2016-05-27, 11:35
Medlem
Allt det här är ju en smaksak vad man gillar att vara publik till. Och många tittare ger reklampengar och så vidare.

Citat:
WORLD CLASS
The women’s World Cup final drew more US network TV viewers than the men’s final

Citat:
The match brought in an estimated 21 to 23.5 million viewers on Fox.

Citat:
That’s considerably more than the the 2014 men’s final between Germany and Argentina,

which garnered 17 million viewers on another US network station, ABC—

Citat:

Aside from besting the men’s final from last year, at least on US network TV, this year’s women’s final broke all kinds of other ratings records:

Citat:
The 15.2 metered household rating is the highest ever for a soccer game in the US.

Citat:
It was the most-watched US soccer game in history, beating out US-Portugal on ESPN in the 2014 men’s World Cup.
.
Citera
2016-05-27, 11:36
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Jag tror att du är lite för optimistisk när du säger att det går två damspelare på 100 av de bästa i världen. Jag tror inte världens bästa damspelare hade kunnat göra mycket mot exempelvis PL eller La Ligas sämsta spelare. Kvinnor klarar inte närkamper och dessutom gör deras tuttar att dom har svårt att kontrollera balansen vid snabba bindningar eller finter. Dessutom ser ju varje skott ut som att det bokstavligt talat vobblar då skotten är så kraftlösa. Låt småtjejer få springa och sparka lite boll när dom är yngre men ta bort alla elitsatsningar för damer då dessa utsätter herklubbarna och kommunerna för onödigt ekonomiskt lidande. Någon gång måate detta jävla daltande ta slut.
Aha förlåt jag glömde skriva .. att mitt inlägg gällde en mental aktivitet nämligen SCHACK.
Citera
2016-05-27, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Inte ens feminister kan vinkla och skylla denna förlust på icke-verifierbara entiteter som patriarkatet eller osynliga strukturer. Tror för övrigt inte att många feminister ens försöker sig på den typen av hjärngymnastik i dessa sammanhang, men samtidigt så kokar de inombords av ilska.

Hur som helst tycker jag lite synd om kvinnorna som förlorade. Det måste vara otroligt förödmjukande och lite pinsamt. Tycker faktiskt att media måste vara lite mer aggressiva mot damerna som spelar fotboll när de gör bort sig. De blir fan inte bättre av att förklara bort försluten på könsdimorfism eller överhuvudtaget inte rapportera om den, istället måste man peppa dem att bli bättre och ställa krav. Jag påstår inte att kvinnor kan bli lika bra som herrlag, eller ens pojklag, men jag tror att de kan spela bättre än vad de gör idag.

De spelar mot killar ofta för att träna. Men så klart är man inte likgiltig för träningsmatcher som någon i tråden sa att män är så kan ju inte engagerade personer känna något.

Män gråter ju desto mer på plan. Kan tycka lite synd om dem då de känner sig så osäkra på sitt spelande att de måste sysslar med sådant.
Citera
2016-05-27, 11:54
Medlem
Freders avatar
Att kvinnor inte är lika snabba, starka, uthålliga osv. är helt irrelevant. Det är som att säga att boxning är tråkigt för alla boxare hade förlorat mot en björn.

Vad som är relevant är hur mycket spelarna anstränger sig och till vilken grad de ser till att spela på sina starka sidor. Där faller damfotboll extremt platt. De springer runt lite tafatt efter bollen, samarbetar inte, och framför allt så satsar de inte när möjligheter uppstår.

En sport med kvinnliga utövare som verkligen börjar bli intressant är mma. Där går de verkligen in för fullt för att vinna över motståndaren. Det finns män och kvinnor som tittar på kvinnliga mma-fighter på grund av underhållsvärdet i sig och inte för att visa tolerans. Det är tämligen irrelevant att den bästa kvinnliga mma-fightern hade blivit slagen av vilken manlig som helst, det är ändå mycket intressant att titta på.

Titta också på vilken slags man som intresserar sig för damfotboll. För det första är de extremt få, för de andra är de toffelhjältar av rang.

