2016-06-01, 10:46
Medlem
emma80s avatar
/.../brottet ska ha begåtts i Avesta i februari tidigare i år.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/antonio-lindback-misstanks-for-grovt-brott

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det behöver inte vara något som skett den senaste tiden. Det kan röra sig om någon som anmält först nu...
Citera
2016-06-01, 11:13
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmax
Antons prestationer är väldigt bra just nu, och det fixar man inte med skit i kroppen.

Va? Skulle man inte kunna styra en räserhoj med droger i sig?

Kan tänka mig massa prestationshöjande preparat.

Kokain
Cannabis
Amfetamin

Känns mest troliga.
Citera
2016-06-01, 11:22
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Va? Skulle man inte kunna styra en räserhoj med droger i sig?

Kan tänka mig massa prestationshöjande preparat.

Kokain
Cannabis
Amfetamin

Känns mest troliga.

Är det utifrån personliga erfarenheter, hur kan du annars veta så bra?
Citera
2016-06-01, 11:22
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubarkeff
Det räcker med att en 14-åring påstått att han har gjort det och att Lindbäck ska haft möjlighet att göra det, så blir han gripen och anhållen. Om det håller för häktning blir testet för hur mkt åklagaren har på fötterna.

Nja. Det kvittar hur mycket han har på honom så har det inte så mycket på huruvida han blir häktad eller ej. Visst, är det alldeles för tunt så finns det ju ingen anledning till häktning. Har åklagaren däremot ett ton med bevis så finns det ingen större anledning att hålla honom häktad. Enda anledningen isf är om det finns fara för att Lindbäck kommer trakassera eller påverka MÄ i någon riktning.
Summa summarum. Häktar gör man endast om det finns speciella anledningar såsom ovan, eller undanröjande av bevis eller annan typ av försvårande av brottsutredning.
Sist jag försökte mig på att vara besserwisser i denna tråden så gick det inte så bra. Få se hur det går nu
Citera
2016-06-01, 11:34
Medlem
Om jag inte missminner mig så har han en historia av att pippa tonårstjejer och att det berörs i hans egna tråd. Om den låg under Kändisskvaller eller Motorsport minns jag inte just nu.
Citera
2016-06-01, 11:42
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Om jag inte missminner mig så har han en historia av att pippa tonårstjejer och att det berörs i hans egna tråd. Om den låg under Kändisskvaller eller Motorsport minns jag inte just nu.

Latmask, menar du den här?:

(FB) Skvaller om speedwayföraren Antonio Lindbäck, rattfylla 2007 och mars 2015
Citera
2016-06-01, 11:43
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Sebastian Flodström, en åklagare, blev också dömd för våldtäkt mot barn (han hade sex med en tjej under 15 år) han blev dömd till omkring 4 år. Så Antonio borde också få 4 år och bli tvungen att betala skadestånd.
Senast redigerad av MathiasVonCreme 2016-06-01 kl. 12:17.
Citera
2016-06-01, 11:51
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Är det utifrån personliga erfarenheter, hur kan du annars veta så bra?

Delvis. Men även genom att läsa om och prata med andra.

Exempelvis vet jag att rymden är stoooor. Trots att jag inte besökt den.

Håller du inte med om att droger kan vara prestationshöjande?
Citera
2016-06-01, 12:01
Medlem
8711s avatar
Märkligt hur vissa resonerar om brottet han misstänks för. Flera inlägg här antyder att "det räcker med att hångla och ha en hand innanför trosorna på en 14-åring" blablabla. Ja!? Det är väl jävligt olämpligt om man är 31-32 år?? Alla normala människor över 30 eller ens över 20 lämnar 14-åriga småflickor ifred. En normal man i 30-årsåldern kan hitta en partner i lämpligare ålder närmare sin egen ålder. Det säger något om en om man söker sig till partners som är hälften så unga som man själv är, det måste bero på att man är på samma nivå som den man söker sig till eller inte tror sig duga för partners i ens egen ålder.

Och vad spelar det för roll om "hon ville"? En 31-32-årig man ska inte ha sina händer i 14-åriga flickors trosor alldeles oavsett.
Citera
2016-06-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Märkligt hur vissa resonerar om brottet han misstänks för. Flera inlägg här antyder att "det räcker med att hångla och ha en hand innanför trosorna på en 14-åring" blablabla. Ja!? Det är väl jävligt olämpligt om man är 31-32 år?? Alla normala människor över 30 eller ens över 20 lämnar 14-åriga småflickor ifred. En normal man i 30-årsåldern kan hitta en partner i lämpligare ålder närmare sin egen ålder. Det säger något om en om man söker sig till partners som är hälften så unga som man själv är, det måste bero på att man är på samma nivå som den man söker sig till eller inte tror sig duga för partners i ens egen ålder.

Och vad spelar det för roll om "hon ville"? En 31-32-årig man ska inte ha sina händer i 14-åriga flickors trosor alldeles oavsett.

Partner? Han kanske bara ville tömma? Inte gifta sig...
Våldtäkt mot barn kan ju vara vad som helst numera...
Citera
2016-06-01, 12:12
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Sebastian Flodström, en åklagare, blev också dömd för våldtäkt mot barn (han hade sex med en tjej under 18 år) han blev dömd till omkring 4 år. Så Antonio borde också få 4 år och bli tvungen att betala skadestånd.

Det där är ju inte ens olagligt.
Citera
2016-06-01, 12:19
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknowman
Våldtäkt mot barn enligt radion, enligt P4 örebro

Jaså? Med risk för att låta som efterhandskonstruktion var det våldtäkt jag misstänkte. Brottet var grovt med min. 2 år i fängelse i straffskalan och begicks i februari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in