2016-05-29, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Tidsramen är för snäv för att mördaren ska vara själv!

ABSOLUT INTE:

NB var själv och han hade gott om tid.
Han ville bara njuta av en död och halvnaken liten flicka.
Det tar inte lång tid för en kåt idiot att genomföra sina handlingar.

2016-05-29, 00:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är ju självklart, om man nu ska hävda en planteringsteori, att man valde NB för att han runkat och bajsat i ladan. Detta fick man tidigt svar på. Antagligen var det därför man också strösslade ut spår i form av örhängen och snören där.
Fick polisen svar på bajs och spermaprover redan innan örhängena hittades då? (Eftersom dom valde ladan och Nerijus.) Det gick ju riktigt snabbt i så fall. Särskilt bajsanalyser brukar vara komplicerade och tar tid innan man får ett svar. Har NFC hittat en hemlig analysmetod kanske?
Senast redigerad av ReedMe 2016-05-29 kl. 00:56.
2016-05-29, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
ABSOLUT INTE:

NB var själv och han hade gott om tid.
Han ville bara njuta av en död och halvnaken liten flicka.
Det tar inte lång tid för en kåt idiot att genomföra sina handlingar.

Skitsnack titta på din tidslinje igen! Pizza vittnet åker och ser iga bilar men sen.
2016-05-29, 00:36
Bannlyst
Citat:
MEN...NU...sitter Du och bara pratar strunt, och du vet inte vad du snackar om.
HÄR har du hela händelseförloppet.
Ska det vara så svårt att inse ren FAKTA:

18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.34 - Anfalls Lisa och Tappar 2 st. örhänge och handske in till Ladan.
18.34 Blir Lisa indragen in i ladan med snara om halsen och blir indragen/buren in mot slaktrummet.
Lisa tappar ännu ett örhänge vid vattenslang in till slaktrummet. Se foto FUP:
Lisa är då redan medvetslös eller död när NB hänger upp henne.
Han påbörjar sin ritual.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Lastar han in Lisa i bilen.
18.55 Nerijus Åker sedan bort från ladan Till Martorp i hög fart.
I hög fart Troligen slängs då Lisa,s saker efter vägen.
Han valde den vägen för att inte åka förbi sin bostad.
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.
19.25 Åker NB från Martorp mot sin bostad.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
Dom bor inte långt ifrån NB,s bostad och känner väl till dom och deras bil.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
20:15 - Lisas mor ringer ägaren av kaféet och frågar när lisa gått, tiden styrks av att kaféägarinnan säger sig kollat sitt armbandsur när hon fick frågan. (Bekräftat i flera intervjuer, bland annat i Expressen)
20.30-21:00 - Pappan framme vid kaféet. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kaféet.
21:30 - Poliser är på plats. Här har också ägarinnan av kaféet kontaktat de andra anställda

Måste också framhäva att Nerijus är en väldigt renlig person och tex har speciellt skydd på bilens bägge framsäten, vilka händelsevis råkar vara grå sopsäckar. Detta har han för att skydda klädseln i sin fina bil mot det smutsiga under tiden han jobbar åt Svensken (AJ) i Sverige. Till broderns förvåning finns det dock inte på passagerarsidan en tid efter händelsen. Då har den säcken åkt av.

Han säger därför också åt frugan att tvätta samma kväll som han anländer hem. Då har han rullat runt i joden och dels fått något väldigt vitt på knäna. Han duschar dessutom troligen på kvällen mordet har skett och somnar mätt med pizza kvar på tallriken. Normalt sett duschar han bara någon gång i månaden antagligen på grund av det orena svenska vattnet och andra faktorer för han är nog renlig om man frågar honom själv.

De tvättar normalt alltid bara på Lördag kväll, men nu vill Nerijus ha tvättat även på Söndag kväll, för att han är så renlig. Eller så är det något annat.

Citat:
Han försöker han förmå dig att inte berätta om tvätten?
Ja. Han sade detta väldigt tydligt och klart att detta skulle vi inte berätta för någon. Han
hotade inte eller så men han sade ni får inte vara dumma, ni får inte berätta det för polisen

Ifrågasatte du detta?

Nej, inte ljust då men när han sade på morgonen efter att polisen har varit där

Säger han detta om tvätten redan innan polisen var där på natten?

