2016-05-26, 23:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
FYI så bötfälls inte klubbarna längre. Varför ska du in och diskutera om något du inte har en susning om?

Om klubbarna inte får böter längre för bristande säkerhetsarangemang så ber jag om ursäkt.
Men har du något belägg för det?
Citera
2016-05-26, 23:30
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Om klubbarna inte får böter längre för bristande säkerhetsarangemang så ber jag om ursäkt.
Men har du något belägg för det?

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/svff-gor-flera-regelandringar---klubbar-slipper-bota-nar-fansen-branner-bengaler/
Så länge inte säkerhetsarbetet brister kan det inte ges ut böter.
Citera
2016-05-26, 23:44
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/svff-gor-flera-regelandringar---klubbar-slipper-bota-nar-fansen-branner-bengaler/
Så länge inte säkerhetsarbetet brister kan det inte ges ut böter.

Det är ju bra och ett steg på vägen att inte låta supportrar kosta klubben pengar. Men verkar funka sådär i praktiken.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-far-bengal-boter---hammarby-blir-friade/
Citera
2016-05-27, 00:51
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Du kommer inte med några argument? Du börjar laborera med siffror som är så långt ifrån sanningen.

Vart vill du komma med mörda frugan på fyllan? Det fyller ingen funktion i den här debatten. Vad är nästa steg, ska du dra in och jämföra IS med grabbar? Du är helt otrolig.

Citat "Det är en väldigt tunn linje mellan passion och att det går överstyr" är min koppling till känslostyrda mord och liknande brott.

Du påstår vidare att det är fullt förståeligt att folk "vill göra upp med likasinnade" på grund av, eller kanske oavhängigt av, ovanstående. Nej, det är inte förståeligt alls. 98% förstår det inte alls, de tycker att ni inte evolverat i tillräcklig utsträckning

Vilka siffror är långt från sanningen? Det är maximalt 50 grabbar på en bajenmatch(exempelvis) normalt, och det har suttit 30.000 på läktarna många gånger. Det innebär 1,6%, jag var mycket snäll när jag räknade upp till två procent. Statistiskt sett är runt 5% pedofiler. Det finns m.a.o mer än dubbelt så många peddos på läktarna som de som delar dina åsikter. Du tillhör en extrem minoritet hatad av de flesta. Och dina polariserade, uselt underbyggda, argument placerar dig i en extremistgrupp med färre anhängare de flesta grupper som inte respekterar demokratin. Du är ett avskräde ingen vill ta i med tång, men de flesta säger det inte direkt till dig eftersom ditt enda sätt att reagera på är med våld. Så fungerar endimensionella stackare. Som andra beroendepersonligheter är du mästare att ljuga för, och manipulera, dig själv. Högst sannolikt ska sägas.
Citera
2016-05-27, 01:02
Medlem
Fatskulls avatar
P.S. Och då undviker 90% av befolkningen fotbollsarenor över huvud taget. Så, ni är, på sin höjd, 1,6 procent på arenan, där förhoppningsvis de flesta brinner för sitt lag i någon utsträckning.
Så räknat på Stockholms population(1,5 mille) är ni hard core muppar(runt 150 (maximalt 50 per lag(3*50) i Stockholm) en på 100.000 kompis. D.S.
Citera
2016-05-27, 01:15
Medlem
Fatskulls avatar
Kan tydligen inte redigera. Blev en nolla för mycket. Och då menar jag inte elpirro, utan att det går en "grabb" på 10.000, inte 100.000, ungefär. 0,1 promille eller hur man än vill uttrycka sig.
Det finns fler av de allra flesta sjuka böjelser man ens kan tänka sig. Det finns antagligen fler real dolls än "grabbar".
Citera
2016-05-27, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Kan tydligen inte redigera. Blev en nolla för mycket. Och då menar jag inte elpirro, utan att det går en "grabb" på 10.000, inte 100.000, ungefär. 0,1 promille eller hur man än vill uttrycka sig.
Det finns fler av de allra flesta sjuka böjelser man ens kan tänka sig. Det finns antagligen fler real dolls än "grabbar".

Då borde du ägna din tid åt att rensa upp bland pedofiler istället som uppenbarligen är ett mkt större problem
Citera
2016-05-27, 12:23
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Fan vad snett du är på det, mannen. Lägg ditt fokus på riktiga problem istället för på fotbollssupportar. Puss
Senast redigerad av elpirro 2016-05-27 kl. 12:37.
Citera
2016-05-27, 17:02
Medlem
Tjohoo72s avatar
http://www.gp.se/sport/fotboll/tv-huliganer-till-angrepp-stormade-spelarg%C3%A5ngen-1.1901171

lite fredagsnöje
Citera
2016-05-27, 19:09
Bannlyst
Nå, hur ser det ut inför EM? Antar att alla firmor kommer ha folk nere.
Citera
2016-05-27, 20:54
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topgris
Nå, hur ser det ut inför EM? Antar att alla firmor kommer ha folk nere.

bra fråga ! hur ser det ut på liknande händelser, samarbetar ni över stadsgränserna vid landskamper eller pratar man inte ens om det utan bara dyker upp och enas under Sveriges fana?
Citera
2016-05-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
bra fråga ! hur ser det ut på liknande händelser, samarbetar ni över stadsgränserna vid landskamper eller pratar man inte ens om det utan bara dyker upp och enas under Sveriges fana?

Jag har också tänkt på det flera gånger. Att enas med någon som man fått tänderna utslagna av några veckor innan känns lite sådär. Hoppas någon kan ge ett bra svar på hur det fungerar på landskamper och rivalitet mot andra länder. Är den större än mellan de svenska klubbarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in