OK svara då gärna på denna fråga:
Mena du då att vittnet som såg Lisa kl ca 18:35 ensam, levande, stående vid sin moped, som om hon var på väg att åka iväg, att detta vittne inte är pålitlig ?
Och om det är så, VARFÖR litar du inte på det vittnet?
Det vittne du menar har tydligen inte varit kallad till något förhör verkar det som: Du kan ju redogöra vad det är för vittne.
Det finns ingen info om detta vittne vad jag nu känner till.
Det vittne du menar har tydligen inte varit kallad till något förhör verkar det som: Du kan ju redogöra vad det är för vittne.
Det finns ingen info om detta vittne vad jag nu känner till.
Jag har redan givit FUP FAKTA info om detta vittne kl 03:18 i nat:
Lisa sågs av vittne så sent som 18:30/18:40 och på den tidpunkten såg vittnet inte någon annan person så någon minut/minuter till gik det innan GM attackerade Lisa.
18:30/18:40 Hon stod bredvid mopeden och det såg ut som att hon skulle åka iväg. FUP s. 319 + 318
Jag hittar inte på, DU SKREV SÅ HÄR, på helt eget initiativ ! som reaktion på mitt inlägg om att en svart Audi kombi kört förbi Gustav Js Gum gård den 7 Juni kl ca 19:30:
"Jag har själv bland annat en svart Audi kombi och har varit runt Martorp. Det kan ha varit jag och min kompis som har kört där vid den tiden"
Ja jag skrev så för att du ska fatta att det finns flera svarta Audi kombi, inte bara en, jag har bland annat själv en sådan vilket innebär att det kan vara vem som helst som har kört där och inte bar din "Martorp killen"
Att du tolkar allt fel är inget jag kan göra något åt
Ja jag skrev så för att du ska fatta att det finns flera svarta Audi kombi, inte bara en, jag har bland annat själv en sådan vilket innebär att det kan vara vem som helst som har kört där och inte bar din "Martorp killen"
Bullsh.. !!!
Tror du jag är total idiot !?
så klar jag vet att det finns flera svarta Audi kombi, MEN... DU skriver att du har en sådan OCH att du:
"varit runt Martorp. Det kan ha varit jag och min kompis som har kört där vid den tiden"
Och det kan du ju inte påstå om du inte var där vid den tiden !
Detta vittne var intressant:
Senast redigerad av GrevenH 2016-05-30 kl. 07:50.
Lisa sågs av vittne så sent som 18:30/18:40 och på den tidpunkten såg vittnet inte någon annan person så någon minut/minuter till gik det innan GM attackerade Lisa.
18:30/18:40 Hon stod bredvid mopeden och det såg ut som att hon skulle åka iväg. FUP s. 319 + 318
Har du överhuvudtaget läst FUP ordentligt ?
Vad jag har för mig, så läste jag någonstans i ett inlägg, att han troligen såg den första flickan som
åkte iväg på moped före Lisa.
Senast redigerad av GrevenH 2016-05-30 kl. 07:27.
Lisa sågs av vittne så sent som 18:30/18:40 och på den tidpunkten såg vittnet inte någon annan person så någon minut/minuter till gik det innan GM attackerade Lisa. 18:30/18:40 Hon stod bredvid mopeden och det såg ut som att hon skulle åka iväg. FUP s. 319 + 318
Tidsfönstret för detta mord är extremt litet, alldeles för litet!
18:26 Lisa i live, pappan mottar fickringing. (Lisa ses desutom senare av vittne vid sin moped) 18:35 Lisa ses av vittne stå vid sin mopen vid Cafeet
Citat:
ALT DETTA PÅ 30 MINUTER !!!???
NO WAY!
19:05 Vittnen ser en bil, som vissa tror är NBs bil komma i hög fart ut från skogen, mot Martorp.
