2016-05-24, 13:51
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Migrationsverket räknar med ökad oro när lagen träder i kraft om en vecka:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6438507

Det lär ju inte dröja länge innan vi får se livesändningar från asylboenden där grupper av boende barrikaderat sig.

Citat:
– Jag tror att Bert Karlsson kan ha rätt

är ett underbart citat, oroväckande naivt i sammanhanget.
Citera
2016-05-24, 15:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Ja, en människa kan vara illegal. Följer man inte Svenska lagar till punkt och pricka ,är utlänning så är man illegal. Illegala människor kallas ibland för papperslösa, men det är fel ord.

Tyvärr har Sverige inget prisjägar system för medborgare att jaga illegala människor, därav är polisen förmåga att rensa samhälle på illegala människor väldig begränsad, därav har vi så hög brottslighet.

Enklast är väl att ta dem vid de sk råttfällorna.
REVA-projektet var tänkt som en råttfälla.
Följ pengarna. De söker ju bidrag..då blir det väl en smal sak att gripa dem?
Men kanske avstår folk som jobbar med att ösa ut pengarna tilL de som inte är berättigade pga av att det anses rasistiskt.
Citera
2016-05-24, 19:58
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Så somaliern har bott där i 3 hela jävla år, inget jobb ingen egen bostad? En sån råtta ska ju bara sparkas ut med huvudet före. Och speciellt när man tänker på att det inte finns någon anledning för somalier att söka asyl i Sverige.
Citera
2016-05-27, 14:02
Medlem
Guitarsmokes avatar
Vägrar flytta - trots hot om avhysning från asylboende

Citat:
En ny lag gör att asylsökande som fått avslag inte längre har rätt att bo kvar på asylboenden. Men på Sveriges största asylboende i Vänersborg möter vi flera som vägrar flytta ut.

På onsdag, den första juni, träder den nya lagen ikraft.

– Jag tänker inte gå någonstans 1 juni, polisen får komma och dra mig härifrån, säger en kvinna som inte vill berätta sitt namn.

Och idag hålls en demonstration mot den nya lagen:

Citat:
På fredagseftermiddagen hålls en demonstration i Vänersborg i protest mot den nya lagen, och en av dem som ska delta är Ahmed Abdalla som kom till Sverige från Somalia för två år sedan. Han var lärare där, men den islamistiska extremistgruppen al-Shabaab hotade att döda honom, säger han, eftersom han lärde ut mycket västerländsk ideologi.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6441685

Det här kommer bli spännande
Citera
2016-05-27, 15:10
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Tror inte det blir mer kaos än det är nu. Marginellt i så fall och inget som de flesta av oss kommer att märka direkt.

En inte alltför vild gissning är att det inte blir nåt vidare resultat av den här nya lagen. Det kommer ganska snart att visa sig vara allt för magstarkt för många i det här landet, att faktiskt rakt ut säga till en utlänning att nej, du får inte bosätta dig i Sverige och du ska lämna landet nu. Dessutom ligger nog en hel del massmedia i startgroparna för att köra en rejäl omgång humanitets-reportage, inte minst våra rikstäckande tidningar och public service.

Amnestin kryper allt närmare och närmare, om ni frågar mig. Och tänk er alla reportage med deltagare i from av goda hjälpare och överlyckliga utlänningar. Glädjetårarna kommer att flöda och mindre nogräknad massmedia kommer att slå på stort med reportage på temat att en stor delseger mot nazismen har vunnits. Det kommer att bli en orgie i självförhärligande och hyckleri.

Så tror jag experimentet med den här lagen kommer att sluta. Men jag har ju ofta fel, så förmodligen har jag fel även här.
Citera
2016-05-27, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Vägrar flytta - trots hot om avhysning från asylboende

Och idag hålls en demonstration mot den nya lagen:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6441685

Det här kommer bli spännande

Jag undrar vad som händer om de får sina boenden nedbrända?
Citera
2016-05-27, 19:15
Medlem
Drapåtrissors avatar
Och plikttroget som väntat sände TV4 nyheter ett riktigt snyftreportage om dom stackarna. Men som för en gångs skull verkar Morgan Johansson stå på sig och säger att vi inte längre har råd att betala snyltare för att dom ska få bo på hotell.
Citera
2016-05-27, 19:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Och plikttroget som väntat sände TV4 nyheter ett riktigt snyftreportage om dom stackarna. Men som för en gångs skull verkar Morgan Johansson stå på sig och säger att vi inte längre har råd att betala snyltare för att dom ska få bo på hotell.

