2016-05-28, 01:23
Medlem
carminaburanas avatar
deras billigaste burkoliver, svingoda jämfört med tex eldorado
Citera
2016-05-28, 11:25
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Vilken råglimpa är det ni tänker på? Jag har provat Lidls tyska (eller om det är danskt?) rågbröd utan solrosfrön. Men jag tycker bättre om Nettos rågbröd (danska).

Jag tror bara att den heter råglimpa hos Lidl, finns bland det butiksbakade. Det är en rätt så stor och tung lite mörk limpa. Det är inga solrosfrön (eller andra frön) på eller i den.

Netto finns inte i Stockholm längre (och när de gjorde det handlade jag aldrig där) så den har jag inte provat.
Citera
2016-05-28, 11:28
Medlem
Vilket lidl är det största räknat i antal varor? I Sverige kanske jag ska tillägga.
Senast redigerad av Olepeter 2016-05-28 kl. 11:33.
Citera
2016-05-28, 11:45
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Vilken råglimpa är det ni tänker på? Jag har provat Lidls tyska (eller om det är danskt?) rågbröd utan solrosfrön. Men jag tycker bättre om Nettos rågbröd (danska).

Jag menar den stora butiksbakade limpan.
Citera
2016-05-28, 13:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vilket lidl är det största räknat i antal varor? I Sverige kanske jag ska tillägga.

Bra fråga, den största jag har varit i är nog den i Norrtälje, vid köpladorna (ingen aning om vad området heter). Den är rejält stor och hade ett stort utbud av övriga varor som inte är mat. Eftersom jag bor vid en Lidl som bara har mat numera (de tog bort övriga varor) så var det lite roligt.
Citera
2016-05-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Bra fråga, den största jag har varit i är nog den i Norrtälje, vid köpladorna (ingen aning om vad området heter). Den är rejält stor och hade ett stort utbud av övriga varor som inte är mat. Eftersom jag bor vid en Lidl som bara har mat numera (de tog bort övriga varor) så var det lite roligt.
Men hur stod sig Norrtälje i matvaror i jämförelse med andra butiker?
Citera
2016-05-28, 15:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Men hur stod sig Norrtälje i matvaror i jämförelse med andra butiker?

Det vet jag inte, jag var långt hemifrån så jag handlade inte så mycket mat. Jag förstod din fråga, men det känns svårt att svara på. Enklare då att prata butiksyta. De flesta har nog bara varit i butikerna närmast där de bor.
Citera
2016-05-28, 15:25
Medlem
Snabbnudlar (Newgate). Väldigt goda.
Senast redigerad av 0la 2016-05-28 kl. 15:29.
Citera
2016-05-28, 16:03
Medlem
jah_man2s avatar
Efter att så många i tråden hyllat XXL Schnitzlarna så testade jag äntligen dom häromdagen. Jag tinade dom och stekte i en het panna med mycket olja och kan bara säga att dom blev helt lysande. Visserligen är det fläsk istället för kalv men jag ska definitivt köpa fler av dom. Tack för tipset.
Citera
2016-05-28, 16:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Efter att så många i tråden hyllat XXL Schnitzlarna så testade jag äntligen dom häromdagen. Jag tinade dom och stekte i en het panna med mycket olja och kan bara säga att dom blev helt lysande. Visserligen är det fläsk istället för kalv men jag ska definitivt köpa fler av dom. Tack för tipset.

Enda baksidan är att dom är på tok för stora för mig

får omöjligt i mig en hel.
Citera
2016-05-28, 18:40
Moderator
Gromguttens avatar
Någon som vet vem som gør Lidls helt fantastiska färskkorvar?
Citera
2016-05-28, 19:21
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Enda baksidan är att dom är på tok för stora för mig
får omöjligt i mig en hel.
Ja, ska man hitta någonting dåligt med schnitzlarna, skulle det väl vara det då

På tal om färskkorvarna. Väldigt goda och köttiga, men lite för starka för barnen (iaf Chorizon).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in