Jag läste i en tråd här på Flashback där det diskuterades egentligen vad en youtuber tjänar.
Den här killen som hade nån spel kanal hade runt 1 miljon views per månad och tjänade på det cirka 6000 kr berättade han.
Jockiboi hävdar enligt egen utsago att han har 27 miljoner views per månad (han har väl 3 kanaler)
I klippet på Jocke och Jonnas kanal i klippet "Vlogg | Vi ska till Japan!" nämner han detta.
27 x 6000 kr = 162.000 kr
På det säljs det dessutom tshirts och annat i deras shop.
Visst blir det skatt på detta....men ändå.
Nu ska de flytta till större lägenhet, gifta sig etc, jag blir inte alls förvånad om Jonna redan
är gravid då detta görs. Hoppas Jockiboi är smart nog att skriva äktenskaps förord, för det är ju han som är varumärket, även om han är galet kär och lycklig nu så är jag övertygad det inte kommer hålla, om 10-15 år och en skilsmässa infinner sig så tappar han hälften av allt, bättre skriva in ett äktenskapsförord för att vara safe.
Sen den där grannen "Alex" som är med i många klipp, han verkar vara retard eller nåt, han verkar
vara skraj & skitnödig på heltid, sjukt osäker kille, han behöver jobba stort på sitt självförtroende