2016-05-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag tror att jag förväxlade Lompoc med Sheridan.

Sheridan ansågs vara ganska bra förhållandevis mot andra federala fängelser.

Iallafall på västkusten.

Lompoc va också bra. Iaf i min mening. Det är ju en federal anstalt med låg säkerhetsnivå. Var mycket fritid med schyssta biljardrum etc. Satt mestadels eko och stöld. En del knark/vapendömda, men de var få och slussades oftast vidare till andra anstalter. Eller åtminstone till en avdelning med mer övervakning.

Satt inte någon på livstid och besöksförhållandena va rätt schyssta, vilket kan va en orsak till att bögeri inte va accepterat.

Satt förvisso en gubbe på 70 år som hade 35 år att avtjäna om det nu är att betrakta som livstid
Senast redigerad av LiteAnonymitet 2016-05-19 kl. 19:54.
Citera
2016-05-29, 18:10
Medlem
RapLifes avatar
Någon som vet om brev utan avsändare kommer fram? Kan inte minnas att jag någonsin fick ett brev utan avsändaradress.
Citera
2016-05-29, 19:05
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Någon som vet om brev utan avsändare kommer fram? Kan inte minnas att jag någonsin fick ett brev utan avsändaradress.
Jo det vill jag minnas från min volta, att jag fick flera stycken utan avsändaradress. Visserligen satt jag på klass två och tre och inte någon av värstingkåkarna, men å andra sidan får väl inte kriminalvården neka en intagen sin post hur som helst?
Citera
2016-05-29, 19:29
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jo det vill jag minnas från min volta, att jag fick flera stycken utan avsändaradress. Visserligen satt jag på klass två och tre och inte någon av värstingkåkarna, men å andra sidan får väl inte kriminalvården neka en intagen sin post hur som helst?

Det finns inget krav på att avsändaradress ska anges på inkommande post. All privat post öppnas och visiteras i vilket fall.

Vad KV får eller inte får göra har ingen betydelse. De gör precis som de vill, när de vill och bryr sig inte ett skit om lagar eller regler. Det händer att brev "försvinner", eller att post blir liggande i veckor/månader innan den delas ut till den intagne.
Citera
2016-05-29, 19:33
Medlem
För mycket droger och så fick man träffa en/sin tjej två gånger i månaden, och om man inte hade en kunde sina kompisar hämta en tjej gå dig. Träna en del, och softa och spela brädspel.
Citera
2016-05-29, 21:23
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Det finns inget krav på att avsändaradress ska anges på inkommande post. All privat post öppnas och visiteras i vilket fall.

Vad KV får eller inte får göra har ingen betydelse. De gör precis som de vill, när de vill och bryr sig inte ett skit om lagar eller regler. Det händer att brev "försvinner", eller att post blir liggande i veckor/månader innan den delas ut till den intagne.
Visst och sant. Båda delarna. Visserligen vet jag inte att all inkommande privat post Måste öppnas och visiteras, men oavsett några måsten eller ej så är det ett standardförfarande. Kan bara minnas ett enda brev jag fått som inte var öppnat.
Citera
2016-05-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Man brukar bara var en i cellen.

Cellmate är mer i utlandet.

Rätta mig någon om jag har fel men alla kåkar jag satt i hade jag ensam cell.

har kommit ut förra veckan, hade eget rum som du sa
Citera
2016-05-30, 09:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africain
har kommit ut förra veckan, hade eget rum som du sa

Välkommen tillbaka

Hur var det?
Citera
2016-05-30, 15:46
Medlem
Fängelse nalkas - Sysselsättningar inne?

Har ett straff "på väg". Kan röra sig upp till ett halvt decennium, plus minus något år.

Spontant tänker jag att det kommer bli väldigt långtråkigt.
Stämmer den reaktionen bra?

Det jag undrar är vad man egentligen sysselsätter sig med där inne,
med undantag för styrketräning och prata med andra.

Alltid varit en ensamvarg också. Antar att jag blir tvungen att
jobba på denna "bristen" där inne...
Citera
2016-05-30, 17:24
Medlem
Finns utbildningar och det är en vettig sysselsättning jämfört med arbetena som finns. Du kan kolla upp vilka anstalter som har utbildningar som du är intresserad av i förväg och du kan till och med ringa innan anstaltstiden och se till att du får börja plugga direkt när du kommer till anstalten istället för att stå i kö.

Fritiden kommer rulla på med träning, sällskapsspel mm men jag rekommenderar dig att köpa ett playstation 1, Gamecube eller liknade konsol som du kan fördriva tiden med efter inlåsning. Du får inte ta med dig några tv-spelskonsoler som har internetuppkoppling eller möjlighet att lagra information på.
Citera
2016-05-30, 17:33
Bannlyst
läsa bra böcker?
Citera
2016-05-30, 17:40
Medlem
Citat:
Finns utbildningar och det är en vettig sysselsättning jämfört med arbetena som finns. Du kan kolla upp vilka anstalter som har utbildningar som du är intresserad av i förväg och du kan till och med ringa innan anstaltstiden och se till att du får börja plugga direkt när du kommer till anstalten istället för att stå i kö.

Fritiden kommer rulla på med träning, sällskapsspel mm men jag rekommenderar dig att köpa ett playstation 1, Gamecube eller liknade konsol som du kan fördriva tiden med efter inlåsning. Du får inte ta med dig några tv-spelskonsoler som har internetuppkoppling eller möjlighet att lagra information på.

Tack för svaret. Jasså, så man får lira de äldre konsolerna då.
Får man ta med sig MP3-Spelare och böcker med sig in?

Citat:
läsa bra böcker?

Är kanske något jag skall prova mig på ja.
Lite av en stereotyp också kanske, ADHD och svårt för läsning / sitta still.
Men då får jag väl börja med någon meditationsbok..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in