2016-05-27, 12:39
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
Sitter och strötittar på det kungliga dopet, stolt rojalist som man är. Men en liten undran kommer upp, hur fan kan ungen sova igenom hela spektaklet med pampig körsång och orglar och trumpeter. Sen flyttas ju den lille Prinsen fram och tillbaka mellan prästerna, Victoria och faddrarna jämt och ständigt.

Känns onaturligt att ett så litet barn kan klara av det, och man vet ju själv när man varit på en släktings dop att ungarna gärna skriker en del, Och nu när jag tänker på det så brukar barnen på de Kungliga dopen vara betydligt lugnare än vanliga dop.

Alltså, drogar våra Kungligheter ner ungarna innan dopet så de ska hålla sig lugna?

edit: fan inte ens de 21 kanonskotten som sköts till salut fick ungen att reagera, vad i helvete?
Senast redigerad av Der.Rattenfanger 2016-05-27 kl. 12:49.
Citera
2016-05-27, 12:42
Medlem
UngeHerrProms avatar
Kanske 1 halv imovane, men tror dom bara får det att se lugnt ut på TV:n, kanske skrikar mycket ifall man är där
Citera
2016-05-27, 12:48
Medlem
pentrys avatar
Han skrek ju duktigt när själva dopet satt igång ett kort tag. Ser att han är vaken nu igen när dom träder ut ur kyrkan.
Citera
2016-05-27, 12:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo det är märkligt hur nu allt alltid går så lugnt till. Inte bara sett till bebisen utan även alla andra ungar. Kanske finns något hemligt dryck enbart känd inom kungliga kretsar som ges innan tillställningar som detta.
Citera
2016-05-27, 12:54
Medlem
Mockens avatar
Jag tror också på att den lille parasiten är drogad.
Ska ju vara snyggt i den monarkistisksa fantasivärlden.
Inget ont menat om gossen som människa. Men hela tillställningen gör mig illamående.
Citera
2016-05-27, 13:34
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Jag tror också på att den lille parasiten är drogad.
Ska ju vara snyggt i den monarkistisksa fantasivärlden.
Inget ont menat om gossen som människa. Men hela tillställningen gör mig illamående.
För det första är Prinsen bara ett par månad gammal, och du vet själv att inga barn jobbar, och knappast en bebis, så sluta larva dig.

Nu var det kanske på Kungahuset som helhet du syftade på men även där har du fel. Parasit är man om man lever på andra och inte utför något jobb. Vår Konung arbetar hårt och gör ett utmärkt jobb, Han har en viktigt roll att fylla för nationen Sverige.

Nu är ju tråden till för att spekulera i om man gett något lugnande till Prins Oscar vilket jag faktiskt tror man har gjort, eftersom en stor del av Kungahusets roll är att personifiera svenska traditioner, i det här fallet ett dop, och då är det viktigt att ceremonin flyter så smidigt som möjligt.
Citera
2016-05-27, 13:36
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Han skrek ju duktigt när själva dopet satt igång ett kort tag. Ser att han är vaken nu igen när dom träder ut ur kyrkan.

Precis...dessutom är det en myt att alla kungliga barn är tysta när dom döps...

http://stoppapressarna.se/kungligt/den-gratande-prinsen-ar-dopt
Citera
2016-05-27, 14:39
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
Sitter och strötittar på det kungliga dopet, stolt rojalist som man är. Men en liten undran kommer upp, hur fan kan ungen sova igenom hela spektaklet med pampig körsång och orglar och trumpeter. Sen flyttas ju den lille Prinsen fram och tillbaka mellan prästerna, Victoria och faddrarna jämt och ständigt.

Känns onaturligt att ett så litet barn kan klara av det, och man vet ju själv när man varit på en släktings dop att ungarna gärna skriker en del, Och nu när jag tänker på det så brukar barnen på de Kungliga dopen vara betydligt lugnare än vanliga dop.

Alltså, drogar våra Kungligheter ner ungarna innan dopet så de ska hålla sig lugna?

edit: fan inte ens de 21 kanonskotten som sköts till salut fick ungen att reagera, vad i helvete?

Du har inga barn va?

När ett barn sover så SOVER det. Av egen erfarenhet så krävs det en mindre kärnvapenexplosion för att väcka dom små liven. Sen kan det faktiskt vara så att dom satt in hörselskydd.
Citera
2016-05-27, 14:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Det man märkte av reaktioner vad när det skulle bli salut och smällar. Då hoppade lilla Oscar till vid varje salut. Blir väl troligen inget trauma för den lille men det är något nu vanliga bebisar slipper när de döps.
Citera
2016-05-27, 15:19
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Ockelbo, han är från Ockelbo.

Kära örebroare...

Jag tror knappast att hovet får ge bebisar lugnande bara för att der ska se bra ut i TV/kyrka. Jag tror snarare hemligheten ligger i att det är ett ovanligt tidigt dop.

I min bekantskapskrets så döps/namnges barn i alla fall då de är 6-18 månader för att de ska kunna hänga med lite och har då fått lite egen vilja. Prinsen är inte ens tre månader. Spädbarn i den åldern är helt borta om de varit vakna ett tag innan, åtminstone såvida de inte har kolik eller dylikt.

Min son kunde sova igenom ett tredje världskrig några gånger per dag i den åldern och han fick inte lugnande.
Citera
2016-05-27, 15:48
Medlem
Sereenas avatar
Är ju inte omöjligt att han har öronproppar för att inte stressas i onödan av alla ljud och oljud.
Citera
2016-05-27, 17:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbotraktor
Det kanske var en docka och den riktiga skitungen sköts iväg över Stockholm i ett av de 21 skotten?

Inte omöjligt. I så fall skrek dockan väldigt naturtroget emellanåt. Men det går ju att fixa det också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in