2016-05-28, 00:13
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Bra att du tar tilbaka tråden till huvudspåret..

Kan ju personligen inte hjälpa när användare börjar dra ut i stickspår, men försöker ändå vara hövlig nog att svara på alla folks frågor.

Stickspår är en naturlig del av järnvägsspår, men huvudspåret ska aldrig tappas ur sikte.
Då säger jag precis som jag svarade från början. Abort är inte olagligt och därmed straffas varken mannen eller kvinnan
Citera
2016-05-28, 00:42
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Då säger jag precis som jag svarade från början. Abort är inte olagligt och därmed straffas varken mannen eller kvinnan

Ja, då talar vi livet här och nu, i detta liv.
Citera
2016-05-28, 00:51
Avslutad
Logik, rättvisa och lita på naturen+ att du postar detta i FoJ.
Hur menar du då?
Citera
2016-05-28, 00:53
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ja, då talar vi livet här och nu, i detta liv.
Nu får du ju skärpa dig. Du har ju lagt tråden under politik, feminism och jämställdhet. Är det en religös fråga ändå menar du?
Citera
2016-05-28, 01:22
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Barnet du aborterar är inget embryo längre!

Ponera att det var du som befann dig i hennes livmoder, hade du då gått med på att bli straffad och dödad, bara för att din pappa begick brottet och gjorde henne på smällen?

Naturen ser till att kvinnan endast kan bli befruktad när hon är färdigutvecklad nog för att kunna ta emot ett barn!

Lita på Naturen!

Nu undvek du att svara på mina frågor, så jag frågar igen. Är du inte ens för några undantag när det gäller abort? Ska en elvaåring behöva genomgå en livshotande graviditet för att föda sin våldtäktsmans avkomma? Ska man inte kunna abortera ett foster när mammans liv är i fara? Fostret dör ju ändå om mamman dör.

Ett barn är inget embryo och ett embryo är inget barn. Sådeså!

Ponera att det var du som blev våldtagen och gravid och du riskerade att dö för att föda ett barn till en våldtäktsman - kanske din egen pappa - ett barn som du absolut inte vill ha eller kan ta hand om. Varför ska du straffas på detta sätt för ett brott som någon annan begått? Varför ska barnet straffas med att födas till armod, som resultatet av våldtäkt och incest? Om du tror på reinkarnation så går barnets själ bara vidare. Om du tror på himmelriket så åker barnets själ dit. Om du inte tror på någotdera så finns det ingen själ som kan lida och embryot känner inget lidande av att aldrig bli född, precis som inga andra ofödda heller lider.

Lita på naturen säger du, men det är bevisligen skitsnack!

En indisk kvinna och hennes foster dog för att hon förvägrades akut abort:
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Savita_Halappanavar

Barn löper större risk att dö vid graviditet:
http://www.advocatesforyouth.org/publications/publications-a-z/436-adolescent-maternal-mortality-an-overlooked-crisis

Här är en berättelse om en kvinna som genomgick 33 olagliga aborter:
https://www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/4l125v/my_grandmother_had_33_abortions/

Vad har du att säga om dessa fall?
Citera
2016-05-28, 02:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Nu får du ju skärpa dig. Du har ju lagt tråden under politik, feminism och jämställdhet. Är det en religös fråga ändå menar du?

Människans livssyn påverkar all politik, alla ens åsikter, det vet du väl?

Men denna tråd handlar om abort och vad feministerna anser om det jag i inledningsanförandet hävdar!
Citera
2016-05-28, 03:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Nu undvek du att svara på mina frågor, så jag frågar igen. Är du inte ens för några undantag när det gäller abort? Ska en elvaåring behöva genomgå en livshotande graviditet för att föda sin våldtäktsmans avkomma? Ska man inte kunna abortera ett foster när mammans liv är i fara? Fostret dör ju ändå om mamman dör.

Ett barn är inget embryo och ett embryo är inget barn. Sådeså!

