2016-06-01, 12:23
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Visst, lagen är lagen, inget att säga om det och jag skriver inte detta för att förringa hans ev brott men våldtäkt mot barn kan innebära att han hånglat med en 17årig brud och haft handen mellan hennes ben med hennes medgivande.

Så det behöver ju inte betyda at han e anklagad för att han penetrerat en gråtande 6-åring. Men såklart moraliskt fel, hursom

Edit: Ser nu att flera skriver typ samma som jag fast om en välutvecklad 14-åring. Är man inte barn hela vägen upp till man blir myndig, d v s 18 år?

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Märkligt hur vissa resonerar om brottet han misstänks för. Flera inlägg här antyder att "det räcker med att hångla och ha en hand innanför trosorna på en 14-åring" blablabla. Ja!? Det är väl jävligt olämpligt om man är 31-32 år?? Alla normala människor över 30 eller ens över 20 lämnar 14-åriga småflickor ifred. En normal man i 30-årsåldern kan hitta en partner i lämpligare ålder närmare sin egen ålder. Det säger något om en om man söker sig till partners som är hälften så unga som man själv är, det måste bero på att man är på samma nivå som den man söker sig till eller inte tror sig duga för partners i ens egen ålder.

Och vad spelar det för roll om "hon ville"? En 31-32-årig man ska inte ha sina händer i 14-åriga flickors trosor alldeles oavsett.

Gör du ett försök att citera mig? Om inte, vem citerar du?
Citera
2016-06-01, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Måste man varit anhållen som coola du för att kunna spekulera?

Vi andra som inte förstört våra hjärnor med idiotsubstanser har jävligt mycket bättre slutledningsförmåga än du och vi kan t o m stava...

Därav skrev jag "inte självklart att du bör ha blivit dit". Bra för dig lilla gubben att du har bra slutledningsförmåga och kan stava. Min text går knappt att läsa. Och ändå måste du använda förkortningar Om du är så jävla smart så tillför tråden något. Du hamnar också på ignore. Luffare.
Citera
2016-06-01, 12:27
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Tror polisen/åklagaren har rätt bra på fötterna om de griper en "kändis" så pass offentligt som direkt efter en match.

Våldtäkt mot barn = En välutvecklad 14-åring?

Det där är bland det vidrigaste och mest misogyna jag vet. I gammal unken patriarkal stil försöka peka ut ett barn som medskyldig till våldtäkt. Spelar väl ingen roll hur anatomin är beskaffad, minderårig är minderårig. Man får peddovibbar av inlägg som dina.
Citera
2016-06-01, 12:30
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Är det utifrån personliga erfarenheter, hur kan du annars veta så bra?

Fakta är något man kan läsa sig till.
Allt som man (jag) fick lära mig om knark på 80-talet visade sig inte vara sant. Eller rättare sagt, ingenting av det man fick lära sig om knark i min skolgång visade sig vara sant. Utom att det har negativ påverkan i för hög dos.
Precis som allt annat i denna värld.

Varför inte prova själv någon gång så du vet själv. Antingen läsa lr IRL
Citera
2016-06-01, 12:34
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Är det utifrån personliga erfarenheter, hur kan du annars veta så bra?

Jag vet att höjdhopparen Javier Sotomayor (stavning?) åkte dit för kokain under dopingtest. Patrik Sjöberg och de där friidrottarna körde ju kokain nästan varje helg.

För ett tag sen gick ju Västra Frölundas gamle finländske stjärnspelare ut och berättade om sitt amfetaminmissbruk under tiden som elithockeyspelare i Sverige.

Cannabis vete fan om det är någon prestationshöjare i reaktionssporter, enda jag kan komma på är den där snowboardåkaren Shaun White som åkte på ett dagen efter test under vinter OS var det nu var. Men det tillhör väl mer "skate/snowboard livsstilen"...
Citera
2016-06-01, 12:35
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Summa summarum. Häktar gör man endast om det finns speciella anledningar såsom ovan, eller undanröjande av bevis eller annan typ av försvårande av brottsutredning.

