Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 22:29
  #5281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vet du själv du ä golbög så ta inga risker. Alla vet ändå fast de kanske spelar snäll mot dig för att lura dig. När du minst anar det kommer en termoss med varmvatten i skalen på dig i köket eller cellen eller misshandel på toaletten eller nåt som gör ditt liv helvete . Vet du goldbög men tror inte andra vet så har du fel. Alla vet vad alla sitter för trots de inte säger till dig kanske. Men smällen kommer närmde ser rätta tillfället och då är du försvarslös.är du golare men tror du dolt det så gå isol direkt.


Våldtält händer inte. Misshandel händer. Dunkanske täkker nu misshandel inte så farligt men tönk dig du esam på toalett nä arbetsledare har lunch på kontoret, dörren öppnas av fem muskulösa hårdingar som trycker upp dig mot väggen i stryptag, slår dig i magen o revbenen tills du inte kan andas eler skär dig med verktyg i ansiktet och bitchslappar dig tills du blöder.Sett folk bryta tår och näsor för att dom trotts deras golningar i popilspappren inte kmt fram men alla vet genom flixkvänner de ringer eller vönner som kollar upp dig första dan du är där. Om du så ljuger om ditt jävla husdjur hemma får dom reda på det. Fångar har ett system och det funkar perfekt. Ta inga risker. Men sånt händer bara dom som skött sig illa. Är du normal inte sagt nåt förhör o inte trampar andra på tårna är du lugn.

Denna tråd är bra och innehåller mycket intressant fakta. Men tyvärr lyser det ibland igenom inlägg som helt saknar transparens från verkligheten. Får intrycket av att vissa förstärker berättelser, kanske för att skrämmas eller bygga en intressant dramaturgi.

Det känns som att vissa användare har hört en sak från en kompis vars kompis kompis berättade en grej. Sen är det verklighet och ett tydligt exempel på hur den dagliga verkligheten ser ut där inne.
Citera
2015-06-20, 00:30
  #5282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vet du själv du ä golbög så ta inga risker. Alla vet ändå fast de kanske spelar snäll mot dig för att lura dig. När du minst anar det kommer en termoss med varmvatten i skalen på dig i köket eller cellen eller misshandel på toaletten eller nåt som gör ditt liv helvete . Vet du goldbög men tror inte andra vet så har du fel. Alla vet vad alla sitter för trots de inte säger till dig kanske. Men smällen kommer närmde ser rätta tillfället och då är du försvarslös.är du golare men tror du dolt det så gå isol direkt.


Våldtält händer inte. Misshandel händer. Dunkanske täkker nu misshandel inte så farligt men tönk dig du esam på toalett nä arbetsledare har lunch på kontoret, dörren öppnas av fem muskulösa hårdingar som trycker upp dig mot väggen i stryptag, slår dig i magen o revbenen tills du inte kan andas eler skär dig med verktyg i ansiktet och bitchslappar dig tills du blöder.Sett folk bryta tår och näsor för att dom trotts deras golningar i popilspappren inte kmt fram men alla vet genom flixkvänner de ringer eller vönner som kollar upp dig första dan du är där. Om du så ljuger om ditt jävla husdjur hemma får dom reda på det. Fångar har ett system och det funkar perfekt. Ta inga risker. Men sånt händer bara dom som skött sig illa. Är du normal inte sagt nåt förhör o inte trampar andra på tårna är du lugn.
nej jag tror på mig själv ! jag är inte rädd av de som har stora muskul. Men jag kommer inte bråka för att vill inte problem med mina permissoner
Citera
2015-06-21, 23:13
  #5283
Medlem
moraltanten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrick
Denna tråd är bra och innehåller mycket intressant fakta. Men tyvärr lyser det ibland igenom inlägg som helt saknar transparens från verkligheten. Får intrycket av att vissa förstärker berättelser, kanske för att skrämmas eller bygga en intressant dramaturgi.

Det känns som att vissa användare har hört en sak från en kompis vars kompis kompis berättade en grej. Sen är det verklighet och ett tydligt exempel på hur den dagliga verkligheten ser ut där inne.

Personen du citerar har dock suttit i de flesta fängelser i Sverige, och jag tror han var lite full när han skrev det där, kolla hans historik så får du se.
Citera
2015-06-22, 13:21
  #5284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88
Personen du citerar har dock suttit i de flesta fängelser i Sverige, och jag tror han var lite full när han skrev det där, kolla hans historik så får du se.

Jag har läst mycket från den användaren och det mesta är bra men ibland verkar det vara lite för kryddstarkt. Läser också allt som användaren ExConvict skriver, han har också lång erfarenhet av fängelse men verkar ha en bättre verklighetsförankring.
Citera
2015-06-23, 09:31
  #5285
Medlem
Hur är isolering i fängelset? Går det att jämföra med en arrest-cell eller det är lite trevligare?
Citera
2015-06-23, 15:57
  #5286
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
Hur är isolering i fängelset? Går det att jämföra med en arrest-cell eller det är lite trevligare?

Hårdisol går att jämföra med en arrestcell, dvs galonmadrass direkt på golvet, skitigt och allmänt jävligt. Vanlig isolering har oftast normal cellstandard, dvs allt beroende på vilken kåk det gäller.

