Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Då kan du väl svara på min fråga tidigare, om hur ditt alternativa scenario ser ut - i princip.
Vidare berätta vad du anser kan och bör göras NU av vem och hur.
För du kan väl inte mena, att det är ändamålsenligt att fortsätta år ut och år in med att tjata om detaljer i eller utanför domarna här på Flashback ?
Jag har faktiskt lämnat domarna utanför argumenteringen, de är dåliga. Speciellt HD gör fel när de inte alls undersöker Hurtigs 72 punkter, utan svarar efter några dagar.
Att HD har stängt luckan har inte stoppat varken Thomas Quick eller Palme mordet att komma upp på nytt och på nytt. Det vore bra att ordna ett seminarium för en öppen diskusson, som gjordes efter att Sture Bergwall blev fri.
Jag besväras av tekniska misstag, nämligen av att LGWPs kovändning kan inte ses i sin helhet i Yle-play, utan klippet stoppas efter inledande riktigt dumma påståenden om Irinas vittnesmål. Pappas vittnesmål i arkivet avbröts efter 13 min, att han har berättat om sin dotter. Det finns säkert mera viktiga tekniska problem.
Om Nerius verkligen lämnas till Litauen får lokala media huvudrollen. Media i Litauen kan släppa fram både Irina och Nerius i intima intervjuer. Svenska debatörer vore ett inslag i lokal media. Finsk media hat noggrant följt både TQ och Palme, fast oftast dessa rättsfall stannar i landet.
Eftersom Nerius och Irina finns i Litauen kunde åtal väckas mot Irina för mened.
Jag vet inte hur Nerius hanteras i svensk fängelse, men antagligen helt isolerad, eftersom han skulle ändå utelämnas. Problemet i Sverige är att uppenbarligen det har inte varit någon förbi åkande lastbilschaufför, utan person som känner orten väl och har möjlighet att agera vid spridning av Lisas ägodelar. Det måsta ha varit igång massor av spekulationer, även i den här kedjan.