2016-05-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
VARFÖR spela en spelare som inte ens är med i truppen?????????????

pga av skador dessa spelare ska inte med till frankrike
Citera
2016-05-29, 23:27
Medlem
Durcherrss avatar
Hur i hela fridens namn kan Kiese-Thelin vara med i en svensk landslagstrupp (jag vet att han inte är med i Em-truppen, men ändå)? Isf så är väl den andre babben, Bahoui eller vad han heter, ett mycket bättre alternativ?

Vill SvFF ens tjäna några pengar på spektaklet?
Citera
2016-05-30, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Hur i hela fridens namn kan Kiese-Thelin vara med i en svensk landslagstrupp (jag vet att han inte är med i Em-truppen, men ändå)? Isf så är väl den andre babben, Bahoui eller vad han heter, ett mycket bättre alternativ?

Vill SvFF ens tjäna några pengar på spektaklet?

Thelin har vart bänkad hela säsongen. Varför får han ens vara med?
Citera
2016-05-30, 00:54
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Thelin har vart bänkad hela säsongen. Varför får han ens vara med?
Han fyller bara ut truppen eftersom alla inte anslutit än. Kujovic hade match på söndagen. Vem hade du hellre sett?
Citera
2016-05-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Han fyller bara ut truppen eftersom alla inte anslutit än. Kujovic hade match på söndagen. Vem hade du hellre sett?
En spelare som förtjänar det.
Citera
2016-05-30, 01:21
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
En spelare som förtjänar det.
Klagan utan att föreslå en bättre lösning då. Känns igen från dig...
Citera
2016-05-30, 04:28
Medlem
ZiggyMarley14s avatar
Kan det kanske vara så att kiese spelar för att man vill ha en stor spelare där bredvid Guidetti istället för att ändra system?
Citera
2016-05-30, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyMarley14
Kan det kanske vara så att kiese spelar för att man vill ha en stor spelare där bredvid Guidetti istället för att ändra system?

Later rimligt, varfor spelar Durmaz pa vansterbacken har Olsson inte anlant an eller har han ocksa skadat sig nu?

Hur ligger de nu till vilka sparas pga av lakning, Ekdal, Zlatan och vem mer?
Citera
2016-05-30, 10:51
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Låter som en tramsig janteinriktning. Självklart ska man inte ta någon hänsyn till vem som har fått priset tidigare när man utser Årets bästa svenska spelare.

Jovars men så var det, och det är den största anledningen till att Zlatan är den enda med fler än två guldbollar. Sen har jag för mig (men är osäker på) att den enbart delades ut till spelare aktiva i Sverige ursprungligen. Det är då anledningen till att Gunnar Nordahl och Gunnar Gren enbart har en var, och då innan de flyttade utomlands. Nils Liedholm, Kurt Hamrin och Nacka Skoglund har aldrig fått den heller.

Min poäng är att just guldbollar är ett ganska missvisande sätt att bedöma Zlatan gentemot tidigare generationer då kriteriet för utdelningen har ändrats ganska drastiskt senaste 15 åren.
Citera
2016-05-30, 15:27
Medlem
BarryHeros avatar
Är det någon som kommer ihåg varför Mikael Nilsson inte fick någon speltid i VM 2006? Istället spelade man med Niclas Alexandersson som högerback?? Chippen som högerytter.
Citera
2016-05-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyMarley14

Absolut, Kiese som target blir ett liknande spel som om Ibra hade spelat. Inga jämförelser i övrigt.

Har folk redan glömt vilket bra samspel Kiese och Guidetti hade i U21, förresten? Klara tydliga roller precis som man vill ha i ett 4-4-2. Svårare nivå nu, men kan säkert få till det okej ikväll också.

Problemet med många andra alternativ vi har på kort sikt är att dom är rätt lika i spelsättet. Det beror lite på om Kujovic kan visa sig hålla på den här nivån, jag tror mer på Kujovic-Berg eller Kujovic-Guidetti än Guidetti-Berg i ett kval så småningom. Men Kiese kan också vara ett alternativ om han får fart på grejerna igen.
Citera
2016-05-30, 16:38
Medlem
Varför får inte Kujovic spela som ändå har varit hetare än Thelin? Är det för att han spelade match igår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in