Annars sök på isolering i tråden, har skrivits en hel del om detta nyligen.
Citera
2015-06-24, 08:29
  #5287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Hårdisol går att jämföra med en arrestcell, dvs galonmadrass direkt på golvet, skitigt och allmänt jävligt. Vanlig isolering har oftast normal cellstandard, dvs allt beroende på vilken kåk det gäller.

Annars sök på isolering i tråden, har skrivits en hel del om detta nyligen.

Hur är det att sitta häktad? Både med och utan restriktioner?

Vissa kan ju sitta häktade i upp till ett år. Har det en "bättre" säng? Tv? Egen dusch och toa?
Eller får man sådant ju längre tid man blir kvar i häktet?

Hur länge har du suttit häktad som längst? Har hört att det är en hemsk tid på alla sätt och vis.

Berätta gärna lite exempel och vad du upplevt :-)

mvh
Citera
2015-06-24, 16:47
  #5288
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Hur är det att sitta häktad? Både med och utan restriktioner?

Vissa kan ju sitta häktade i upp till ett år. Har det en "bättre" säng? Tv? Egen dusch och toa?
Eller får man sådant ju längre tid man blir kvar i häktet?

Hur länge har du suttit häktad som längst? Har hört att det är en hemsk tid på alla sätt och vis.

Berätta gärna lite exempel och vad du upplevt :-)

mvh

Gurjon, allt beror på vilket häkte man sitter på. Standard, plit-attityd, mat och möjligheter till träning. Standarden blir inte bättre med tiden, det är samma jävla cell hela vägen. Det är dock rätt vanligt att folk blir flyttade mellan häkten.

Det finns heller ingen tidsbegränsning för häktning i Sverige. Svenska rekordet i häktningstid innehas f n av Jonas Falk som satt 3,5 år, varav drygt 2 år med restriktioner, innan han blev släppt (och sen gripen ett dygn senare igen, bara för att bli utlämnad och direkt hamna i spanskt häkte). Det kan inte vara mkt kvar av killen efter så lång isolering, men han är kall och böjer inte nacke nånstans. Sånt ger respekt.

Själv har jag suttit 6 mån, varav första 2,5 med restriktioner. Det är ingen kul tid fram till tingsrätten när det mesta är ovisst. Betydligt bättre efteråt när man iaf vet vad man kan räkna med.

Det är jävligt lätt att bli häktad i Sverige. Åklagare använder det systematiskt för att få ett övertag (svårt att försvara sig effektivt inifrån en cell). Om inte utredningen håller så blir man släppt första veckan, därefter är det nästan omöjligt att bli släppt vid en omhäktningsförhandling (ska hållas varannan vecka vid häktning på sannolika skäl).

På restriktionshäkte (isoleringscell) är det ett jävla liv och en salig blandning på folk. Allt från konstant snyftande brudar i cellen bredvid, till snubbar som bryter ihop och ringer på plitarna var femte minut för att de inte pallar mer och vill erkänna vad som helst bara för att komma därifrån. Man bryts ner fortare än vad man tror på ett sånt ställe, både fysiskt och psykiskt, även om man gör allt för att dölja det utåt.

På gem (gemensamhetshäkte) är det mer som en vanlig sluten kåkavdelning, men med en jäkla genomströmning på folk. Oftast styr och umgås de som har tunga voltor (rån, narkotika, grovt våld) att se fram emot och skiter i polska rattfyllor eller zigenska koppartjuvar.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-06-24 kl. 16:56.
Citera
2015-06-29, 17:30
  #5289
Medlem
ZOG77s avatar
Någon som vet något om Ste***Ander*er*? Olika anstalter. .Stannar mellan oss. Måste veta. Snackar om ett försvinnande som aldrig lösts. Gunnebostängsel vad snackar han om?
Citera
2015-07-01, 09:19
  #5290
Medlem
Hej jag undrar om en person som sitter inne har kissat positivt på anstalten kan få längre straff eller fler dagar i fängelset? Eftersom att han har villkorligt efter han muckat.
När får han isf veta om han blir måste sitta kvar?
Mvh
Citera
2015-07-01, 15:46
  #5291
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrick
Jag har läst mycket från den användaren och det mesta är bra men ibland verkar det vara lite för kryddstarkt. Läser också allt som användaren ExConvict skriver, han har också lång erfarenhet av fängelse men verkar ha en bättre verklighetsförankring.
Var helt pundad när jag skrev det där. Men visst är det bra att om du är golare ta säkra före det osäkra, det kan hända skit. Jag såg en del misshandel men det är ju inte vanligt men det hände ibland. Det låter inte så farligt men att bara få en bitch slap av en gangster är nog jobbigt för du vet inte om mer kommer sen eller om det är lugnt. I fängelset känner de flesta från samma städer alla nästan, det är en liten värld.
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
Hur är isolering i fängelset? Går det att jämföra med en arrest-cell eller det är lite trevligare?

Beror på. Finns isol med tv i, finns isol med madrass bara.
Citera
2015-07-01, 15:49
  #5292
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needananswer
Hej jag undrar om en person som sitter inne har kissat positivt på anstalten kan få längre straff eller fler dagar i fängelset? Eftersom att han har villkorligt efter han muckat.
När får han isf veta om han blir måste sitta kvar?
Mvh

Kan få extra dagar. Kan bli knall om det är många som är positiva under en viss period. Har han skit på sig kan de åtala, men inte om han bara är positiv tror jag inte de lägger så mycket krut på det, men det blir ju förhör med kvinspen och sån skit och isol kanske tills du är ren, osäker på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback