2016-05-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Inte omöjligt. I så fall skrek dockan väldigt naturtroget emellanåt. Men det går ju att fixa det också...
Man häpnar över den totala bristen på beteendevetenskapliga kunskaper i forumet! Givetvis drogar Victoria och Daniel inte sina barn, däremot är V och D mycket lugna och harmoniska sinsemellan - vilket smittar av sig på telningarna!

Hade det varit kutym bland kungafamiljen att droga sina små, då hade de gjort det med Yrvädret Eldonore (tror på bokstavsdiagnos där tyvärr) eller brodern Nicolas, som visserligen var tyst och lätthanterlig - men Chris O'Neill var UPPENBART stressad och osäker på hur han skulle bete sig när Nicolas blev "kinkig" pga pappas stressade "what do I do now-energi". Utgår ifrån att Chris inte har en jättenära kontakt med sonen till vardags, utan bara små stunder här och där när hans pressade mötesschema så tillåter. Glöm ej att Chris schema t ex inte medger närvaro under Sveriges Nationaldag 6 juni..

Engelsmän är inte heller lika "barnnära" som svenskar, även om det sakta börjar ändras i rätt riktning. Men sakta som sagt, och Chris verkar inte vara den som går i täten.

Som många minns så var Nicolas en skrikhals utan jämförelse när han döptes: drogteorin uteblir därmed. Det upptäcktes liksom inte år 2016 att sömnmedel gör små som stora människor lugnare...Och Nicolas hade definitivt fått något "sövande" idag för att snusa sig igenom tillställningen, vilket han inte gjorde. Leonore och Nicolas är disharmoniska pga den stressade energi deras föräldrar ger dem. Estelle och Oscar är harmoniska pga den lugna, kärleksfulla energi deras föräldrar ger dem.

Barnens helt olika beteenden idag är ingen slump, och har inte med droger att göra, utan med föräldrarnas energi/beteende alltså. Har aldrig sett Madeleine så retlig som hon var med olydiga Yrvädret, och Chris så "OMG, what do I do now, Nicolas doesn't care about the plastic stick in his mouth anymore...MADDIE PLEASE, why have they placed you so far away from me, take me away from heeere... "
Citera
2016-05-27, 18:41
Medlem
Liknande tråd dock upp när hans syster Estelle skulle döpas om jag inte minns fel. Jag tror konsensusen i den tråden var att Estelle hade fått redigt med käk innan dopet och därför var lite dåsig. Kanske är likadan metod som används för Oscar?

Vem är Oscars gudföräldrar förresten?
Senast redigerad av Olepeter 2016-05-27 kl. 18:47.
Citera
2016-05-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Liknande tråd dock upp när hans syster Estelle skulle döpas om jag inte minns fel. Jag tror konsensusen i den tråden var att Estelle hade fått redigt med käk innan dopet och därför var lite dåsig. Kanske är likadan metod som används för Oscar?

Estelle och Oscar är lugna och harmoniska eftersom deras föräldrar är lugna och harmoniska. Yrvädret Leonore och skrikhalsen Nicolas är inte lugna och harmoniska eftersom deras föräldrar inte är lugna och harmoniska.

Det är inte direkt raketforskning att inse detta.

Citat:
Vem är Oscars gudföräldrar förresten?
Oscars faddrar (gudföräldrar används ej längre) är Mette-Marit samt Danmarks kronprins.
Senast redigerad av weseeyou 2016-05-27 kl. 18:54.
Citera
2016-05-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Estelle och Oscar är lugna och harmoniska eftersom deras föräldrar är lugna och harmoniska. Yrvädret Leonore och skrikhalsen Nicolas är inte lugna och harmoniska eftersom deras föräldrar inte är lugna och harmoniska.

Det är inte direkt raketforskning att inse detta.
Okej,.

Citat:
Oscars faddrar (gudföräldrar används ej längre) är Mette-Marit samt Danmarks kronprins.
Varför står det då så på inbjudan?
http://www.kungahuset.se/download/18.3c53a33153ef9563cd2e47/1464169421242/PRO+Dop+27+maj+2016+inlaga.pdf
Jag är mer intresserad av "Herr Oscar Magnuson" och "Herr Hans Åström" än redan kända kungligheter. Är det Daniels polare?
Citera
2016-05-27, 19:15
Medlem
Citat:
Okej,.

Varför står det då så på inbjudan?
http://www.kungahuset.se/download/18.3c53a33153ef9563cd2e47/1464169421242/PRO+Dop+27+maj+2016+inlaga.pdf
Jag är mer intresserad av "Herr Oscar Magnuson" och "Herr Hans Åström" än redan kända kungligheter. Är det Daniels polare?

Oscar Magnusson är prinsessan Cristina och Tosse Magnussons son. Kusin till Viktoria.

Hans Åström är kusin till Daniel. Berömd bandyspelare kallad Hans Majestät i sin glans dagar.
Citera
2016-05-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Kära örebroare...

Jag tror knappast att hovet får ge bebisar lugnande bara för att der ska se bra ut i TV/kyrka. Jag tror snarare hemligheten ligger i att det är ett ovanligt tidigt dop.

I min bekantskapskrets så döps/namnges barn i alla fall då de är 6-18 månader för att de ska kunna hänga med lite och har då fått lite egen vilja. Prinsen är inte ens tre månader. Spädbarn i den åldern är helt borta om de varit vakna ett tag innan, åtminstone såvida de inte har kolik eller dylikt.

