2016-05-30, 05:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Det är en sak som jag inte basunerar ut till vem som helst.

Jaha men varför berättar du då överhuvudtaget för mig att det nog var du som åkte förbi Gustav Js Gum gård i en svart Audi kombi kl ca 19:30 den 7 Juni, 2015, ca 1 timme efter Lisa försvann ???

Lisa's pappa hade ju inte ens hunnit dit då !!!
Kl 19:30 visste Lisa's pappa och mamma inte ens att Lisa var försvunnen.
2016-05-30, 05:47
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jaha men varför berättar du då överhuvudtaget för mig att det nog var du som åkte förbi Gustav Js Gum gård i en svart Audi kombi kl ca 19:30 den 7 Juni, 2015, ca 1 timme efter Lisa försvann ???

Lisa's pappa hade ju inte ens hunnit dit då !!!
Kl 19:30 visste Lisa's pappa och mamma inte ens att Lisa var försvunnen.

Var påstår jag motsatsen?
2016-05-30, 05:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Tvärt om så är det du som inte gör det

OK, om du är seriös ge då en detaljerad förklaring, en tidslinie, hur NB skulle kunnat hinna med alt detta:

Kontakta BO
överfalla BO
få med BO över i ladan
strypa BO
tejpa BO
forsla BO från norra ändan av ladan till slaktrummet
hänga upp BO
dra BOs kläder ner och upp
"njuta" av sitt dåd
ta ner BO från hängningen
adrenalinpåslag bajsa ute i ladan
tilbaka till slakthuset
packa inn liket i plast
lägga liket i bilen
och därefter köra till Martorp (det tar i sig ca 3-4 minuter, så då har NB bara ca 21 minuter till resten av dådet!)

mellan kl 18:35 och 19:05 ?
2016-05-30, 05:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Var påstår jag motsatsen?

Jag ville bara påpeka att du då inte kan förklara dig med att du fanns där, på denna kritiska tidpunkt,
pga att du var med i det initiala söket efter Lisa.

Men i övrigt, du svarade inte på varför du då överhuvudtaget berättar för mig att det nog var du som körde förbi Gustav Js Gum gård kl ca 19:30 den 7 Juni, 2015.
Senast redigerad av Theforeigner 2016-05-30 kl. 06:00.
2016-05-30, 05:56
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jag ville bara påpeka att du inte kan förklara dig med att du på något vis var med i det initiala söket efter Lisa.

Har jag påstått någonstans att jag har varit med i den initiala söket?

Nu får du lägga ner med att skriva något som jag inte har skrivit utan läs ordentligt det jag skrev första gång för du misstolkar allt direkt.
2016-05-30, 06:06
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jag ville bara påpeka att du då inte kan förklara dig med att du fanns där, på denna kritiska tidpunkt,
pga att du var med i det initiala söket efter Lisa.

Men i övrigt, du svarade inte på varför du då överhuvudtaget berättar för mig att det nog var du som körde förbi Gustav Js Gum gård kl ca 19:30 den 7 Juni, 2015.

jag skrev aldrig nog ändra inte på det jag har skrivit efter ditt eget tycke, du kommer inte långt med det
2016-05-30, 06:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Har jag påstått någonstans att jag har varit med i den initiala söket?

Nu får du lägga ner med att skriva något som jag inte har skrivit utan läs ordentligt det jag skrev första gång för du misstolkar allt direkt.

Jag ha aldrig påstått att du har påstått det, jag ville bara uppmärksamma dig att du inte skulle komma igen och påstå att ditt alibi för att befinna dig där, på detta kritiska tidpunkt OCH ställe, var för att du var med i det initiala sök efter Lisa. Kom dig bara i förköpet så att säga.

Otroligt konstigt att du inte vil berätta varför du var där, vid Gum, på detta kritiska stället och tidpunkt!!!
2016-05-30, 06:14
Bannlyst
Citat:
Jamen VARFÖR låssas du som om att vittnet som såg Lisa kl ca 18:35 ensam, levande, stående vid sin moped som om hon var på väg att åka iväg, som om att hon inte finns???

Du har ju inte med henne i din "tidslinie."

