Citat:
Nja, mer om sig själv. Så på så sätt lyckas hon.
Det finns två saker hon har gjort som blivit kända. Det fejkade självmordet på bron och den här filmen.
Det gemensamma mellan dessa är att bägge har Anna personligen i centrum och att hon drar in ovetande, icke tillfrågade, personer i sina "konstprojekt".
Det är väl kanske främst det sistnämnda jag har svårt för. Att hon utnyttjar andra för att få utlopp för sitt ego och sina behov.
Det finns två saker hon har gjort som blivit kända. Det fejkade självmordet på bron och den här filmen.
Det gemensamma mellan dessa är att bägge har Anna personligen i centrum och att hon drar in ovetande, icke tillfrågade, personer i sina "konstprojekt".
Det är väl kanske främst det sistnämnda jag har svårt för. Att hon utnyttjar andra för att få utlopp för sitt ego och sina behov.
Bra skrivet.
Hon nyttjar folk på ett fult sätt för att få utlopp för sina konstprojekt.
Hennes synvinkel ska visas till fullo, medan hon då struntar i hur andra råkar i kläm.
Det är just det jag inte uppskattar med hennes projekt.
Det är inte rätt att folk i så hög grad imponeras av henne, då hon samtidigt som hon trampar folk på vägen inte tar in andras syn på saken, för att visa en företeelse.
Citat:
Någon som kan svara mig på en fråga? Jag såg filmen och trodde att de i början var skådespelare, men när jag såg eftertexterna hade de samma namn som sina roller. Och i andra delen när hon intervjuade sina gamla klasskamrater, är det verkligen samma klasskamrater eller är det skådespelare?
Ber om ursäkt om frågan är väldigt dum, men jag blev lite förvirrad!
Ber om ursäkt om frågan är väldigt dum, men jag blev lite förvirrad!
Det är bra att du frågar. Det här visar det vanskliga med hennes filmatisering. Folk får för sig att det är en äkta dokumentär, där hennes riktiga klasskamrater figurerar och att de har agerat så här i verkligheten. Vilket inte är fallet. Det är skådespeleri. Hon vill ge intryck av att det är en dokumentär, samtidigt som hon till på köpet kanske tillåter det vara fiktivt och tillspetsat?
Helt okej, har vissa tyckt här i tråden
Någon tyckte att hon inte lämnat ut några klasskamrater för det, för hon har inte gått ut med namn och bild. Eh, om man nu ska kommentera denna kommentar då.
En promilles sekund tar det i sann flashbacksanda kolla vilka som var Anna Odells klasskamrater på Stayfriends om man nu skulle vilja.
Jag gissar att de inte tycker det är speciellt kul att figurera som mobbare i en film som hyllas där de inte fått säga sitt.
loser. Du är inte typen som har "psykiska" problem. Eller hur? Du e så äckligt normal. Du är en sån jävla grå medelmåtta. Känner ett oerhört förakt för din människotyp. Feg flockvarelse utan egentligt värde.