De kan ju varva med reportage om gatubarn i typ Bangladesh så folk får lite perspektiv om hur synd det är om människor. Men verkar smugit in sig en viss grad av sunt förnuft även hos journalister att de faktiskt börjar ifrågasätta och inte tycka att Sverige har råd med allt och alla ska få stanna. En bra bit tills då de är helt normala kring detta men visst hopp åtminstone.
Citera
2016-05-27, 19:39
Medlem
growingpeoples avatar
Nya kravmaskiner är pa väg! Hittills har kommit ca 150 000 svartafrikaner till Italien. Dessa grabbar är väldigt "besvikna" över den bristfälliga vad Europa har att erbjuda....... Sa räkna med liknande scener även i Sverige. Men hoppet är inte ute....det Finns ju 87 % som har kanske nagat att erbjuda.......
Se och njut:

https://www.youtube.com/watch?v=NcGIPaTk57Q
Citera
2016-05-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det där är en intressant tanke faktiskt.

En belöning på, säg, 10 000:- för varje illegal man rapporterar och där rapporten leder till utvisning. 10 000:- är ju en ynkligt låg summa i asylsammanhang men för den enskilde svenske medborgaren kan det vara en betydande summa. Särskilt om man kan hitta gömmor där ett större antal uppehåller sig illegalt.

Det här är en affärsmodell som jag tror har framtiden för sig.

Intressant!

Ja faktiskt. En helt ny sektor inom det invandrarindustriella komplexet öppnas upp. Bra tips. Detektivbyråer och väktarbolag.

Man kan ha invandring - och sen ett gäng som står för deras praktiska utvandring; På så sätt kan staten sysselsätta minst det dubbla antalet än idag.
Citera
2016-05-27, 19:45
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Tror inte det blir mer kaos än det är nu. Marginellt i så fall och inget som de flesta av oss kommer att märka direkt.

En inte alltför vild gissning är att det inte blir nåt vidare resultat av den här nya lagen. Det kommer ganska snart att visa sig vara allt för magstarkt för många i det här landet, att faktiskt rakt ut säga till en utlänning att nej, du får inte bosätta dig i Sverige och du ska lämna landet nu. Dessutom ligger nog en hel del massmedia i startgroparna för att köra en rejäl omgång humanitets-reportage, inte minst våra rikstäckande tidningar och public service.

Amnestin kryper allt närmare och närmare, om ni frågar mig. Och tänk er alla reportage med deltagare i from av goda hjälpare och överlyckliga utlänningar. Glädjetårarna kommer att flöda och mindre nogräknad massmedia kommer att slå på stort med reportage på temat att en stor delseger mot nazismen har vunnits. Det kommer att bli en orgie i självförhärligande och hyckleri.

Så tror jag experimentet med den här lagen kommer att sluta. Men jag har ju ofta fel, så förmodligen har jag fel även här.

Jag håller på att du har fel, tyvärr ligger du nära sanningen. Finns ingen chans att pk eliten tillåter avvisningar och ensamkommande ute på gatan.
Citera
2016-05-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Nya kravmaskiner är pa väg! Hittills har kommit ca 150 000 svartafrikaner till Italien. Dessa grabbar är väldigt "besvikna" över den bristfälliga vad Europa har att erbjuda....... Sa räkna med liknande scener även i Sverige. Men hoppet är inte ute....det Finns ju 87 % som har kanske nagat att erbjuda.......
Se och njut:

https://www.youtube.com/watch?v=NcGIPaTk57Q

Huwaligen! Aggressiva till tusen.

Noterar dock att många går med iphone-lurar och har bra tält att bo i. Hela och moderiktiga kläder.

Trodde de flydde från fattigdom, hustak av halm och endast bongottummor att "ringa" med. My mistake

Tyvärr tror jag, som du, att vi har samma att vänta ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in