2016-05-27, 17:02
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du fattar tydligen inte vad mitt inlägg handlade om.
Jag ska vara snäll och förklara det för dig.

Det jag gjorde i mitt inlägg var att tillbakavisa Adam Berkowicz's löjliga påstående om att
Lisa dog den 7 Juni iom att det, som Adam Berkowicz beskriver det, skulle vara:
"osannolikt att kroppen placerats i klädskåpet efter att likstelheten varit utvecklad. Likstelhet hos en frisk person som dör en våldsam död bör vara utvecklad inom tre timmar. Det finns inga
tecken på att man brutit likstelheten då man placerat kroppen i skåpet."

Mitt inlägg förklarade/visade att ABs argument för att Lisa inte skulle kunnat vara vid liv den 8 och 9 Juni var att det inte fanns någon "bruten likstelhet" på Lisa's kropp, och att det påstående
är det rena nonsens.

Och?????
Vad spelar det för roll nu?
NB har ju nu bara att invänta att bli hemskickad till Litauen.
Vem har mest kompetens, du eller AB?
Jag ska vara snäll och förklara för dig.
Lätt val, du fantaserer och AB hade rätt.
Väger man in annat också så ligger det definitivt till på det sätt som AB påstått.
M.a.o, ditt inlägg förklarar inte ett skit.
2016-05-27, 17:06
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
 Lisas hårstrå vid hålet i väggen i direkt anslutning till röret.
 Lisas DNA (+4) och Nerijus DNA (+3) på ett snöre precis under röret.
 Lisas DNA (+4) på ett annat snöre under röret.
 Lisas örhänge i slanghärvan på golvet.
 Lisas DNA (+3) och Nerijus DNA (+3) samt hennes hårstrå på snöret på diskbänken i slaktrummet .
 Nerijus DNA (+4) blod på röret.

Viktigare än denna lista är att inget av detta hittades i polisens undersökning 8/6. I ett fall kunde konstaterats att föremålet hade placerats efteråt:

Efter avslutad undersökning gick jag in i ladan för att titta. Ladan är under ombyggnad och
det låg fyllnadsmassor och diverse verktyg och jädbruksredskap utspritt över golvet.
Där örhängena anträfrädes (platsen identifierad via foto från patrull) 10/6-15 kl 22:00 minns
jag särskilt eftersom de platsen var vid en ffattliknande plåtkctnstiuktion som jag blev extra
nyfiken på under mitt besök den 8/6-15.
Jag kan med 100% säkerhet säga att det INTE låg något örhänge på den platsen den 8/6-15
utan detta måste kommit dit efteråt.

Yttre kommissarie Henrik Axelsson

Vi får faktiskt lita på att polisen jobbade bra 6/8, hela listan är odugligt som bevis i ett mordrättegång.
2016-05-27, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Vem är denne GM?
Vilken bil fördes hon bort i och när?
Var fanns denna okända plats?
Kom med ett bättre scenario än det som åklagaren presenterat.
Och som då ger större anledning att tro att det inte gått till enligt det som åklagaren sagt.
NB sitter där han sitter och vad du fantaserer om saknar helt intresse.
Inget som helst pekar på att det har gått till på ditt vis.

Det är så sant att Nero är rätt gärningsman och ska snart få möta sin framtid:

Nerijus framtid kan innebära att han mycket
troligt kommer att flyttas till ett fängelse
i hans eget hemland, efter ett tag i Sverige.
Han kommer nog att få lida en hel del när han
väl blir placerad där.
Några länkar om vad som kan tänkas vänta Nerijus.

