2016-05-28, 09:37
Medlem
På tal om Morais och Pep Clotet i Allsvenskan: Visst, dom lyckades ju inte så bra i sina klubbar men till deras försvar ska ju sägas att dom inte hade några bra förutsättningar. Assyriska var givet jumbolag redan på förhand och Halmstad hade inte heller något särskilt bra lag när Pep Clotet var där. Tror dom hade för dåliga förutsättningar helt enkelt.
Citera
2016-05-28, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
På tal om Morais och Pep Clotet i Allsvenskan: Visst, dom lyckades ju inte så bra i sina klubbar men till deras försvar ska ju sägas att dom inte hade några bra förutsättningar. Assyriska var givet jumbolag redan på förhand och Halmstad hade inte heller något särskilt bra lag när Pep Clotet var där. Tror dom hade för dåliga förutsättningar helt enkelt.

Det var ju helt och hållet Peps fel att Halmstad hade ett dåligt lag. Han underskattade Allsvenskan grovt. Tog in ett par spelare från Castilla och trodde att de skulle dominera. Ett skämt var det ärligt talat.
Citera
2016-05-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Det var ju helt och hållet Peps fel att Halmstad hade ett dåligt lag. Han underskattade Allsvenskan grovt. Tog in ett par spelare från Castilla och trodde att de skulle dominera. Ett skämt var det ärligt talat.
Så du menar alltså att det är Clotets fel helt och hållet att Halmstad är där dom är idag? Lite väl extremt att lägga hela skulden på honom att Halmstad blev ett bottenlag den säsongen kan jag tycka.
Citera
2016-05-28, 10:11
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Problemet är läktarkulturen. Inte all läktarkultur givetvis men bara det att man vet att det finns personer som gillar att skapa oreda gör att andra tycker det är mer ok att också göra det. Om det inte fanns tendenser till oreda i klacken hade vi heller inte fått svansen som bara hakar på när det vet att det finns uppbackning.

Men absolut, att straffa laget för vad, i det här fallet, en supporter gjorde är givetvis helt galet. Speciellt när man tydligen identifierad idioten som gjorde det. Låt honom ta smällen. Det är svårt nog som det är för klubbarna att stoppa något sådant.

Sedan kan jag tycka att det är tveksamt att huliganerna får ha sina banderoller uppsatta. Borde inte klubbarna ha makt att säga att de faktiskt inte får marknadsföra sig på arenorna?

Sett till att fotbollsarenor är ställen som samlar tiotusentals ofta berusade män så tycker jag det sker ovanligt lite stök och idioti.
Citera
2016-05-28, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så du menar alltså att det är Clotets fel helt och hållet att Halmstad är där dom är idag? Lite väl extremt att lägga hela skulden på honom att Halmstad blev ett bottenlag den säsongen kan jag tycka.

Nej, vart läser du det? Vad jag menar är att han möjligen inte hade behövt floppa så grovt om han inte hade överskattat sin "spanska revolution" så mycket. Det är helt och hållet hans eget fel att det gick som det gick.
Citera
2016-05-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Nej, vart läser du det? Vad jag menar är att han möjligen inte hade behövt floppa så grovt om han inte hade överskattat sin "spanska revolution" så mycket. Det är helt och hållet hans eget fel att det gick som det gick.
Själva tanken var väl god men det handlar ju om att få spelarna att förstå att man kommer till en helt annan liga och att spelet är annorlunda. Men jag tvivlar faktiskt på om det hade gått så mycket bättre för Halmstad även utan spanjorerna. Halmstad har gått dåligt flera år nu.
Citera
2016-05-28, 11:09
Medlem
Jobbigt test idag mot Örebro idag. Fortsätter Norlingsviten? En derbyvinst två dagar efter tränarbytet och sedan uddamål mot Falkenberg och Gefle. Vinst idag och våren har varit fantastisk med Gnagarögon. Oavsett hur matchen mellan Gnaget och Örebro slutar kommer något av de två klassiska"starka på hösten lagen" vara med i vårtoppen.
Citera
2016-05-28, 13:40
Medlem
ErPupones avatar
4 ggr pengarna på Örebro idag. Det är helt orimligt sett till förutsättningarna.
Citera
2016-05-28, 14:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
4 ggr pengarna på Örebro idag. Det är helt orimligt sett till förutsättningarna.

Gerzic och Crespo är med i truppen men testas idag. Någon som vet ifall de spelar?
Citera
2016-05-28, 17:57
Medlem
Rättamig om jag har fel nu, men är det inte så att det lag som leder Allsvenskan sista omgången innan sommaruppehållet också sedan brukar vinna guld? I så fall är det klar fördel Malmö.

Gött förresten att AIK tappade poäng.
Citera
2016-05-28, 18:07
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Sett till att fotbollsarenor är ställen som samlar tiotusentals ofta berusade män så tycker jag det sker ovanligt lite stök och idioti.

Fast när du jämför med andra evenemang som samlar tiotusentals människor är de oftast mindre stökiga. Alkohol eller ej. Eller kan du komma på något som skapar mer våld och oreda? Det som är helt klart är att det knappt existerar alls någon annanstans om vi talar om stora grupperingar som slåss mot varandra (däremot finns det naturligtvis våldtäktsproblematik på festivaler t.ex.)

Det enda jag kan komma på är politiska demonstrationer, som visserligen oftast inte samlar lika många som en fotbollsmatch men där våldet är ganska frekvent.
Citera
2016-05-28, 18:14
Medlem
Gläds med Svanberg som slog till med en assist direkt i sin debut. Blir många sådana framöver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in