2016-05-27, 15:13
Medlem
Cloviuss avatar
"Damfotboll är som att kolla på V75 fast med kossor"

- Gert Fylking -
Citera
2016-05-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
"Damfotboll är som att kolla på V75 fast med kossor"

- Gert Fylking -
haha sluta, det kan han väl inte ha sagt???????????? herregud...
Citera
2016-05-27, 15:17
Medlem
Inviciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddbert
Nivån på herranas fotboll är inte bättre måste jag medge, så fort någon stöter till eller ens bara snuddar med varandra, då faller de som dramaqueens ner i backen och vrålar som en stucken gris.

Nä tacka vet jag boxning.

Men är du helt efterbliven eller? Förstår du inte att man slänger sig i backen och överdriver för att vinna en strategisk fördel, vilket med andra ord kallas för straff/frispark?

85% skadas inte ens, man slänger sig bara för att kanske vinna en frispark eller något annat fördelaktigt. Vilken trög människa du är.
Citera
2016-05-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invicious
Men är du helt efterbliven eller? Förstår du inte att man slänger sig i backen och överdriver för att vinna en strategisk fördel, vilket med andra ord kallas för straff/frispark?

85% skadas inte ens, man slänger sig bara för att kanske vinna en frispark eller något annat fördelaktigt. Vilken trög människa du är.

Och filmning sker bara på nivåer där miljontals kronor står på spel- aldrig annars.
Citera
2016-05-27, 15:30
Medlem
persona.von.gratas avatar
Nu uppstår frågan, vad motsvarar ett damlandslag jämfört med fotbollspojkar?
P13-14-15?
Citera
2016-05-27, 16:11
Medlem
Spelar det någon roll egentligen, om flickorna vill låtsas vara duktiga på fotboll? Ingen någonsin tror på riktigt att tjejer kan utmana killar i fotboll, så var lite ödmjuka och låt flickorna få tro att dem är duktiga.
Citera
2016-05-27, 16:12
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vordnad
Spelar det någon roll egentligen, om flickorna vill låtsas vara duktiga på fotboll? Ingen någonsin tror på riktigt att tjejer kan utmana killar i fotboll, så var lite ödmjuka och låt flickorna få tro att dem är duktiga.

Män har låtsas att kvinnor är lika duktiga som män, och nu har vi feminazis i kontroll över landet.
Citera
2016-05-27, 16:14
Medlem
stone_sleepers avatar
Det är klart att damfotbollen håller inte samma nivå som herrfotboll. Men vad jag vet så tränar de och kämpar lika mycket, dessutom får de mindre pengar, så jag tycker inte man ska håna det. Jag stör mig mycket mer på herrfotbollen som blivit för kommersiellt, helt otroligt vilka pengar som de får, medan biljetpriserna och tv-rättigheterna blir allt dyrare. För dyra för många.

Citat:
Ursprungligen postat av Paddbert
Nivån på herranas fotboll är inte bättre måste jag medge, så fort någon stöter till eller ens bara snuddar med varandra, då faller de som dramaqueens ner i backen och vrålar som en stucken gris.

Nä tacka vet jag boxning.

Ja, boxning är mycket roligare. Speciellt när de dansar runt och puckar lite på varandra under 12 långa ronder. Nej, tacka vet jag UFC.
Citera
2016-05-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Ja, boxning är mycket roligare. Speciellt när de dansar runt och puckar lite på varandra under 12 långa ronder. Nej, tacka vet jag UFC.

... visst, nu ja, med långa HW som bara jabbar och rör sig- men minns du Tyson?

Precis. Och ibland kan MMA suga med, ibland kramar de allt för mkt.
Citera
2016-05-27, 16:20
Bannlyst
15 åriga pojkar är ruskigt bra i vissa fall. Testosteron säger jag bara.

Finns många 15-16 åringar som är i elitklass redan i den åldern i dom flesta sporet så ser inget konstigt i detta fakstiskt.

dagens 15 åringar är ofta kring 180 lång hela högen och muskler. Speciellt i fotboll finns det unga spelare som slår sig in i eliten. Finns årligen 16 åringar som spelar i sveriges högsta division så säger mer om vilken nivå normala 15 åringar är på än damlandslaget.

Tror damer generelt ligger kring den nivån. 14,15,16 åriga killar kan vara ruskigt bra och finns flera som gör tider under 12 sekunder på 100 m vilket nån av damerna knappast gör.
Citera
2016-05-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Män har låtsas att kvinnor är lika duktiga som män, och nu har vi feminazis i kontroll över landet.

Vilka män då?
Citera
2016-05-27, 16:33
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
... visst, nu ja, med långa HW som bara jabbar och rör sig- men minns du Tyson?

Precis. Och ibland kan MMA suga med, ibland kramar de allt för mkt.

Japp, minns Tyson. Få som kunde stå emot, hans fighter tog slut ofta under första ronden.
Håller med om att de ibland ligger ned och kramas lite för mycket i MMA. Domarna borde bryta lite oftare tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in