Latvia Prison Photography and Lukiskiu Prison
https://prisonphotography.org/tag/latvia/
https://prisonphotography.org/tag/latvian-juvenile-prisons/
https://www.google.com/search?q=Latvia+Prison+Photography&rlz=1C1LOQA_enS E689SE690&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahU KEwiB_s6ZqvjMAhWGuBoKHQS9BRQQsAQILQ&biw=1356&bih=9 81
http://www.rebaltica.lv/en/investigations/imprisoned_in_the_baltics/a/1103/imprisoned.html

http://delmialvarez.photoshelter.com/gallery/The-prisons-of-Latvia/G00004FeSqcOSpo0/

Lukiskiu Prison

https://www.youtube.com/watch?v=34zRM52UztY
https://www.youtube.com/watch?v=kCnJAVkoX50
http://www.upperplayground.com/blogs/news-upperplayground/tagged/lukiskiu-prison
https://www.google.se/search?q=lukiskiu+prison&rlz=1C1LOQA_enSE689SE690& espv=2&biw=1356&bih=981&tbm=isch&tbo=u&source=univ &sa=X&ved=0ahUKEwjEoM7GvPjMAhUGECwKHckRAT8QsAQIZA& dpr=1
http://mapio.net/o/1575273/

Han kommer säkert att trivas, då han själv valt sin framtid.
2016-05-27, 17:25
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Viktigare än denna lista är att inget av detta hittades i polisens undersökning 8/6. I ett fall kunde konstaterats att föremålet hade placerats efteråt:

Efter avslutad undersökning gick jag in i ladan för att titta. Ladan är under ombyggnad och
det låg fyllnadsmassor och diverse verktyg och jädbruksredskap utspritt över golvet.
Där örhängena anträfrädes (platsen identifierad via foto från patrull) 10/6-15 kl 22:00 minns
jag särskilt eftersom de platsen var vid en ffattliknande plåtkctnstiuktion som jag blev extra
nyfiken på under mitt besök den 8/6-15.
Jag kan med 100% säkerhet säga att det INTE låg något örhänge på den platsen den 8/6-15
utan detta måste kommit dit efteråt.

Yttre kommissarie Henrik Axelsson

Vi får faktiskt lita på att polisen jobbade bra 6/8, hela listan är odugligt som bevis i ett mordrättegång.

Du har väl hajat att det är domstolarna som avgör detta?
Och båda dessa ansåg att listan var väldigt duglig i en mordrättegång.
Därför sitter NB nu inburad på livstid.
Kommisarien har missat örhängena helt enkelt.
Svårare än så är det inte.
Vem menar du skulle ha lagt dit örhängena dagen efter?
2016-05-27, 17:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Och?????
Vad spelar det för roll nu?
NB har ju nu bara att invänta att bli hemskickad till Litauen.
Vem har mest kompetens, du eller AB?
Jag ska vara snäll och förklara för dig.
Lätt val, du fantaserer och AB hade rätt.
Väger man in annat också så ligger det definitivt till på det sätt som AB påstått.
M.a.o, ditt inlägg förklarar inte ett skit.

Om du verkligen inte fattar hur oerhört viktigt et korrekt dödsdatum/tid är,
ja men då kan man ju inte annat än att tycka synd om dig.
2016-05-27, 17:55
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Du har väl hajat att det är domstolarna som avgör detta?
Och båda dessa ansåg att listan var väldigt duglig i en mordrättegång.
Därför sitter NB nu inburad på livstid.
Kommisarien har missat örhängena helt enkelt.
Svårare än så är det inte.
Vem menar du skulle ha lagt dit örhängena dagen efter?

Basen för undersökningen måste vara att Nerius hade alibi. Fynden i Ladan är ihåliga och det som beskrivs om händelserna där håller inte. En tung bevis är att kommissarie rapporterar att örhänge placerades efteråt.

I brist på undersökning som utgår från händelserna kan man inte peka ut någon, som har mördat LH och sedan placerat föremål i Ladan. Det väsentligast är att våldsmannen går fri.
2016-05-27, 18:06
Medlem
develis avatar
Om NB utvaldes tidigt som syndabock så kanske någon med denna åsikt kan berätta om ett trovärdigt förlopp?
Eftersom det inte händer ett enda dugg från nån alternativteoretiker mer än mumlas om plantering, att det är mystiskt och att NB är utvald osv så startar jag upp diskussionen.

Lisa försvinner. Polisen vill tidigt hitta en syndabock vid namn Nerijus. Man väljer ut denna stackars baltiske gästarbetare sägs det. Så polisen måste vara med i det hela. Detta påstående återkommer hela tiden i denna tråd.