19:35 MGM pratar med sin mamma över skype
20:05 MGM ses på övervaknings film köpa pitza
Så MGM har alltså från 19:35 till 19:05 att:
Kontakta BO
överfalla BO
få med BO över i ladan
strypa BO
tejpa BO
forsla BO från norra ändan av ladan till slaktrummet
hänga upp BO
dra BOs kläder ner och upp
"njuta" av sitt dåd
ta ner BO från hängningen
adrenalinpåslag bajsa ute i ladan
tilbaka till slakthuset
packa inn liket i plast
lägga liket i bilen
och därefter köra till Martorp (det tar i sig ca 3-4 minuter!)
[/quote]
Dansk Drama Queen med 70 utropstecken samt VERSALER!!!!!
Samma ältande hela tiden och du seglar snett direkt. Det finns INGET vittne som på minuten kan återges på det sätt du gör:
Det är uppskattade cirkatider. Du gör samma fel gällande vittnena på väg till Martorp - det finns ingen spikad tid till kl.19.05.
Vittnet MJ:
"De åkte förbi vid 18.30-18.40 ungefär."
Hans fru:
"de passerade Blombergs café kl.18.35–18.40."
Däremot finns hårdfakta som Kvitton/bankkort, sms, telefonsamtal, övervakningskamera, fickringningar osv. Lisas fickringning är således ett relevant utgångsläge.
18.37 säger pizzavittnet att han passerat ladan igen. Han ser inga personer runt ladan.
NB iakttar Lisa som är vid mopeden och väntar in att Rebecka och Lowa ska lämna området.
Vittnena MJ och AI passerar ladan uppskattad tid 18.30-18.40.
" Flickan stod och förberedde sig för att kliva upp på mopeden. Hon stod bredvid mopeden och det såg ut som att hon skulle åka iväg."
Citat:
Hypotetiskt tidsförlopp
VID LADANS PORT samt STALLDELEN - 10 minuter
# C:a 18.30-18.40:
Lisa dras hastigt in genom porten. Hon försöker slita sig loss, tappar handsken. Han sliter sen in henne genom dörren till stalldelen.
Tillslaget går troligen oerhört fort, är aggressivt/forcerat: han tänker inte missa målet som dagen innan.
# Han kan ha tejpat munnen direkt för att hon inte ska skrika, hon tappar örhängena i den hårdhänta hanteringen. Hon förs genom stalldelen till mjölkrummet.
MJÖLKRUMMET - c:a 15 minuter
C:a 18.40 -18.55:
# NB kan mycket väl ha arrangerat snöre innan, men oavsett tar det ingen tid i anspråk att dra ett snöre runt röret.
# NB, drar snaran runt halsen, drar upp henne. Tejpar och blottar hennes kön.
EFTERFÖRLOPP STALLDELEN - 5 minuter
# Njutningen är över och han är ointresserad - hans objekt har fyllt sin funktion.
# Han har blivit akut skitnödig och tar med papper från pappersrullen som ses på diskbänken bredvid snöret. Han sätter sig och skiter i stalldelen, tar nån minut i anspråk.
Han kastar sen tillbaka tejprullen i spiklådan på vägen ut för att hämta bilen.
Vid denna tid kör GJ förbi och iakttar bilen. NB kör den till baksidan när GJ passerat.
SLAKTRUMMET - 5 minuter
C:a 19.00:
# Han skär ner henne, rafsar ihop hennes saker och kastar in i bilen. Bilen är troligen förberedd med byggplast, det finns även stora spannmålssäckar att använda.
Totala restiden Café-fyndvägen-Martorp är 5 min. Sträckorna är mkt korta.
C:a 19-19.15:
# Ses komma i hög hastighet via Skogen och på länsvägen mot Martorp av två vittnen.
MARTORP - 15 minuter
C:a 19.10-19.25:
# Lyfter in Lisa i boden, arrangerar kläder. Trycker in jacka, hjälm i rishögen.
VID BOSTADEN - 5 minuter
C:a 19.30:
# NB ses komma i hög hastighet från Martorphållet av två vittnen. Han är sekunder från egna bostaden.
# C:a 19.30 tar NB ett bloss på trappan, IB upptäcker att han kommit hem och går ut. Han går sen in, tar av sig kläderna och startar Skype kl 19.35.
