Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Vad är det jag har hittat på. Du skriver att Ryssland har "agerat helt lagligt" och jag undrar vilket stöd du har för det, och du svarar sedan att du gjorde ett antagande. Det är inte särskilt förnuftigt att resonera på det sättet.
Nej, jag beskrev den faktiska verkligheten, nämligen att Rysslands agerande inte kritiseras av Väst, inga brösttoner används för att anklaga Ryssland för krigsbrott eller folkrättsbrott.
Om Ryssland gjort sig skyldiga till lagöverträdelser, så hade media gjort stora affärer av det och politiker hade självklart skarpt fördömt Ryssland.
Men detta händer inte. Den givna slutsatsen måste vara att Ryssland följer lagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Ryssland har med stor sannolikhet begått flertals krigsbrott enligt flera människorättsorganisationer. Så frågan är om du lever i en grotta.
De anklagelser som kommit har visat sig vara falska, därför har inte media och västpolitiker drivit de vidare.
Så om du fortfarande anser att "Ryssland med stor sannolikhet begått flertals krigsbrott", så är det du som får förklara dig!