Jag har inte riktigt fått grepp om resten. Är det sen MPS och Pappans vänner som är engagerade?

Har vi en främmande person (hotbild/sätta dit NB, mystiska SUVar och långhåriga män i ladan) så blir diskussionen givetvis annorlunda. Då vill jag veta hur denna erhållit blod från NB och varför i hela friden denna utfört ett så omständigt mord. Dels utförande, dels varför hon inte lämnats kvar i ladan.

Men vi börjar med den utvalde gästarbetaren:

1. Varför planterar polisen hennes handske redan på natt till måndag om man letar efter en levande, försvunnen person och man inte har en susning om vad som hänt henne?

Det pågår ett intensivt eftersök med hopp om att finna henne vid livet men de har givetvis tiden emot sig.

2. Angående örhängena i ladan på onsdag och Lisas örhänge hittas i mjölkrummet på fredag morgon. Varför planterar polisen ett örhänge där när man ännu inte ens vet vad som hänt Lisa?

3. Hur kan dessa örhängen planteras i förväg då man inte ens hittat Lisa vars öron de satt i?

4. På fredag em är NB och ska leta efter två maskar. Han vevar i armen mot boden och rishögen och säger Waste of time.
Det torde vara en rejäl portion lyckoträff/slumpen att syndabocken hamnade där innan hjälm och jacka hittas.
Detta kan knappast polisen råda över menar jag. Hur som haver - syndabocken gick in i fållan som på beställning.

5. En stund senare hittas Lisas intryckt i skåpet. Polisen måste ta blod samt övrigt DNA från NB i häktet eftersom de ska dutta detta på Lisas kläder. Nu råder bråda tider att snabbt organisera det hela och få andra personer med sig.
Eftersom kläderna är i krimteknikernas papperspåsar så måste nån vara i maskopi - annars lär det bli svårt att komma åt dem. Eller är det nån korrupt person på NFC så polisen åker ända till Jönköping?

6. Jag undrar också varför polisen inte planterade hår eller DNA från Lisa i hans bil då det borde ha varit väldigt bra för det korrupta förloppet.

7. Lisas tillhörigheter är strösslade efter grusvägen likt Non-stop karameller. Varför är de så dåligt utplacerade i relation till NBs bostad om han nu är en utsedd syndabock? Borde inte sakerna snarare ha vikit av mot vänster i T-korsningen istället för att hamna bortåt Gum?

8. Bestämde man sig redan på fredag morgon för aktuell brottsplats (innan hon ens hittats) med tanke på örhänget i slanghärvan?

Det är en hel del frågetecken som nån alternativteoretiker kanske kan hjälpa till med?
Senast redigerad av develi 2016-05-27 kl. 18:16.
2016-05-27, 18:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Lisa försvann den 7 juni. Bevisligen har hon mördats inne i tillbyggnaden.
(Det kan du och andra protestera mot bäst i helvete ni vill men så ligger det till i alla fall.)
Hennes vidrige mördare Nerijus Bilevicius är sedd när han kommer farandes i rasande
fart på väg till Martorp och även på tillbakavägen därifrån och detta händer vid
sjutiden och runt halv åtta samma kväll som försvinnandet äger rum.
Hade du haft något förnuft att tala om och inte varit så dragen åt konspirationsstollerier
så hade du begripit att baltmördaren for till Martorp för att gömma undan sitt mordoffer
och därmed också fått klart för dig att flickans liv tog slut just denna söndagskväll och
inte nån annan dag senare.

Det är oerhört alltså och vittnar om att något är riktigt sjukt: ni har en gärningsman
som är så klart bunden vid sitt dåd och därför också blivit dömd två gånger samt
fått ett snabbt avslag på en patetisk resningsansökan, och ändå sitter såna som du
fortfarande och förnedrar er själva genom att hävda det jävla mördarsvinets oskuld.

Det är bra bedrövligt alltså.
Här döljer sig ingen rättsskandal, ingen oskyldigt dömd och det hjälper inte om ni så
sitter här i evighet och klagar och visar prov på er omdömeslöshet.