Huvudproblemet tror jag är att damfotboll hanteras med silkeshandskar. Titta på vad som hände när Ronda Rousey förlorade mot Holly Holm, de kallade henne "fraud", sedan svor hon att bevisa dem fel. Vad som behövs för att damfotboll ska bli intressant är en sådan här person som leder dem: https://www.youtube.com/watch?v=3j3_iPskjxk

Istället har de diverse mjuka ledare som ska se till att alla tjejerna trivs i laget.
Citera
2016-05-27, 11:55
Medlem
Placeholders avatar
Män har större och starkare skelett, mer blod och röda blodkroppar, bättre syreupptagningsförmåga, större lungor och hjärta, mer muskelmassa och mindre fett än kvinnor. Män är en helt annan "maskin" än kvinnor så det är inte så konstigt att det är stor skillnad i fysiska sporter.
Och nej jag tycker inte det är rätt att de ska tjäna samma pga könen, man ska få betalt för hur populär sporten är. Ibland är kvinnor poplulärare, dock oftast pga hur naken sporten är... men ändå.
Citera
2016-05-27, 11:59
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Att kvinnor inte är lika snabba, starka, uthålliga osv. är helt irrelevant. Det är som att säga att boxning är tråkigt för alla boxare hade förlorat mot en björn.

Vad som är relevant är hur mycket spelarna anstränger sig och till vilken grad de ser till att spela på sina starka sidor. Där faller damfotboll extremt platt. De springer runt lite tafatt efter bollen, samarbetar inte, och framför allt så satsar de inte när möjligheter uppstår.

En sport med kvinnliga utövare som verkligen börjar bli intressant är mma. Där går de verkligen in för fullt för att vinna över motståndaren. Det finns män och kvinnor som tittar på kvinnliga mma-fighter på grund av underhållsvärdet i sig och inte för att visa tolerans. Det är tämligen irrelevant att den bästa kvinnliga mma-fightern hade blivit slagen av vilken manlig som helst, det är ändå mycket intressant att titta på.

Titta också på vilken slags man som intresserar sig för damfotboll. För det första är de extremt få, för de andra är de toffelhjältar av rang.

Huvudproblemet tror jag är att damfotboll hanteras med silkeshandskar. Titta på vad som hände när Ronda Rousey förlorade mot Holly Holm, de kallade henne "fraud", sedan svor hon att bevisa dem fel. Vad som behövs för att damfotboll ska bli intressant är en sådan här person som leder dem: https://www.youtube.com/watch?v=3j3_iPskjxk

Istället har de diverse mjuka ledare som ska se till att alla tjejerna trivs i laget.

boxning och björnar:
https://www.youtube.com/watch?v=rPZNjtODzFI

VM för damer i USA var ju för övrigt riktigt poppis.
Citera
2016-05-27, 12:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Inte ens feminister kan vinkla och skylla denna förlust på icke-verifierbara entiteter som patriarkatet eller osynliga strukturer. Tror för övrigt inte att många feminister ens försöker sig på den typen av hjärngymnastik i dessa sammanhang, men samtidigt så kokar de inombords av ilska.

Hur som helst tycker jag lite synd om kvinnorna som förlorade. Det måste vara otroligt förödmjukande och lite pinsamt. Tycker faktiskt att media måste vara lite mer aggressiva mot damerna som spelar fotboll när de gör bort sig. De blir fan inte bättre av att förklara bort försluten på könsdimorfism eller överhuvudtaget inte rapportera om den, istället måste man peppa dem att bli bättre och ställa krav. Jag påstår inte att kvinnor kan bli lika bra som herrlag, eller ens pojklag, men jag tror att de kan spela bättre än vad de gör idag.