Min son kunde sova igenom ett tredje världskrig några gånger per dag i den åldern och han fick inte lugnande.
Oj, har det ändrats så med åldern inför dop? När jag (snart 30 nu) döptes var jag ca 2-3 månader, likaså alla mina jämnåriga vänner/bekanta samt syskon.
Citera
2016-05-27, 22:02
Medlem
Å estelle valde att gosa med farmor istäl!et för mormor silvia
Citera
2016-05-27, 22:41
Medlem
Citat:

Har sett bilder ifrån dopet och även andra (bland annat på svenskdam.se) där man jämfört Estelle och Oscar vid samma ålder. Oscar är nog betydligt smalare, han ser också som tärd och lite slö ut i blicken dessutom med kisande insjukna ögon, medan Estelle redan tidigt har stora, pigga ögon som hela tiden tittar sig nyfiket omkring.

Behöver inte betyda något, Oscar kanske bara haft otur på bilderna och haft en trött/dålig dag(natt) eller så har han kanske ärvt pappas njurkrämpor och det börjar visa sig redan nu? Hans pappa har ju också så där trött och tärd blick, fast det kan givetvis bero på åldern också. Eller så betyder det något och Oscar har otur att ärva intellektet på farfar/morbror/pappas sida, lite allmänt ointresserad av det mesta?

Tror faktiskt mest på dålig natt. Prins Daniel har ju tidigare skojat om den störda nattsömnen och förmodligen har de ingen barnflicka som rycker ut om han skriker på nätterna, utan vaknar även själva. Klart att Oscar då vänder på dygnet och sover som en klubbad säl genom ett skränigt dop.

Vid tremånaders ålder händer rätt mycket med ett barn. Dels stabiliseras oftast sömnen nattetid och dagtid så de får en egen rytm, men framför allt så börjar de t ex att ge svarsleenden och att ge ögonkontakt. Oscar däremot är lite som en trasdocka på bilderna i alla fall, har aldrig sett honom live. Han ligger som ett paket med insjukna trötta ögon och är alldeles blek på de bilder jag sett.
Senast redigerad av Potifar2 2016-05-27 kl. 22:48.
Citera
2016-05-28, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Oscar däremot är lite som en trasdocka på bilderna i alla fall, har aldrig sett honom live. Han ligger som ett paket med insjukna trötta ögon och är alldeles blek på de bilder jag sett.

Ha, ha, ha, det var en något dramatisk beskrivning av lille Oscar! Jag tycker tvärtom att han verkar vara väldigt pigg och nyfiken. Han vänder och vrider på huvudet och kollar allting. Tror inte att han är döv heller som vissa här i tråden misstänker.
Här är länkar med bilder och en video (i den tredje länken), så kan du se honom live.

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-27/bildspecial-sa-var-prins-oscars-dop
https://kungligheter.blogspot.se/2016/05/bilderna-fran-prins-oscars-dop.html
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/h%C3%A4r-d%C3%B6ps-prins-oscar-se-b%C3%A4sta-bilderna-fr%C3%A5n-dopet-3386112
Senast redigerad av Dramig 2016-05-28 kl. 05:08.
Citera
2016-05-28, 09:12
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Oj, har det ändrats så med åldern inför dop? När jag (snart 30 nu) döptes var jag ca 2-3 månader, likaså alla mina jämnåriga vänner/bekanta samt syskon.

Jag kanske har en märklig bekantskapskrets, det är säkert olika. Men jag har intrycket att dop hölls tidigare på vår tid, jag döptes då jag var två månader och det är samma med mina vänner. Den kristna traditionen är ju att det ska ske så snart som möjligt efter födseln eftersom barnet då får tillträde till himlen om det dör. Därför spelar det troligen roll hur kristna de som håller i dopet är, men folk tenderar ju att vara rätt okyrkliga nuförtiden.

En googling säger att dop oftast sker efter fyra månaders ålder så prinsen är yngre än vanligt. Kungafamiljen har ju dock lite mer press på sig att hålla på kristna traditioner.
Citera
2016-05-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag kanske har en märklig bekantskapskrets, det är säkert olika. Men jag har intrycket att dop hölls tidigare på vår tid, jag döptes då jag var två månader och det är samma med mina vänner. Den kristna traditionen är ju att det ska ske så snart som möjligt efter födseln eftersom barnet då får tillträde till himlen om det dör. Därför spelar det troligen roll hur kristna de som håller i dopet är, men folk tenderar ju att vara rätt okyrkliga nuförtiden.

En googling säger att dop oftast sker efter fyra månaders ålder så prinsen är yngre än vanligt. Kungafamiljen har ju dock lite mer press på sig att hålla på kristna traditioner.
Nä, det är nog så att tiderna har ändrats och även om folk inte gjorde det utifrån religiös övertygelse så var det tradition med tidigare dop när vi föddes (jag har för mig att vi är i ungefär samma ålder?). Men så tiderna ändras, vår son är inte döpt och kommer inte döpas och vi har gått ur kyrkan (så gick det med den kristna gemenskapen ). Namngivningsceremoni har vi inte heller haft, lite sent att komma med det nu när han är över ett och ett halvt kanske.
Citera
2016-05-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Kanske 1 halv imovane, men tror dom bara får det att se lugnt ut på TV:n, kanske skrikar mycket ifall man är där

Nej-nej det var 5 mg Stilnoct. - Det var därför Oscar såg lite flummig och euforisk ut och därför minns han inget av dagen efteråt heller. Stilnoct (Zolpidem) kan man inte överdosera. Det är ofarligt på det sättet. - Det hade behövts ett par hekto för det. Läkare pulvrade bara in mammans tutte precis innan dopet och han fick amma lite och 10 min senare var han helt avslappnad inför TV kamerorna.

Tidigare brukade kungahuset (Mamma Sylvia) blåsa opiumrök i munnen på barnen så de skulle sova. Men Stilnoct är inte alls lika vanebildande som opium.

Detta har jag från en säker källa. Expo-nätverket.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-05-28 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in