14:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Fy fan vilket äckel.
Varför?
En ålder avgör inte per se, då en 14åring mycket väl kan se ut som en fullvuxen men ung tjej.
Det återstå att se, sen kan jag kanske stämma in i din kör och kalla han äckel.
Citera
2016-06-01, 14:59
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Visst, lagen är lagen, inget att säga om det och jag skriver inte detta för att förringa hans ev brott men våldtäkt mot barn kan innebära att han hånglat med en 17årig brud och haft handen mellan hennes ben med hennes medgivande.

Edit: Ser nu att flera skriver typ samma som jag fast om en välutvecklad 14-åring. Är man inte barn hela vägen upp till man blir myndig, d v s 18 år?

Det går att döma för våldtäkt mot barn även om det utsatta barnet var femton år fyllda

Signaturen PeaceOnEarth skriver om Antonio Lindbäck:

"...våldtäkt mot barn kan innebära att han hånglat med en 17årig brud och haft handen mellan hennes ben med hennes medgivande."

Ja, så är det. Men har Antonio utfört den beskrivna handlingen mot en sjuttonåring krävs dock, för att misstanke om våldtäkt mot barn skall kunna riktas mot honom, att offret är avkomling till honom eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till honom, eller att offret var en person för vars vård eller tillsyn Antonio ska svara på grund av en myndighets beslut.

Antonio Lindbäck föddes 5 maj 1985 i Rio de Janeiro, Brasilien. Tror PeaceOnEarth att 31-årige Antonio har ett barn, ett eget eller ett fosterbarn, som är sjutton år? Eller arbetar Antonio extra vid sidan av speedwayåkandet, till exempel som idrottslärare? Tror PeaceOnEarth att han då som lärare förgripit sig på en sjuttonårig elev till honom?

Är det så att Antonio har en sjuttonårig flickvän som han är tillsammans med ibland, då är detta kulturellt acceptabelt och lagligt i Sverige så länge flickan inte står i ett beroendeförhållande till honom som hans anställda eller elev. Dock måste de sannolikt vänta till dess hon fyllt arton år innan de kan ingå äktenskap i Sverige.

Se 6 kap. 4 §, första och andra styckena Brottsbalken!
Citera
2016-06-01, 15:09
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Heey, ta´t lugnt. Läste du inte hela länken som du citerade som avslutades med:
"- Men han är inte dömd för något, bara misstänkt." tänkte jag skriva.

Såg sedan dina signaturer och förstod att det nog inte hade gjort någon skillnad

Ja, men det ryktas ju om att han har kladdat på småtjejer tidigare. Man måste vara rätt korkad om man tror att han är oskyldig.

Edit: Fick precis ett PM:
"hej såg ditt tidgare inlägg innan det försvann
ja man kan se han gå runt med tjejer i 13-16 årsåldern. jävla neger"

Kanske är någon som bor i närheten av honom?
Citera
2016-06-01, 15:09
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Knappast. Du är bara ett bevis på att allt blir normalt som man själv omges av. Om man själv är ute och slåss i gäng och umgås med likasinnade, då är det normalt för en själv. Om man suttit flera perioder i fängelse, då blir det normalt för en själv. Du har en dragning till unga flickor, då vill du se det som det normala och till och med självklara, säger någon emot så ljuger personen. Du har fel, en stor majoritet vill ha en partner i sin egen ålder och dras inte till underåriga flickor och misstänks därför inte för våldtäkt mot barn.

Nej, han är inte bäst på sin sport.

Haha. Öm tå? Småbarnsförälder?

När kvinnor blir könsmogna och får former så är de redo att befruktas. Rent biologisk. Sen har vi ju en bestämd åldergräns, så att säga.

Jag förespråkar inte pedofili och våldtäkt på barn. Jag menar enbart att den sexuella dragningskraften står över våra regler, normer och lagar. Förstår du inte detta är du dum i huvudet.

Ok, han är inte bäst på sin sport. Jag undrar hur bra han är. Kan någon klargöra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in