2016-05-24, 15:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
100 000:- efter skatt på två personer är inte speciellt bra, nej. De svälter knappast men det är ju inga miljoner som ni 12-åriga fanboys vill få det till.

Var framkommer det att jag följer hans youtubekanal? Sluta vara så otrevlig och lär dig skriva ordentligt istället, snorunge.

Det är väldigt väldigt få hushåll som drar in 100.000 EFTER SKATT. Så jo det är väldigt mycket och garanterat mer än vad du tjänar.

Däremot säger jag inte att Jockeboy drar in det i månaden.
Citera
2016-05-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är väldigt väldigt få hushåll som drar in 100.000 EFTER SKATT. Så jo det är väldigt mycket och garanterat mer än vad du tjänar.

Däremot säger jag inte att Jockeboy drar in det i månaden.
Nu så syftade jag på att 100 000 inte blir så mycket när det är skattat och sedan ska delas på två. Intressant också att du känner till min inkomst.
Citera
2016-05-24, 21:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Nu så syftade jag på att 100 000 inte blir så mycket när det är skattat och sedan ska delas på två. Intressant också att du känner till min inkomst.

Du skrev: " 100 000:- efter skatt på två personer är inte speciellt bra, nej. "

Du själv precis som Jockeboy ger inte sken av att vara någon höginkomsttagare, det förstår du nog själv, eller det är nog just det du inte förstår men det gör vi andra

Punkt.
Citera
2016-05-24, 22:11
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
100 000:- efter skatt på två personer är inte speciellt bra, nej. De svälter knappast men det är ju inga miljoner som ni 12-åriga fanboys vill få det till.

Var framkommer det att jag följer hans youtubekanal? Sluta vara så otrevlig och lär dig skriva ordentligt istället, snorunge.

Vill inte vara dryg, men 100 lax efter skatt drar inte många hushåll in, oavsett antal förvärvsarbetande. Knappt ens FÖRE skatt, då det innebär två vuxna som båda tjänar 50 lax i månaden.

Du har kanske en annan verklighet, men kolla på riksgenomsnittet?
Citera
2016-05-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Vill inte vara dryg, men 100 lax efter skatt drar inte många hushåll in, oavsett antal förvärvsarbetande. Knappt ens FÖRE skatt, då det innebär två vuxna som båda tjänar 50 lax i månaden.

Du har kanske en annan verklighet, men kolla på riksgenomsnittet?
Nu syftade jag återigen på att det ska skattas på 100 000, hoppas verkligen poletten trillade ner nu. Annars får jag väl ta och tala in det och skicka det som en ljudfil åt dig så att du kan ta in informationen.

En person med en inkomst på 50' skattar mindre än någon med en inkomst på 100'. Har aldrig påstått att den summan är låg, men i relation till vad alla 12-åriga fanboys skriver att han ska tjäna är den inget att hänga i julgranen. De lever bra men de kan ju knappast köpa en penthouse på Manhattan som vissa verkar tro här i tråden.
Citera
2016-05-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Du skrev: " 100 000:- efter skatt på två personer är inte speciellt bra, nej. "

Du själv precis som Jockeboy ger inte sken av att vara någon höginkomsttagare, det förstår du nog själv, eller det är nog just det du inte förstår men det gör vi andra

Punkt.
Ja, det var felaktigt formulerat av mig. Det var ett misstag av mig, jag ber om ursäkt för det. Det är inte alltid lätt att komma ihåg att det är viktigt att vara övertydlig då det finns personer som uppenbarligen har svårigheter att förstå enklare resonemang och att dessa behöver få saker förklarat för sig på ett mer ingående sätt än oss andra. Jag ska tänka på dig i hädanefter när jag skriver.
Citera
2016-05-25, 00:47
Medlem
Citat:
Nu syftade jag återigen på att det ska skattas på 100 000, hoppas verkligen poletten trillade ner nu. Annars får jag väl ta och tala in det och skicka det som en ljudfil åt dig så att du kan ta in informationen.

En person med en inkomst på 50' skattar mindre än någon med en inkomst på 100'. Har aldrig påstått att den summan är låg, men i relation till vad alla 12-åriga fanboys skriver att han ska tjäna är den inget att hänga i julgranen. De lever bra men de kan ju knappast köpa en penthouse på Manhattan som vissa verkar tro här i tråden.
Det var jag som började diskussionen för att jag tyckte hans utveckling var imponerande. Från att smeta in sig i bajs för bloggen till att tjäna sexsiffrigt. Sen TROR jag att han är närmre 200+ än 100, men det är en annan fråga. Den frågan återkommer jag till vid nästa bokslut
Citera
2016-05-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Det var jag som började diskussionen för att jag tyckte hans utveckling var imponerande. Från att smeta in sig i bajs för bloggen till att tjäna sexsiffrigt. Sen TROR jag att han är närmre 200+ än 100, men det är en annan fråga. Den frågan återkommer jag till vid nästa bokslut
Precis, vad har du för belägg att han ens tjänar sexsiffrigt?
Citera
2016-05-25, 01:07
Medlem
Citat:
Precis, vad har du för belägg att han ens tjänar sexsiffrigt?
Nemo Heden + egna antagelser. Bara fram med era motbevis om ni vill kolla upp med skatteverket (som ej nödvändigtvis är 100% av hans vinstmarginal). Återkom gärna om ca ett år om du vill diskutera vidare så får vi se exakta summan. Ingen anledning att fortsätta diskutera med antagna siffror och försöka bevisa vem som har rätt
Citera
2016-05-25, 08:36
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Nemo Heden + egna antagelser.

Känns som kassaskåpssäkra uppgifter.
Citera
2016-05-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Känns som kassaskåpssäkra uppgifter.
Förlåt, dina bevis var såklart starkare. Jag är nu övertygad om att han inte tjänar sexsiffrigt.

Jag har gjort det ganska klart från början att jag inte har någon säker källa, jag försöker inte heller övertyga något. Bara att vänta och se
Citera
2016-05-30, 00:38
Medlem
Jag läste i en tråd här på Flashback där det diskuterades egentligen vad en youtuber tjänar.
Den här killen som hade nån spel kanal hade runt 1 miljon views per månad och tjänade på det cirka 6000 kr berättade han.

Jockiboi hävdar enligt egen utsago att han har 27 miljoner views per månad (han har väl 3 kanaler)
I klippet på Jocke och Jonnas kanal i klippet "Vlogg | Vi ska till Japan!" nämner han detta.

27 x 6000 kr = 162.000 kr

På det säljs det dessutom tshirts och annat i deras shop.

Visst blir det skatt på detta....men ändå.

Nu ska de flytta till större lägenhet, gifta sig etc, jag blir inte alls förvånad om Jonna redan
är gravid då detta görs. Hoppas Jockiboi är smart nog att skriva äktenskaps förord, för det är ju han som är varumärket, även om han är galet kär och lycklig nu så är jag övertygad det inte kommer hålla, om 10-15 år och en skilsmässa infinner sig så tappar han hälften av allt, bättre skriva in ett äktenskapsförord för att vara safe.

Sen den där grannen "Alex" som är med i många klipp, han verkar vara retard eller nåt, han verkar
vara skraj & skitnödig på heltid, sjukt osäker kille, han behöver jobba stort på sitt självförtroende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in