... Det är ren bullshit att han inte skulle hinna. Däremot blir tidsspegeln större om han ska hämtas i bostaden för att städa efter brorsan eller frun. Han är ensam i bilen så inget talar för detta heller.
Varje del går att justera. Han behöver troligen inte 15 minuter vid Martorp tex. Anser man att det behövs mer tid att stoppa henne i en säck te.x. så är det fullt möjligt att justera tiden.
Senast redigerad av develi 2016-05-30 kl. 07:42.
Det måste jag hålla med om.
Varför det inte har framförts mer tydligt är en gåta. Om hans iaktagelser stämmer, så förändras naturligtvis tidslinjen. Och hela situationen.
Vad jag har för mig, så läste jag någonstans i ett inlägg, att han troligen såg den första flickan som
Men då stämmer inte tiden. Jag har lagt till den informationen i tidslinjen.
Vittnet har diskuterats flera ggr så det är varken nytt eller märkvärdigt. Det är sen ett ÖVERfokus för att betona huuuur omöjligt detta kan ha hunnits med av baltstackaren.
Jo - det är jävligt möjligt och inget att dravla om så sett.
Senast redigerad av develi 2016-05-30 kl. 08:02.
Det måste jag hålla med om.
Varför det inte har framförts mer tydligt är en gåta. Om hans iaktagelser stämmer, så förändras naturligtvis tidslinjen. Och hela situationen.
Men då stämmer inte tiden.
Tack för din respons
Och JA det ÄR et mycket intressant vittne och det ÄR jättekonstigt att ingen av försvararna har tagit upp detta i förbindelse med tidslinien.
Och angående om detta vittnesmål skulle kunnat röra sig om " den första flickan som åkte iväg på moped före Lisa." så NEJ för hon åkte iväg senast ca 18:15/18:20
Jag har tagit upp detta 18:30/18:40 vittnesmål flera gånger här i tråden och har dessutom uttryckt att jag tycker att det är OTROLIGT MÄRKLIGT att det aldrig gjorts en rekonstruktion för att se om det överhuvudtaget är möjligt att mordet gått till på det sättet som anklagaren påstått.
Jag är 100% säker på att det INTE har kunnat gå till på det viset och med den tidslinie som anklagaren påstått.
Vittnet har diskuterats flera ggr så det är varken nytt eller märkvärdigt. Det är sen ett ÖVERfokus för att betona huuuur omöjligt detta kan ha hunnits med av baltstackaren.
Jo - det är jävligt möjligt och inget att dravla om så sett.
Ja..då mins jag rätt om tidigare inlägg.
Det var bra du kom in i bilden för att styra upp samtalet.
Och JA det ÄR et mycket intressant vittne och det ÄR jättekonstigt att ingen av försvararna har tagit upp detta i förbindelse med tidslinien.
Och angående om detta vittnesmål skulle kunnat röra sig om " den första flickan som åkte iväg på moped före Lisa." så NEJ för hon åkte iväg senast ca 18:15/18:20
Jag har tagit upp detta 18:30/18:40 vittnesmål flera gånger här i tråden och har dessutom uttryckt att jag tycker att det är OTROLIGT MÄRKLIGT att det aldrig gjorts en rekonstruktion för att se om det överhuvudtaget är möjligt att mordet gått till på det sättet som anklagaren påstått.
Jag är 100% säker på att det INTE har kunnat gå till på det viset och med den tidslinie som anklagaren påstått.
Vad skulle han ha tillfört? Det råder ingen tvekan om att Lisa stått vid mopeden - samma iakttagelse som Harald och Lucia dess innan.
Du tror att en slags rekonstruktion av gärningbeskrivning skulle rädda balten. Eh?
Vilken kioskvältare versus hans DNA.
Sen kan du yla om att du är 100% säker - vem bryr sig..
Advokaterna är väl inte lika korkade som dig då du inbillar dig att du tillför nåt.
Senast redigerad av develi 2016-05-30 kl. 08:04.