Ja.
Min bror berättade att polisen varit på natten och frågade efter flickan. Det var sedan på
morgonen han sade till oss att inte berätta om tvätten. Han pratade vid caféet med polisen och
sedan kallade de mig till förhör för att jag inte kunde engelska så jag fick tolk

Livet till påseende
De som åker med i bilen får alltså sitta och luta sig på en påse. Eller så får de åka i påsen och det är inget speciellt med just det, det gäller bara att förstå Nerijus speciella renlighetskänsla. Personer utan kläder som är blöta åker definitivt i dubbla påsar med matta eller annat. Man måste kunna sträcka sig så långt för att förstå Nero stora behov av renlighet och den speciella stilen. Men krav på vanlig logik är nog ren skit ur flera aspekter för handlingen är bara logiskt inifrån ett jävligt smalt spektrum, där de också utfördes. Stenen ligger på klubban i ladan och saxen, den slöa plåtsaxen klipper han repen med helt och fullständigt meditativt avslappnad. Man stressar inte bort livets bästa stunder.

Avslappning och att dela glädjen
Han kommer aldrig att låta stressen ta honom under handlingen, tvärtom är han väldigt avslappnad och skämtsam. Det kan vi också se hos handlarn, frugan fick till och med följa med och på handlarn hade de inte sett henne dessförinnan. Han ser glad och avslappnad ut och behöver heller inga öl. Han somnar mätt utan att ha ätit upp pizzan. Troligen fylld med något annat. Förutom den primära avslappningen och glädjeruset, för veckan har varit lång. Men här just i denna zonen är han djupt talangfull och höftar som ett geni utmed hemtama autostrador av relativt komplett vanvett.

Tror på lite andra tider och händelser men har inga problem med att förstå att andra tycker att det är konstigt, men det sista Nerijus skulle göra här är att stressa, nu när han öppnad dörren till livet självt. ATP Accelerated Time Processing, just själva verkställandet av en gammal djupt inrunkad dröm och lyset i råttbonas gångar. Cheeesus. Detta är en långsamt, kontemplativt och avslappnad process, mest för att han varit så jävla djupt inne i råttboet så länge. Detta är verkligare än livet. Och han står och ser på, fullständigt perfekt i sin roll att spela dum och oförstående. Vindstötarna söndagskväll får tistlarna att rappa på ladan men Nero är lugn med sin lilla blomma. För han vet så jävla väl vad han ska göra.

Tillfälligheter Ja
Tillfälligheter Nej inte alls, det är omöjligt!
planerat sedan över 20 år tillbaka, mycket träning bakom det djupet. Därför finns det heller inga tillfälligheter i handlandet centralt. Han är bekant med allt sedan långt innan resten är bara verktyg och vem fan bryr sig liksom. Se där, här har vi klädskåpet, läs streckkoden me fittan din jävla hora. han pratar lungt och städat liksom avslappnat lätt och glatt. varför stressa? Skämtar lite med den likgiltiga passageraren. Men han har översyn med det, just idag. Han är en naturtalang men dessutom vältränad.

Dessa handlingar kräver ett speciellt handlag och min beskrivning kan inte bli värre än handlingen, som drivs av något som är betydligt mer potent. Annars kan man inte göra grejen. Det finns så många trösklar, dörrar och stopp.
2016-05-29, 00:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är ju självklart, om man nu ska hävda en planteringsteori, att man valde NB för att han runkat och bajsat i ladan. Detta fick man tidigt svar på. Antagligen var det därför man också strösslade ut spår i form av örhängen och snören där.
Du är inte med i matchen över huvud taget.
Jag ställde frågan till Sudhamra som påstår dels att den "riktige" mördaren placerat ut handskar, örhängen etc för att dessa spår skulle leda till NB och sen varför polis/tekniker/NFC valde att plantera bevis mot en "oskyldig" gästarbetare.
Verkar ju jättelogiskt och förnuftigt att polisen/tekniker/NFC väljer att sätta dit en oskyldig för att han "bajsat och runkat" i ladan, eller hur? De riskerar därmed sina jobb och framförallt att en sexualsadistisk mördare går fri och mördar deras döttrar, fruar, vänner, släktingar, grannar.
Äh, huvudsaken de får sätta dit en oskyldig balt?! Så oerhört korkat att nedlåta sig att tänka i dessa planteringshypoteser.
2016-05-29, 00:38
Bannlyst
Citat:
Skitsnack titta på din tidslinje igen! Pizza vittnet åker och ser iga bilar men sen.

