2016-05-26, 15:00
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredmansepistel-71
Ge mig bara ett bra argument till varför fotboll och våld skulle höra ihop och att det har funnits sen 40-talet det är mycket möjligt men det är ändå inte ett argument som berättigar våld idag.
Det är en väldigt tunn linje mellan passion och att det går överstyr till att börja med. Jag lever för min klubb, har alltid gjort och kommer alltid göra. Såna som en själv finns i alla klubbar och det är fullt förståeligt att folk vill göra upp med likasinnade.

Är så trött på alla hycklare och folk som sitter på sin moraliskt höga häst som tror sig ha någon rätt att tycka till om vad vi lever för. Fotbollen kommer aldrig att pacificeras för att våra känslor till vår klubb kommer aldrig dö.
Citera
2016-05-26, 16:56
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Så jävla trött på "efterlikna utländska lag" argumentet. Våldet har funnits runt den svenska fotbollen sen 40-talet. Fotboll och våld hör ihop. Svensson på veckodagarna och slåss för sina färger på matchdagar! Vad är problemet?

Vad är det för idiotiskt argument? Mord, våldtäkter och what not har funnits sedan tidernas begynnelse, hur menar du att det skulle berättiga att upplysta nutidsmänniskor hänger sig åt det?

Så om någon närstående till dig blir exempelvis våldtagen ska du och gärningsmannen rycka på axlarna och hänvisa till att det funnits sedan 4500 f.k.?

Du och de andra som kör det argumentet vattnar verkligen fördomarna om huliganer som mentalt låghalta.
Citera
2016-05-26, 17:14
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Vad är det för idiotiskt argument? Mord, våldtäkter och what not har funnits sedan tidernas begynnelse, hur menar du att det skulle berättiga att upplysta nutidsmänniskor hänger sig åt det?

Så om någon närstående till dig blir exempelvis våldtagen ska du och gärningsmannen rycka på axlarna och hänvisa till att det funnits sedan 4500 f.k.?

Du och de andra som kör det argumentet vattnar verkligen fördomarna om huliganer som mentalt låghalta.
Det är fakta som folk gärna blundar för. Gemene svensson tror att fotbollsvåld i Sverige dök upp på sena 90-talet. Det har funnits betydligt längre än så och det är ett viktigt argument anser jag.

Jag har tidigare i tråden också kommit med konkreta argument och försöker få icke insatta att förstå vad det handlar om. Ytterst sällan drabbas oskyldiga av fotbollsvåld, vill man inte drabbas så gör man inte heller det.

Kom med vettiga argument om varför du inte håller med mig istället för att agera halmdocka.
Citera
2016-05-26, 17:33
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Det är fakta som folk gärna blundar för. Gemene svensson tror att fotbollsvåld i Sverige dök upp på sena 90-talet. Det har funnits betydligt längre än så och det är ett viktigt argument anser jag.

Jag har tidigare i tråden också kommit med konkreta argument och försöker få icke insatta att förstå vad det handlar om. Ytterst sällan drabbas oskyldiga av fotbollsvåld, vill man inte drabbas så gör man inte heller det.

Kom med vettiga argument om varför du inte håller med mig istället för att agera halmdocka.

Nej, det var ditt argument för att våld och fotboll hör ihop. Finns inga halmdockor, det verkar inte som att du vet vad det är.

Att oskyldiga inte drabbas är rent skitsnack, du behöver ju bara läsa tråden för att få dig en uppfattning. Annars kan du läsa andra forum där en del av användarna inte är partiska.

Din fina linje mellan olika saker för att olika känslor finns inblandade gör inget förståeligt alls. Om man mördar frugan för att hon dricker för mycket av din sprit eller kommer hem sent är det fortfarande inte ok.

Jag känner flertalet som brinner för fotboll men aldrig skulle ta till våld för något som är helt världsligt, ni är en obehaglig minoritet. Om inte annat kanske det faktum att kanske 50 på en arena med 30.000 har samma inställning som du. Om vi rundar av till 2% finns det statistiskt fler pedofiler på plats.