Ponera att det var du som blev våldtagen och gravid och du riskerade att dö för att föda ett barn till en våldtäktsman - kanske din egen pappa - ett barn som du absolut inte vill ha eller kan ta hand om. Varför ska du straffas på detta sätt för ett brott som någon annan begått? Varför ska barnet straffas med att födas till armod, som resultatet av våldtäkt och incest? Om du tror på reinkarnation så går barnets själ bara vidare. Om du tror på himmelriket så åker barnets själ dit. Om du inte tror på någotdera så finns det ingen själ som kan lida och embryot känner inget lidande av att aldrig bli född, precis som inga andra ofödda heller lider.

Lita på naturen säger du, men det är bevisligen skitsnack!

En indisk kvinna och hennes foster dog för att hon förvägrades akut abort:
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Savita_Halappanavar

Barn löper större risk att dö vid graviditet:
http://www.advocatesforyouth.org/publications/publications-a-z/436-adolescent-maternal-mortality-an-overlooked-crisis

Här är en berättelse om en kvinna som genomgick 33 olagliga aborter:
https://www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/4l125v/my_grandmother_had_33_abortions/

Vad har du att säga om dessa fall?

Livshotande och båda annars definitivt dör?

Givetvis är det i ett sånt ytterst sällsynt fall bättre att rädda ena livet än att inte rädda något liv alls, säger ju sig självt!
Citera
2016-05-28, 13:15
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Överens nu alla?

Även ni feminister?
Citera
2016-05-28, 22:40
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
.
Överens nu alla?

Även ni feminister?
Jag är överens med lagstiftaren om att abort är lagligt. Du säger att du inte ställer en religionsfråga utan människans livssyn och då blev ju frågan mer om man är för eller emot abort. Och eftersom jag är för abort och inte är något större fan av feminism så tackar jag för mig i denna tråd.
PS
Jämställdhet och rättvisa gillar jag däremot men feminism känns mer som mansfientlig och abort är ett nödvändigt ont ibland. Något man ska undvika att behöva utsättas för
Citera
2016-05-28, 22:46
Medlem
Citat:
Kanske inte i våra mänskligt påhittade lagar just nu, men det finns ju som bekant även Guds lagar, som räknas högre än våra...
Jaså? Var finns dom lagarna att tillgå, och hur vet man att dom kommer från Gud?
Citera
2016-05-28, 22:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Hej feminister och jämställda!

Angående aborter:

Det ska inte vara kvinnan som ska sitta av ett eventuellt straff för abort (abort är ju som vi alla vet en eufemism för barnamord), utan mannen som gjorde henne med barn mot hennes vilja!

Eller hur?

Det enda logiska och rättvisa!

Barnet i livmodern måste ju dessutom även vara en del av mannens kropp (har dock egen unik DNA), då det ju är han som placerat det i kvinnan för att där förvaltas!

Eller hur?

Har jag inte rätt i detta, feminister?

Nån som vet varför detta aldrig kommer fram i abort-debatten?

Och hur kan vi kalla oss mänskliga, så länge vi mördar våra minsta och sköraste familjemedlemmar?
Har du någonsin haft ett förhållande?

I så fall borde du veta att p-piller kan glömmas tas, kondomer kan spricka, spiraler och även p-piller kan ibland inte funka.

Lite hårt att döma en man eller kvinna för det.
Tycker inte du det?
Citera
2016-05-29, 01:27
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Har du någonsin haft ett förhållande?

I så fall borde du veta att p-piller kan glömmas tas, kondomer kan spricka, spiraler och även p-piller kan ibland inte funka.

Lite hårt att döma en man eller kvinna för det.
Tycker inte du det?

Sex är ett hasardspel, och bör endast nyttjas av dem som är beredda att ta konsekvenserna om något går "fel"... och i andligt liv ska man överhuvudtaget inte hålla på med preventivmedel.
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-05-29 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in