Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Var hittar man information om den hr dam-matchen mot P-16?
Var hittar man referat? Damernas kommentarer?
Jag hller p att leta, jag har fr mig att det mjligtvis r emot IFK Malms junisar. Inne i deras arkiv s har jag endast hittat en match (det finns ingen skmotor, finns jttemycket att g igenom dr), jag terkommer.
Det var tydligen inte hela landslaget, men nog s mnga fr att dom skulle visa "klass".
Efter extremt mycket letande (fy fan) s kommer det som ni har vntat p.
2003-11-18
MFF-dam - IFK:s P87 0-7
Ett gng VM-silvermedaljrer p damsidan mot SM-vinnaren p pojksidan. En jmn match att vnta? Nja, spnningen uteblev nstan helt. IFK Malm vann komfortabelt med hela 7-0. Och d var nd siffrorna rejlt i underkant.
- Stora siffror kan tyckas, faktiskt strre n vad jag hade frvntat mig. Men vi var fullstndigt verlgsna s lnge som vi spelade som ett lag, kommenterade IFK Malms P87-trnare Kenneth Folkesson.
- Vi brjade upptrda som individualister en bit in i andra, men hade vi inte gjort det, hade nog inte 10-0 rckt som slutresultat. Det r bara att konstatera, skillnaden r enorm, men visst var det en kul match.
Roligt var bara frnamnet. Den ena eleganta anfallskombinationen avlste den andra. Vrldsmlvakten Caroline Jnsson kunde inte gra mycket fr att frhindra mlkalaset.
Lttare blev det inte heller av att notoriske mltjuven Daniel Jovanovic gjorde comeback i "di gule" efter utlningen till Mabi. Fyra ml blev det frn Daniel, lillebror till Zoran i IFK:s juniorlag.
- Syntes att han var p ett rejlt spelhumr, han var helt enastende. Han blir en bra frstrkning till nsta ssong. Tekniken som han besitter r inte att leka med, menade Kenneth Folkesson.
I IFK Malm gjorde innermittfltaren Jasmin Dzinic frn Malm FF debut och var duktig. Men ngra andra individuella plusvarianter delas inte ut. Det var en gedigen laginsats.
Malm FF Dam - IFK Malm 0-7 (0-5)
Arena: Malm Stadion, plan 2
Ml: Daniel Jovanovic 4, Migjen Shaqiri 2, Paul Havn
Varningar: -
IFK MALM (4-4-2)
Philip Esbjrnsson
Carl Holm
Nick Holk
Hajriz Maloki
Ali Jasim
Blerim Mullici
Migjen Shaqiri
Jasmin Dzinic
Edgardo Menjivar
Paul Havn
Daniel Jovanovic
Avbytare
Armend Kryeziu
Juan-Jos Cruz Jarlhov
Lirim Sali
Tawfiq Shams
Nezir Mehmeti (mlvakt)
Klla:
http://www.ifkmalmo.com/asp/lasnyhet.asp?a=1957
Edit: Med detta vill jag ha sagt att det r pinsamt med tanke p det lga underhllningsvrde som faktiskt damidrott bjuder p. Att dom vljer att visa denna skit p tv. Varfr inte brja visa "sanktan" eller gothia-cup likvl?