Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Så sant som det är sagt - att obstinat utgå från att det inte går (tidsspegeln) - är rent korkat. Hur mycket tid krävs för att övermanna en späd tjej som inte kan göra minsta motstånd, föra henne till mjölkrummet drygt 70 meter och sen dra ett snöre runt halsen, strypa henne och slå ett varv runt ett rör? Vilket moment anses vara så tidskrävande? Tejpningen? Att skita efteråt? Köra runt bilen och lägga in henne där bak?
Ett par sekunder sedan har svinet fått utlösning. Jag tror som sagt inte han är minsta uppjagad och därav går det fort. Spruta och iväg. Avstånden är sen minimala.
Jag tror inte hon gjorde minsta motstånd - mot NB. Däremot en kamp mot snaran som sitter runt halsen. Det är mycket möjligt att han även hade ett snöre redo när han attackerar henne och släpar in henne snabbt i ladan. Står han bakom har hon ingen kraft att agera heller. Alternativet är fullständigt vettskrämd och jag tror knappt nån av seriemördarna (organiserad förövare) inte talar "välvilligt" med offren: Tomma löften under hot. Gör som jag säger annars.. Gör du som jag säger så dödar jag dig inte.. det är bättre du lyder.
Vilket i sig är både praktiskt och en del av katt- och råttaleken.
Att han krossat nån mobil i ladan tror jag inte då ingenting finns där. Sen är han rakt inte primitiv i den bemärkelsen - han är en betydligt slugare jävel än vad han ger sken av vilket ses via hans fokus på Lisas pappa som han försöker sätta dit/lägga fokus på redan under sökveckan, hans extrema mord, hans planerande om att dumpa henne. Snyftandet om att var en gästarbetare som han sprider runt som argument.
.. Jag tror snarare det är via denna faktor NB faktiskt klarar sig. Att till viss del spela primitiv, ofarlig, rar. Oförstående. Gråtande. Vaggande.
Oavsett anledning har han gett sig på mobilen också i affekt (helt sönderrivet fodral).
Han är en fluktare - en peeping Tom likt Rader. En som fantiserar och hellre runkar till sitt fantasimotiv än ligger med frun.
Hon sa att han tvättar sig innan sex men inte efter - då lär hon inte få ligga ofta om det drar bortåt en månad med tvättandet.

Nja, vi vet inte vad som finns där och Herrn har dessutom kunnat obstruera ganska mycket på en del områden tex vid brunnen där en hel del arbeten verkar ha skett efter mordet. Som du vet tror jag att det kan finnas en potential för händelser i närheten av brunnen. med relativ närhet till ev. teleskoplastare och pallbord med tejp.
Hursomhelst så bör den rent tidsmässigt ha slagits ur funktion där i närheten. Jag är jävligt nyfiken på om de små glassplittren inte har någon specifik resonans nivå eller sätt att upptäcka.
Bajsandet kommer ur adrenalin maximerandet kroppen görs lätt och ledigare. Det är just det och att inga direkta tecken på motstånd vid väggen som gör att jag mycket väl kan tänka mig att hon dör redan vid brunnen och det är tecken från det som hundarna markerat. Han kollar tillståndet en bit in i ladan och blir så till sig att klubban kommer, sedan in till mjölkrummet som inget har hänt.
Socialt är han slug ormad på det viset och det är också väldigt grundläggande på min karta, om det är hans lögner med mamman etc, som lärt upp honom så ligger det i hela hans natur att närma sig pappan på detta äckliga viset. Det är inte alls någon avvikelse, utan nog snarare normen för honom gissar jag. Han har lärt sig av mamman som han är beroende av men inte gillar att vara beroende av. där har han också skadat sig tidigt. Så pappan är självklar på ett sätt. Att sitta och gråta och vagga funkar med mamma och det är bara sånt som gäller tror jag. Men att gå mot motståndet är slipstenen för honom. Att hjälpa pappan och polisen likaså. Mest för att styra och vara stark men ändå. han höll nog på att få extas vid tanken på att fråga om han kunde
hjälpa pappan med något. Liksom att
hjälpa polisen genom att styra sökarbetet. Ur normala perspektiv är han inte logiskt på flera sätt men måste ändå vara det inifrån sitt handlande.
Men tekniskt tvekar jag nog ganska hårt, på mobil och blodspår och mycket annat betydde något djupt, han strösslar med spår men har regler för renlighet och säckar i sin bil som inte är direkt vanliga s.a.s. också regler för emotionella affektionsvärden, livet är det käraste, därför tar han det. Telefonen har hon nog försökt med några gånger och det är en av de få saker herrn sett henne interagera med tror jag nog.
-Jag vill ha fingeravtrycket i huset mot byssjan på mjölken där analyserat
-liksom det där blonda håret på hans joggingbyxa vilket jag tror är Lisas löshår
-Tidsmässigt passar det väl med ett sönderslagande av Iphone i eller vid ladan, vill jag minnas..
Återupplivas på försök flera gånger & hängs död
Ogillar debatten ganska hårt om den dömde mördarens oskuld med så många bevis... Han sitter stenhårt men kan sitta hårdare. Om hon skriker eller något sådant har han nog inte så mycket att ta till. Vilket jag också kan tänka mig sker vid brunnen. Tror att hon dör tämligen omgående och att han försöker återuppliva henne flera gånger (nej han är inte frisk) och hänger henne redan död. (jag återkommer till just detta)
Anledning är att i hans fantasier tål objekten mycket mer i grunden. Han kan alltså i praktiken just här ändå likförbannat vara tämligen praktiskt oerfaren. Och tappar kontrollen av extas och konsten att spela oförstående. Våld och hot är synnerligen olämpliga inslag för en person som ska avrättas och dö under skräckslaget vanvett utan att fatta riktigt varför. Det är inget personligt han ska bara döda henne och har därför handskar på sig trotts att han hatar handskar, han vill inte att hon ska tro något utan hålla distansen. En Ren avrättning utan att själv kontaminera det han vill åt. Ren Juice! Världen är smutsig han är ren.
Sopsäckar på sätena.