2016-06-01, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Vad ska han göra för att bli anhållen i sin frånvaro när det gäller alkohol...

Droger är kanske möjligt och det förklarar en husis på bil + hemmet. Men inte lika självklart med konfiskerad telefon då?

Ja självklart så är det osannolikt att det har med alkohol att göra då han var anhållen i sin frånvaro men tänkte mer på droger eftersom hans telefon blev beslagtagen så är chansen stor att det var information de vill komma åt eller hur? Och att det skulle gälla droger är väl inte allt för höga odds
Citera
2016-06-01, 00:41
Medlem
Kan det vara så enkelt att Herr Lindbäck självmedicinerar amfetamin? För i de intervjuer jag sett och hört har han haft klara drag utav någon form av bokstavs kombination, Som tex ADHD...

Men som sagt enbart spekulationer. Han är snart släppr forån arresten.

// Suburbiankid
Citera
2016-06-01, 00:45
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Det säger sig självt. Se bara på utseendet och man förstår direkt att det handlar om droger, troligtvis hasch och/eller marijuana... Rastaflätor, tidigare domar och polisens tillvägagångssätt säger det mesta...
Citera
2016-06-01, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Vad ska han göra för att bli anhållen i sin frånvaro när det gäller alkohol...

Droger är kanske möjligt och det förklarar en husis på bil + hemmet. Men inte lika självklart med konfiskerad telefon då?

Har du aldrig blivit anhållen? Inte självklart att du bör ha blivit det men iaf polisen tar alltid mobilen. Den kan i bästa fall ge dem mer vatten på kranen. Vid misstanke om narkotikabrott tar polisen definitivt din lur.

Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Som jag förstod det av Aftonbladet TV så lämnades dom till Antonios Manager.
Vilket nu i efterhand låter skumt. Håller med dig, mobilen ligger nog hos polisen

Varför är det skumt? Sitter han i cellen men telefon kan har få bevis röjda.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det säger sig självt. Se bara på utseendet och man förstår direkt att det handlar om droger, troligtvis hasch och/eller marijuana... Rastaflätor, tidigare domar och polisens tillvägagångssätt säger det mesta...

Folk med dreads som Antonio har behöver inte nödvändigtvis bara syssla med hasc kan mycket väl vara andra eller inga droger alls. Rastaflätor är en annan sorts frisyr. Vad säger polisens tillvägagångssätt? Usch du kommer definitivt hamna på ingnore efter du svarat. Troll.
Citera
2016-06-01, 02:00
Medlem
Lilabanans avatar
Det rör sig garanterat om ett narkotika brott, frågan är bara i vilken grad.
Citera
2016-06-01, 03:11
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur ligger det till med matchfixning i denna sport?
Citera
2016-06-01, 03:47
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:

Så om han t.ex. klipper håret så skulle det alltså förändra hans situation menar du?

Nej, det enda som talar för att det är narkotikarelaterat är hans tidigare problem med alkohol/narkotika.
Citera
2016-06-01, 07:12
Medlem
Döms han nu så får det vara slut på att gråta ut i tidningen och bli förlåten..
Citera
2016-06-01, 07:32
Medlem
banan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suburbiankid
Kan det vara så enkelt att Herr Lindbäck självmedicinerar amfetamin? För i de intervjuer jag sett och hört har han haft klara drag utav någon form av bokstavs kombination, Som tex ADHD...

Men som sagt enbart spekulationer. Han är snart släppr forån arresten.

// Suburbiankid
Har svårt att tänka mig det, han tävlar på absolut högsta nivå och blir testad för doping regelbundet.

Jag tippar på något skatterelaterat.
Citera
2016-06-01, 07:58
Medlem
JoLLyBoBs avatar
Inte helt otroligt att det rör sig om inbrott, bedrägerier eller något i den stilen.
Citera
2016-06-01, 07:58
Medlem
Citat:

Håller man på med toppidrott och testas för doping regelbundet så är väl hasch och marijuana uteslutet. Sitter i ganska länge vid tester om jag inte minns fel. Kokain eller amfetamin kanske, om det rör sig om droger?
Citera
2016-06-01, 08:11
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashglass
Är det inte samma gamle neger som åkt dur för 3-4 rattfyllor sant den senaste skedde förra året.? Kanske jag som tar fel..

Kan iofs ej finnas många mörka med det namnet.

Antonio Lindbäck förekommer i belastningsregistret sedan tidigare och är dömd för tre rattfyllor. I fjol dömdes han till en månads fängelse, ett straff som avtjänades med fotboja efter avslutad säsong.

Citat:

Låter ganska troligt...

Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Hur ligger det till med matchfixning i denna sport?

Aldrig hört talats om att det fixas några matcher i denna sport.

Citat:
Ursprungligen postat av banan74
Har svårt att tänka mig det, han tävlar på absolut högsta nivå och blir testad för doping regelbundet.

Jag tippar på något skatterelaterat.

Ingen dum tanke, han är nog den föraren som testas vid flest tillfällen under en säsong. Kanske t.o.m privat också med tanke på tidigare domar.

Dessa förare har oerhört bra förutsättningar för smuggling. Dom reser över hela europa varje vecka. Deras bussar blir sällan kontrollerade och förarna flyger ibland från a till b när det är tävlingar. Själva bussen körs då av teamet medans föraren kan ta det lugnt på flygplanet.

Jag gissar på droghärva, smugglat i bussen och han kommer inte veta om någonting.

/B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in