2016-05-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythecowboy
Kvinnor däremot är tyvärr inte snygga över 30 år. Mellan 17-24 är de som snyggast, och upp till 30 år kan de vara snygga, sen är de inte snygga längre.

Personligen tycker jag det är väldigt tråkigt. Hur ser ni själva på det?
Jo, jag var snyggare vid 30.
Men, mångkulturen har ju gjort att så många andra blivit fula, tjocka, självdestruktiva.

Eftersom jag levt i en bubbla, bortkopplad från annat än små färgglada glimtar av mångkulturen samtidigt som jag levt som morsan lärde, har jag relativt sett bara fått högre attraktionskraft.

Morsan och farsan var arbetarklass, vi bodde i Sveriges sämsta socioekonomiska område.
Man ska inte svulla och man ska inte spänna ut magsäcken. Sen läste morsan nån gång i tidningen att det fanns gamla bildäck i godis, så sen åts det choklad om det skulle snaskas.

Låg utbildning ger fetma och ohälsa påstås det nu, på samma sätt som man påstod att brottslighet berodde på socioekonomiska omständigheter.

Tröstäter, slutar respektera sig själv, det tror jag man gör om man som svenska tvingas bo i mångkulturen och dessutom tvingas hålla upp skenet av att kvinnoförtryck är bra.

Är 52 år så jag antar att det nu går utför, eller inte, funderar på att börja träna.
Citera
2016-05-29, 09:42
Medlem
retepm.s avatar
Dom flesta människor ser ju ut som fan själv. Få förunnat att vara snygg.

Snygga människor kvinnor som män kan vara attraktiva till 50 års åldern. Men det är en promille av befolkningen vi snackar om här.
Citera
2016-05-29, 09:49
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
håller inte med. Tycker oftast kvinnor ser bäst ut runt 30. Lite mer mogna i utseendet och vet va de vill ha. Kvinnor kan hålla upp till ca 40-42 års ålder. Men det är undantag.
Citera
2016-05-29, 09:53
Medlem
Låter man sig själv förfalla medan man åldras så är det ett minus hos båda könen. Kvinnors hud är mjukare och tunnare än mäns, därför behöver kvinnor vårda sin hud mer än män behöver för att fördröja rynkor och slapp hud. En man som vårdar sin hud har alltså bättre förutsättningar att se fräsch ut länge än en kvinna som vårdar sin hud, men väldigt få män verkar göra det. Kroppsligt så finns det ungefär lika många överviktiga och otränade av båda könen.

Sen utvecklas de flesta personer med åldern så att ens preferenser för vad man vill ha ändras. Det är ganska få 20 åringar som vill ha ett förhållande med en 40 åring, och ganska få 40 åringar som vill ha ett förhållande med en 20 åring, man är helt enkelt på olika nivåer i livet.

Skillnaden jag märker är att grabbar under 25 som visar intresse är helt fokuserade på mitt utseende, medan män över 35 även är intresserade av personligheten. /40 årig kvinna som även osminkad dagligen möter uppskattning från män i alla åldrar
Citera
2016-05-29, 10:23
Avslutad
Är väl bara åka ner till Balkan där tjejerna är så slitna att de trodde jag var 16 när jag var 27. Där borde jag hålla några år till.
Citera
2016-05-29, 10:36
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
33

Personligen kände jag att det var efter 30 som livet började på allvar. Man hade fått ordning på både det inre och det yttre. Bra rutin på gymmet, bra jobb med hyfsad lön, ett inre lugn som förmodligen avspeglar sig i det yttre.

Haha kan bara hålla med, är 31 och tror aldrig jag fått så mycket odelat positiv uppmärksamhet. Inte från så många p14 som TS visserligen men åtminstone från män betydligt mycket yngre än mig, och jämnåriga, och äldre.

Känns lite skumt att sitta här på flashback och läsa "sanningarna" om hur ingen vill ligga med en kvinna över 30 .

Sen stämmer det garanterat att jag rent objektivt var fysiskt snyggast för rätt många år sen, strax efter 20 kanske. Men sen dess har saker som självförtroende, trygghet i mig själv och att ha hittat min stil och vad som klär och framhäver mig på bästa sätt tillkommit. Tror också att många män inte känner sig bekväma, eller ens intresserade, av att ge sig på tonårstjejer när de själva är 30+.
Citera
2016-05-29, 10:49
Medlem
Undrar det där, om det är pga utav allt festande, sprit, smink, ansiktskurer, ansiktsvatten, stress solande på solarier, och "tannings prays" inför sommaren etc som orsakar för tidigt åldrande hud ser på facebook foton på tjejer man känt i gymnasiet och tidigare, de ser så gamla och slitna ut i huden redan och dessa är 30+.
Citera
2016-05-29, 10:53
Medlem
Personligen föredrar jag kvinnor över 30. Allt under 30 är barn i mina ögon (och således inte "kvinnor", utan snarare flickor). Har själv hunnit bli 30+ givetvis.
Citera
2016-05-29, 10:53
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Hur många gånger har inte det här temat redan dragits i långbänk? Efter snälla killar och svenska kvinnors luderaktighet är kvinnors med åldern påstådda yttre förfall det mest diskuterade ämnet.

Sådana här trötta, ointressanta och klena trådstarter bör lämnas att självdö.

Sant sen är inte alla människor snygga heller.
Citera
2016-05-29, 11:04
Bannlyst
Är det inte så att de flesta kvinnor efter 20 årsåldern är sönderknullade och uttänjda så pass att man blivit immun mot penetrering?

Kvinnor tål ju fan ingenting.
Citera
2016-05-29, 11:07
Medlem
Man är precis så vacker man känner sig, skönheten kommer inifrån, jo så är det faktiskt.
Citera
2016-05-29, 11:12
Bannlyst
Kvinnor över 30 kan man i bästa fall se att de har varit snygga i ungdomen, men de ser gamla ut, och således inte snygga längre. Det är det rent biologiska förfallet, huden ser gammal ut, jag har personligen sett ytterst få om ens någon kvinna som är några år över 30 med en 18 årings hy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in