Det är syftet med lagen, ja. Hur det sedan är i praktiken är en annan sak. Marianne Ny är en välkänd radikalfeministisk överåklagare i statens tjänst som med klara ord har uttryckt att häktning även kan användas som straff. En misstänkt gärningsman bör därför häktas om bevisningen är dålig, så han får sitt straff även om domstolen sedan frikänner honom.

Sverige har fått internationell kritik för sina frikostiga häktningsprocesser. I praktiken räcker det med att åklagaren ställer in skorna i rättssalen för att få häktning beviljad. Kolla bara fallet Assange.
Citera
2016-06-01, 12:43
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Det är syftet med lagen, ja. Hur det sedan är i praktiken är en annan sak. Marianne Ny är en välkänd radikalfeministisk överåklagare i statens tjänst som med klara ord har uttryckt att häktning även kan användas som straff. En misstänkt gärningsman bör därför häktas om bevisningen är dålig, så han får sitt straff även om domstolen sedan frikänner honom.

Sverige har fått internationell kritik för sina frikostiga häktningsprocesser. I praktiken räcker det med att åklagaren ställer in skorna i rättssalen för att få häktning beviljad. Kolla bara fallet Assange.

Det där med åklagarens uttalande om häktning som straff får du källhänvisa till, annars tror jag inte ett skvatt på det. Ett sånt uttalande skulle orsaka ett oerhört rabalder, det skulle hon nog bli fockad för.

I fallet Assange fanns det två kvinnor som anmälde honom, dessutom har herr Assange blivit anklagad för liknande i andra länder. Många av hans medgrundare inom Wikileaks har vänt honom ryggen och vittnar om en manipulativ och obehaglig människa. Och det är inte på grund av våldtäktsanklagelserna mot honom.
Senast redigerad av Mythknaeckarn 2016-06-01 kl. 12:50.
Citera
2016-06-01, 12:44
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
//.......//

Jag har läst på lite tidigare
Citat:
Uppsatsen behandlar de svenska häktningsreglerna, med betoning på
förutsättningarna för häktning och rätten till domstolsprövning inom skälig
tid, jämfört med rätten till frihet och säkerhet i Europakonventionen för
mänskliga rättigheter
Citat:
I samband med att rapporten släpptes blossade frågan om förhållandena i
svenska häkten upp i media, där häkte bl.a. jämförts med tortyr.
Ett aktuellt fall är den s.k. ensamseglaren, som dömts för kokainsmuggling i tingsrätt
och som nu varit häktad i över fyra år. Det är inte heller första gången som
diskussionen om de svenska häktningstiderna tas upp. Senast år 2009
kritiserades Sverige av Europarådets tortyrkommitté för utbrett och ofta
omotiverat användande av restriktioner.

http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4449930&fileO Id=4469732
Citera
2016-06-01, 12:44
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:

Det är ju korrekt det Ny säger, om personen döms räknas tiden i häktet av, eftersom det då ses som en del av straffet. Om personen däremot frias kan denne erhålla skadestånd gör tiden den suttit häktad, eftersom man inte få frihetsberöva oskyldiga. Så häktning kan ses som ett straff.
Citera
2016-06-01, 12:48
Medlem
Zloths avatar
Negern verkar vara skäligen misstänkt. Känns som att det borde finnas rätt mycket bevis då. Denna neger har tydligen tryckt småtjejer förut så det gör nog det hela betydligt värre för honom, som tur är. Hans karriär är över.

Det verkar hålla en liten stund men sedan så blir negrer normala igen, dvs bestialiska våldtäktsmän. Det sitter för djupt inrotat.
Citera
2016-06-01, 12:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Enbart lokalpress som skriver om vilket brott det handlar om. Vilket väl är förståeligt. Dock utifrån det om nu inte polisen verkar har ett glasklart fall så går det ju liksom knappast att göra ett mer offentligt gripande.
Citera
2016-06-01, 12:51
Medlem
HGs avatar
16 mars kom det in framställan om att målsägarbiträde skulle utses till offret så utredningen har pågått ett tag innan Antonio anhölls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in