Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Christiansson är lite mystisk då han påstår att han varit där på sjukhuset, men ingen sett honom vid den tid han påstår.Däremot finns han vid den tiden på ett foto,runt kl.23.50.Den är sedan hans uppgifter i den rapport som det hänvisas till i PU och efterföljande kommissioner....
Inuti Labyrinten ägnar ett helt kapitel åt den hemlighetsfulle kommissarien. Där man inte kunde hitta någon som kunde vedimera hans påståenden. Däremot kunde man konstatera att han uppenbart ljög på flera punkter. Där han dessutom på direkt fråga om vad han sysslat med större delen av mordnatten svarade att.
-Jag vet vad jag gjort..... men det kan jag inte tala om för dig. Uppenbarligen var det för svårt att i detta fallet ljuga ihop en historia. Samtidigt är det uppenbart att han var lojal mot sina uppdragsgivare.
Tre veckor efter mordet blev han uppmanad att skriva ett PM om sina förhör, eller samtal, med Lisbet. Eftersom han frivilligt inte gjort det tidigare. Trots gällande rutiner. Kontentan av detta PM var att Lisbet enbart pratade om EN gärningsman. Där det då direkt ger en direkt koppling till Holmers första presskonferens, och varför Rimborn aldrig nämndes i CP-rättegångarna. Där det i sammanhanget är omöjligt att LP skulle lämnat olika uppgifter till olika personer.
Så vems ärenden gick då denne kommissarie. Är man konspiratorisk kan man rentav tro att han ingick i de styrkor som Holmer ledde enligt Dahlgren. Där Holmer fick reda på att Palme var skjuten innan man ens visste det på mordplatsen. Och visste man det, så visste man också att det enbart var en mördare.
Kan det anses vara troligt att han jobbade för, eller enbart enbart lämnade rapport till Säpo mordnatten. Kan det anses vara troligt att han hade någon annan uppdragsgivare, som en organisatör av SB eller en kuppövning. Eller på uppdrag av resterna av IB och det nya SSI. Kan det anses vara troligt att hans uppdragsgivare var en helt okänd spelare och aktör. Som inte ens idag kommit fram. Hänger detta möjligtvis ihop med vissa övriga piketers konstiga förehavanden. Era gissningar eller aningar är lika goda som mina.
Att idag få fram fler uppgifter om LC än vad IL lyckades med på sin tid, anser jag vara en omöjlighet. Tyvärr. Det finns ingen idag som är intresserad av den salige Christiansson från något håll. Lika ointressant som Åsa Holmer.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-05-28 kl. 07:37.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-05-28 kl. 07:37.