2016-05-24, 12:19
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Inte för att vara den som är den men, jag tyckte mats, pique och iniesta var bättre än messi i finalen..var en bra laginsats.
Pique var helt sjuk. Frågan är om han inte är världens bästa mittback när han är på den nivån. Tyvärr är det sällan han är sådär bra, brukar oftast alltid vara något litet misstag varje match känns det som.
Citera
2016-05-24, 14:06
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Pique var helt sjuk. Frågan är om han inte är världens bästa mittback när han är på den nivån. Tyvärr är det sällan han är sådär bra, brukar oftast alltid vara något litet misstag varje match känns det som.

"Något litet misstag". Vilken spelare gör inte det under en match?

Han är helt klart en av världens bästa mittbackar och har varit det under flera år.
Citera
2016-05-24, 15:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
"Något litet misstag". Vilken spelare gör inte det under en match?

Han är helt klart en av världens bästa mittbackar och har varit det under flera år.
Han hade väl en hel säsong (var det sista under pep eller under tito/martino?) som han var helt under isen, annars uteslutande bra säsonger sen han kom hem 2008
Citera
2016-05-24, 17:03
Medlem
Seppo1337s avatar
Läskigt när Ronaldo gick av träningen idag med känningar. Verkar dock som att det inte skall vara någon fara.
Citera
2016-05-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Inte för att vara den som är den men, jag tyckte mats, pique och iniesta var bättre än messi i finalen..var en bra laginsats.

Men Messi låg ju verkligen bakom allt, båda av Sevillas röda kort när han spelade fram Neymar & även sen när han själv blev fälld samt två fantastiska framspelningar till båda målen.
Så jag ger nog +1 till Messi.

Men visst är Pique grym! & Iniesta är givetvis klass..
Citera
2016-05-26, 22:03
Medlem
Tydligen så tycker Cristiano Ronaldo att en Champions League vinst skulle vara bättre än Barcelonas dubbel (La Liga & Copa del Rey). Portugisen sade även att en CL-titel är t.o.m. bättre än att vinna trippeln.

https://streamable.com/jdvl
Citera
2016-05-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Tydligen så tycker Cristiano Ronaldo att en Champions League vinst skulle vara bättre än Barcelonas dubbel (La Liga & Copa del Rey). Portugisen sade även att en CL-titel är t.o.m. bättre än att vinna trippeln.

vad är det för jävla pleb-variant av "trippel" som åsyftas här då? självklart är den "riktiga" trippeln just CL, liga och cup.
Citera
2016-05-26, 22:50
Medlem
Stivalis avatar
Vad var det för match med Real Madrid där det smyger in någon från publiken på en hörna? Denne har full matchdräkt på sig & lyckas alltså på något sätt dyka upp där. Hur fan lyckades han?
Citera
2016-05-27, 01:00
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Enligt flera spanska medier blir en kontraktsförlängning fram till säsongen 2021 officiell efter Champions League-finalen mot Atletico Madrid på lördag.

Citat:
– Real Madrid skulle göra ett smart val om de erbjöd mig ett nytt kontrakt, sa Ronaldo hemlighetsfullt i en intervju med med spanska tv-programmet La Sexta i går.

Citat:
– Om PSG borde glömma mig? Alla andra klubbar borde försöka glömma tanken på att värva mig eftersom Real Madrid är den bästa klubben.

Kul om detta stämmer, undrar hur många mer mål han hinner göra i Spanien innan han lägger ner.
Citera
2016-05-27, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vad var det för match med Real Madrid där det smyger in någon från publiken på en hörna? Denne har full matchdräkt på sig & lyckas alltså på något sätt dyka upp där. Hur fan lyckades han?

Är det inte Ronaldo?, står iaf så på tröjan.
https://www.youtube.com/watch?v=pRUMC7JCkeU
Citera
2016-05-27, 07:44
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

Han är fri att tycka vad han vill men uttalandet känns rätt efterblivet. Att en CL-vinst skulle trumfa en inhemsk dubbel i Spanien finns inte.

Alla tycker olika men för mig är det ligan-CL-cupen som gäller.
Citera
2016-05-27, 08:38
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Är det inte Ronaldo?, står iaf så på tröjan.
https://www.youtube.com/watch?v=pRUMC7JCkeU

Han verkar låtsas om som att han inte blivit upptäckt & väntar på att spelet ska sättas igång. Det framgår inte vilken väg in på planen han tog, men det hade varit intressant om han lyckats undvika upptäckt något längre tid så att spelet satts igång. Kanske om han haft mer slimmad fysik & strukit runt i utkanten av straffområdet istället.

EDIT: Hade kanske funkat bättre i rugby där man är fler spelare & man kan smyga in i klungan när alla står med huvudet nedåt.
Senast redigerad av Stivali 2016-05-27 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in