Du har sannolikt en känslomässig koppling till det här och försöker förankra det logiskt. Fast det går ju inte. Varenda argument är ju rena lögner. Vad jag sett alltså.
Citera
2016-05-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Var det snuten som misshandlade tjejen eller var det gnagarna som agerade kvinnomisshandlare?
Vet inte faktiskt. Tror inte det var polisen för en tjejkompis reagerade sjukt starkt, kändes som det verkade oprovocerat (sen är inte snuten känd för att vara rationella i sina val av offer iofs..).
Citera
2016-05-26, 19:02
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Nej, det var ditt argument för att våld och fotboll hör ihop. Finns inga halmdockor, det verkar inte som att du vet vad det är.

Att oskyldiga inte drabbas är rent skitsnack, du behöver ju bara läsa tråden för att få dig en uppfattning. Annars kan du läsa andra forum där en del av användarna inte är partiska.

Din fina linje mellan olika saker för att olika känslor finns inblandade gör inget förståeligt alls. Om man mördar frugan för att hon dricker för mycket av din sprit eller kommer hem sent är det fortfarande inte ok.

Jag känner flertalet som brinner för fotboll men aldrig skulle ta till våld för något som är helt världsligt, ni är en obehaglig minoritet. Om inte annat kanske det faktum att kanske 50 på en arena med 30.000 har samma inställning som du. Om vi rundar av till 2% finns det statistiskt fler pedofiler på plats.

Du har sannolikt en känslomässig koppling till det här och försöker förankra det logiskt. Fast det går ju inte. Varenda argument är ju rena lögner. Vad jag sett alltså.
Du kommer inte med några argument? Du börjar laborera med siffror som är så långt ifrån sanningen.

Vart vill du komma med mörda frugan på fyllan? Det fyller ingen funktion i den här debatten. Vad är nästa steg, ska du dra in och jämföra IS med grabbar? Du är helt otrolig.
Citera
2016-05-26, 19:43
Medlem
Firman Boys hänger ut en tv-chef som det största hotet mot AIK sen den senaste nedflyttningen.

Anders Knave.

OT här men lyckligtvis har Knave en egen tråd på FB:

(FB) Anders Knave illa ute igen
Citera
2016-05-26, 22:07
Medlem
Jag är varken huligan eller tillhör någon ultrasgrupp, men när det smäller så smäller det. Då backar man inte undan och man försvarar de som står på samma sida. Det ska hänga en smocka i luften på matchdag och ett spontanvev är alltid kul!
Citera
2016-05-26, 22:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Så jävla trött på "efterlikna utländska lag" argumentet. Våldet har funnits runt den svenska fotbollen sen 40-talet. Fotboll och våld hör ihop. Svensson på veckodagarna och slåss för sina färger på matchdagar! Vad är problemet?

Men Svenne hallå. Klädstilen är kopierad från England, organiserade uppgörelserna är också kopierat, lika så att spela Ultras är också det wannabe-fasoner.
Och folk slåss i regel inte för några färger, man slåss för sitt kompisgäng eller knappt det(om man är inlånad) det är liksom inte coolt.

Tror du huliganerna och dess wannabes skulle tända bengaler på läktarna och riskera att klubben får flera hundratusentalskronor i böter om man nu är så mån om färgerna och klubben? Neeeej

Varför tror du Anders Knave i AIK,s styrelse säger att de Alkoliserade supportrarna på AIK,s norrastå kostar mer än de tillför? Inte ens den egna föreningen vill veta av dom.
Citera
2016-05-26, 22:45
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Men Svenne hallå. Klädstilen är kopierad från England, organiserade uppgörelserna är också kopierat, lika så att spela Ultras är också det wannabe-fasoner.
Och folk slåss i regel inte för några färger, man slåss för sitt kompisgäng eller knappt det(om man är inlånad) det är liksom inte coolt.

Tror du huliganerna och dess wannabes skulle tända bengaler på läktarna och riskera att klubben får flera hundratusentalskronor i böter om man nu är så mån om färgerna och klubben? Neeeej

Varför tror du Anders Knave i AIK,s styrelse säger att de Alkoliserade supportrarna på AIK,s norrastå kostar mer än de tillför? Inte ens den egna föreningen vill veta av dom.

Och där uteslöt du dig själv från diskussionen.
Citera
2016-05-26, 22:53
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Och där uteslöt du dig själv från diskussionen.

Och därmed försvarar du ett beteénde som förstör för den egna klubben.
Citera
2016-05-26, 22:55
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Och därmed försvarar du ett beteénde som förstör för den egna klubben.
FYI så bötfälls inte klubbarna längre. Varför ska du in och diskutera om något du inte har en susning om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in