Kom ut i verkligheten nån gång för fan.
Ni hedrar inte Lisas Holms minne direkt genom att sitta och försöka frånta hennes mördare
sin skuld. Det ska ni veta allihop av er som håller på med det här sjuka som pågår än.

Edit: Det finns inget som helst stöd för tanken att man skulle ha hållit Lisa i fångenskap
flera dagar. Däremot finns det rikligt med stöd för att hävda att hennes frånfälle skedde
samma afton som försvinnandet. Men bryr man sig mindre om hur verkligheten ser ut
och hellre fantiserar iväg med sig så kan det sluta med både ett bortförande av
skräckinjagande utomjordingar och annat intressant.
Från måndagen den 8 juni var för övrigt trakten ifråga mer eller mindre invaderad av
folk i skärpta letartagen och försök inbilla mig att någon då skulle lyckas föra in Lisa
i mjölkrummet och hänga henne nån annan dag än söndagen utan att ha observerats...
Och försöker man bestrida att mordet ägt rum därinne så framgår det bara ytterligare
vilket enormt sanningsförakt man besitter.
Senast redigerad av Grandioso 2016-05-27 kl. 19:04.
2016-05-27, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är nog mer troligt att herr yttre kommissarie faktiskt missat dessa om de låg under det skräp han beskriver. Det står ingenting om att han lyfte på sakerna nämligen.
När folk sen gått där har saker flyttats ur position och de har kommit fram. Med tanke på hur minimala dessa två örhängen är noterades de inte förrän de belystes och de glimmar till.

Men du kan ju berätta för mig om planteringen innan Lisa ens hittats mördad och även med tanke att de satt i hennes öron? Jag har polisen som valt ut balten som syndabock i åtanke. Se separat inlägg.
Senast redigerad av develi 2016-05-27 kl. 18:53.
2016-05-27, 19:02
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Så så, ta inte i så du liknar en rödepölse nu.
Vad du tycker om AB:s påstående har noll relevans.
Ser man till allt annat i fallet pekar allt på att hon dog på söndagskvällen den 7/6.
Vittnesuppgifter säger att offret transporterades direkt till Martorp.
Du glömmer väl inte NB:s rallykörning bevittnat av flera personer.
2016-05-27, 19:16
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Basen för undersökningen måste vara att Nerius hade alibi. Fynden i Ladan är ihåliga och det som beskrivs om händelserna där håller inte. En tung bevis är att kommissarie rapporterar att örhänge placerades efteråt.

I brist på undersökning som utgår från händelserna kan man inte peka ut någon, som har mördat LH och sedan placerat föremål i Ladan. Det väsentligast är att våldsmannen går fri.

Vi kan ditt tugg vid det här laget.
Tror du att Gustavs alibi också är ett tungt bevis för NB:s oskuld?
Är det någon från Afghanistan som har placerat ut örhänget kanske?
När gjordes detta i så fall?
Det väsentliga är att våldsmannen NB redan sitter inburad.
Ingen annan våldsman har funnits någon gång.
Endast spår efter NB har hittats.
Case closed:
2016-05-27, 19:18
Bannlyst
Citat:
Så så, ta inte i så du liknar en rödepölse nu.
Vad du tycker om AB:s påstående har noll relevans.
Ser man till allt annat i fallet pekar allt på att hon dog på söndagskvällen den 7/6.
Vittnesuppgifter säger att offret transporterades direkt till Martorp.
Du glömmer väl inte NB:s rallykörning bevittnat av flera personer.

Att folk ska ha så svårt för att fatta hur FAKTA ser ut.

18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.
19.25 Åker NB från Martorp mot sin bostad.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
Dom bor inte långt ifrån NB,s bostad och känner väl till dom och deras bil.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
20:15 - Lisas mor ringer ägaren av kaféet och frågar när lisa gått, tiden styrks av att kaféägarinnan säger sig kollat sitt armbandsur när hon fick frågan. (Bekräftat i flera intervjuer, bland annat i Expressen)
20.30-21:00 - Pappan framme vid kaféet. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kaféet.
21:30 - Poliser är på plats. Här har också ägarinnan av kaféet kontaktat de andra anställda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in