Och sedan förhåller du dej ju inte överhuvudtaget till att det då bara finns 25 minuter för NB att utföra detta fruktanssvära brott (se nedanför) ifall Lars och Malin's vittnesmål om att dom skulle ha
sett NB kl ca 19 komma körande ut från skogen skulle vara pålitligt:

Så NB skulle alltså från kl 19:35 till 19:05 hunnit med:

Kontakta BO
överfalla BO
få med BO över i ladan
strypa BO
tejpa BO
forsla BO från norra ändan av ladan till slaktrummet
hänga upp BO
dra BOs kläder ner och upp
"njuta" av sitt dåd
ta ner BO från hängningen
adrenalinpåslag bajsa ute i ladan
tilbaka till slakthuset
packa inn liket i plast
lägga liket i bilen
och därefter köra till Martorp (det tar i sig ca 3-4 minuter, så då har NB bara ca 21 minuter till resten av dådet!)

Tror du själv på detta ?

Den där tidslinjen - Är inte mitt eget tyckande och tänkande:
Det är en sammanställning på vad vittnerna säger i FUB och vittnesförhör i ljudfiler ifrån TR och HR.
Där också vittnen framför tiderna för sina iaktagelser.
Så närmare sanningen kan du inte komma.
Då det enbart är FAKTA om vad vittnen säger om tiderna.
FAKTA OCH ÅTER FAKTA.
PÅ VAD VITTNEN SÄGER.

Vad jag tror och tycker, det är en annan sak.
2016-05-30, 06:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
jag skrev aldrig nog ändra inte på det jag har skrivit efter ditt eget tycke, du kommer inte långt med det

Vad då ? du skrev så här;

Jag har själv bland annat en svart Audi kombi och har varit runt Martorp. Det kan ha varit jag och min kompis som har kört där vid den tiden och att polisen har förhört mig utan att för den skull ha kommit med i FUP utan bara i slasken.

"Det kan ha varit jag"

och

"Det var nog jag"

det är i alla fall ganska lika, särskilt iom att du till och med säger "har kört där vid den tiden" för om inte du visste säkert att du var där "vid den tiden" då hade du väl inte skrivit det, jag menar; detta handlar ju faktisk om ett bestialiskt mord så det är väl inte något där man levererar så där lättvint info om sitt eget alibi eller hur ?
2016-05-30, 06:23
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jag ha aldrig påstått att du har påstått det, jag ville bara uppmärksamma dig att du inte skulle komma igen och påstå att ditt alibi för att befinna dig där, på detta kritiska tidpunkt OCH ställe, var för att du var med i det initiala sök efter Lisa. Kom dig bara i förköpet så att säga.

Otroligt konstigt att du inte vil berätta varför du var där, vid Gum, på detta kritiska stället och tidpunkt!!!

Du läser bara det du vill läsa, läs igen det jag skrev och hur jag skrev det.
Har absolut ingen anledning att berätta för dig vad jag gjorde där, det jag skrev var att det kan ha varit jag som körde där med tanke på att det finns fler svarta Audi kombi här i vårt avlånga land.

Att du misstolkar allt direkt kan inte jag rå för.
Senast redigerad av PantherE 2016-05-30 kl. 06:26.
2016-05-30, 06:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Den där tidslinjen - Är inte mitt eget tyckande och tänkande:
Det är en sammanställning på vad vittnerna säger i FUB och vittnesförhör i ljudfiler ifrån TR och HR.
Där också vittnen framför tiderna för sina iaktagelser.
Så närmare sanningen kan du inte komma.
Då det enbart är FAKTA om vad vittnen säger om tiderna.
FAKTA OCH ÅTER FAKTA.
PÅ VAD VITTNEN SÄGER.

Vad jag tror och tycker, det är en annan sak.

OK svara då gärna på denna fråga:
Mena du då att vittnet som såg Lisa kl ca 18:35 ensam, levande, stående vid sin moped, som om hon var på väg att åka iväg, att detta vittne inte är pålitlig ?

Och om det är så, VARFÖR litar du inte på det vittnet?
2016-05-30, 06:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Du läser bara det du vill läsa, läs igen det jag skrev och hur jag skrev det.
Har absolut ingen anledning att berätta för dig vad jag gjorde där, det jag skrev var att det kan ha varit jag som körde där med tanke på att det finns fler svarta Audi kombi här i vårt avlånga land.

Att du misstolkar allt direkt kan inte jag rå för.

Jag hittar inte på, DU SKREV SÅ HÄR, på helt eget initiativ ! som reaktion på mitt inlägg om att en svart Audi kombi kört förbi Gustav Js Gum gård den 7 Juni kl ca 19:30:

"Jag har själv bland annat en svart Audi kombi och har varit runt Martorp. Det kan ha varit jag och min kompis som har kört där vid den tiden"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in