18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.34 - Anfalls Lisa och Tappar 2 st. örhänge och handske in till Ladan.
18.34 Blir Lisa indragen in i ladan med snara om halsen och blir indragen/buren in mot slaktrummet.
Han påbörjar sin ritual.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
2016-05-29, 00:43
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Ja man kan ju verkligen ifrågasätta hur mycket docenten verkligen är docent. Kanske värt en egen tråd . Att utge sig för att va nån man inte är borde leda till banning.
Jag har redogjort för hela min akademiska bildning, tekn.dr. KTH 1968 och docent i Helsingfors Universitet 1977, numera pensionär 80 år. Om du vill närmare bekanta dig med mig kan du genom min signatur hitta mig Wikidedia. Jag vill inte skriva mitt hela namn, eftersom det inte är brukligt.

Jag tackar nej för en egen tråd, men vill gärna få en liknande redogörelse för din bakgrund, är du kanske polis eller jurist, som de flesta här.
2016-05-29, 00:51
Bannlyst
Citat:
Han påbörjar sin ritual.

DÄREFTER SKER FÖLJANDE:

18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Lastar han in Lisa i bilen.
18.55 Nerijus Åker sedan bort från ladan Till Martorp i hög fart.
I hög fart Troligen slängs då Lisa,s saker efter vägen.
Han valde den vägen för att inte åka förbi sin bostad.
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
2016-05-29, 00:53
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Vem mer än mördaren Nerijus var inblandad i mordet enligt dig ?
2016-05-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har redogjort för hela min akademiska bildning, tekn.dr. KTH 1968 och docent i Helsingfors Universitet 1977, numera pensionär 80 år. Om du vill närmare bekanta dig med mig kan du genom min signatur hitta mig Wikidedia. Jag vill inte skriva mitt hela namn, eftersom det inte är brukligt.

Jag tackar nej för en egen tråd, men vill gärna få en liknande redogörelse för din bakgrund, är du kanske polis eller jurist, som de flesta här.

Det är inte heller brukligt att man lämnar ut CVn. Du lämnar själv indirekt redan ut ditt namn dessutom. Är det mer brukligt tycker du? Förstår inte distinktionen riktigt.

Men jag ställde själv en fråga till dig som jag kan reprisera nu.

Du tycker inte det är värt mödan att läsa utredningarna, domsluten och kritiserar Högsta Domstolen för att dom avslog PT.

Med den utgångspunkten undrade jag varför du deltar i just detta specifika rättsfall?
Senast redigerad av Remark 2016-05-29 kl. 01:04.
2016-05-29, 00:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Suddhamra, hur visste polisen redan efter ett par timmar att Lisa inte bara var försvunnen utan mördat? Eller var det först kl 03 på natten när man knackade på dörren hos gästarbetaren som man insåg vem som var den förmodade gärningsmannen. En ren magkänsla?

Eller när var det?

Lite sur blir blir man ju med på hur mycket skattepengar man lade ner på sökandet i så fall. Hund- och hästpatruller, dykare, helikoptrar, poliser, utredare mm.

Många frågor förblir obesvarade. Hur kan det komma sig?
Ja, vilken makalös härva och så många obesvarade frågor nu!
Parallellkonspirationsplantering har ju tydligen ägt rum, konstigt att inte Rönnbäck myntade det uttrycket?
Dels plantering av handskar, örhängen etc av den "riktige" mördaren för att "visa vägen" mot Nerijus.
Sen plantering och kontaminering av Nerijus blod/DNA på Lisas kläder och på mordplatsen, utfört av polisen/NFC. Ovetandes av varandras aktiviteter men med ett gemensamt mål - att sätta dit Nerijus.
Där kan man verkligen prata om att Nerijus är otursförföljd.
Ja, allt sökande som måste kostat oss skattebetalare hur mycket som helst, var det bara ett spel för galleriet? Eller var det detta som kallades "kammarspelen i Martorp" av nopomil?
Nu behöver man svar på många frågor!
2016-05-29, 01:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det var då ett tjafsande om att tidsramen är för snäv. Jag har träffat personer som tar tio gånger så lång tid på sig att utföra en arbetsuppgift jämfört med mig. Kan det vara så att det är just såna personer som beklagar sig över att Nerijus omöjligt ska ha hunnit med alltihop på en dryg timma?

Bara för att ni själva är långsamma av er så ska ni inte förutsätta att Nerijus är det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in