Det borde vara mer pinsamt den gången om nu det sker att ett pojklag förlorar mot ett damlag. Som tändvätska för grabbar runt 14 att spela och förlora mot ett gäng morsor då kan de ju lika gärna ge upp drömmen om fotboll helt och hållet. Så sett till motivation inför en sådan här träningsmatch så finns det hos bägge sidor att dels då vara med i damlaget som första gången i historien vinner över ett pojklag som hos den senare skammen att vara de först som förlorat.
Citera
2016-05-27, 12:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det borde vara mer pinsamt den gången om nu det sker att ett pojklag förlorar mot ett damlag. Som tändvätska för grabbar runt 14 att spela och förlora mot ett gäng morsor då kan de ju lika gärna ge upp drömmen om fotboll helt och hållet. Så sett till motivation inför en sådan här träningsmatch så finns det hos bägge sidor att dels då vara med i damlaget som första gången i historien vinner över ett pojklag som hos den senare skammen att vara de först som förlorat.
Skillnaden är att media och de kvinnliga förbundskaptenerna tar för givit att de ska förlora. Om ingen skäller ut damerna efter förlusten så är det enklare att skylla på biologin än prestationen nästa gång de förlorar.
Som sagt tror jag att kvinnorna är mer kapabla till att spela bättre fotboll, men då krävs det också att fler - likt mig - förväntar sig och ställer högre krav på damfotbollen.
Citera
2016-05-27, 12:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Skillnaden är att media och de kvinnliga förbundskaptenerna tar för givit att de ska förlora. Om ingen skäller ut damerna efter förlusten så är det enklare att skylla på biologin än prestationen nästa gång de förlorar.
Som sagt tror jag att kvinnorna är mer kapabla till att spela bättre fotboll, men då krävs det också att fler - likt mig - förväntar sig och ställer högre krav på damfotbollen.

Jo vissa aspekter går liksom inte att skylla några fysiska skillnader på som spelförståelse och passning och mottagningssäkerhet. De bästa mittfältsgiganterna i fotbollshistorien har inte varit några fysiska monster utan de har förståelse och skicklighet att alltid ligga ett steg före sina motståndare. I den aspekten borde ett internationellt de bästa av de bästa kvinnorna i ett landslag kunna stå upp bättre. Genom att då med passningar, vara på rätt plats, göra sig fri osv spela ut då ett pojklag som annars rent fysiskt kan springa mer, tackla bättre, skjuta hårdare osv. När man ser på damfotboll så ska man inte behöva bli förvånad över att se någon som typ Marta som faktiskt kan lira.
Citera
2016-05-27, 12:46
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Jag tror att du är lite för optimistisk när du säger att det går två damspelare på 100 av de bästa i världen. Jag tror inte världens bästa damspelare hade kunnat göra mycket mot exempelvis PL eller La Ligas sämsta spelare. Kvinnor klarar inte närkamper och dessutom gör deras tuttar att dom har svårt att kontrollera balansen vid snabba bindningar eller finter. Dessutom ser ju varje skott ut som att det bokstavligt talat vobblar då skotten är så kraftlösa. Låt småtjejer få springa och sparka lite boll när dom är yngre men ta bort alla elitsatsningar för damer då dessa utsätter herklubbarna och kommunerna för onödigt ekonomiskt lidande. Någon gång måate detta jävla daltande ta slut.

Man måste vara utvecklingstörd om man tror att 2 av världens 100 bästa fotbollspelare är damer. Inte ens bland värdens 10000 bästa fotbollspelare fins en dam. De bästa damspelarna i tennis williams systrarna har ju förlorat mot en herrspelare rankat 200+. Jag spelade mot sveriges bästa damspelare när jag var 16 och vi vann enkelt. Men med samma lag så förlorade vi med 8-0 mot ett lag som var ett år äldre. Dem i sin tur hade inte platsat i division 5.

Det lustiga är att när pojklag möter damer så brukan tränarna göra upp innan. Damlagets tränare vet exakt vilka de möter och om pojklaget har en för bra spelare så kräver tränaren att man plockar bort honom så det blir mer jämna lag. Dessutom får man knappt nudda tjejerna, dommaren blåser av för minsta lilla närkontakt. Medan damerna oftast spelar småfult och glidtacklar och alltid träffar spelaren före boll. Sen är det rätt svårt som 16 åring på 180 cm + att kliva in hårt mot en 165 cm damspelare det känns fel.
Citera
2016-05-27, 12:46
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
boxning och björnar:
https://www.youtube.com/watch?v=rPZNjtODzFI

VM för damer i USA var ju för övrigt riktigt poppis.

Jo, att Sverige förlorade mot Tyskland var väntat, de är generellt bra. Sen boxnings matchen, var ett skämt. I ju för sig har Människo-björnen varm och hyfsat bra rustning.
Citera
2016-05-27, 12:49
Medlem
Damfotboll är ett jävla skämt!!!

Så här bra är en u-landslagsspelare i damfotboll:

https://m.youtube.com/watch?v=nwx0Uv93o8k

Säger ju det mesta om nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto