Citat:
Ursprungligen postat av
elpirro
Det är fakta som folk gärna blundar för. Gemene svensson tror att fotbollsvåld i Sverige dök upp på sena 90-talet. Det har funnits betydligt längre än så och det är ett viktigt argument anser jag.
Jag har tidigare i tråden också kommit med konkreta argument och försöker få icke insatta att förstå vad det handlar om. Ytterst sällan drabbas oskyldiga av fotbollsvåld, vill man inte drabbas så gör man inte heller det.
Kom med vettiga argument om varför du inte håller med mig istället för att agera halmdocka.
Nej, det var ditt argument för att våld och fotboll hör ihop. Finns inga halmdockor, det verkar inte som att du vet vad det är.
Att oskyldiga inte drabbas är rent skitsnack, du behöver ju bara läsa tråden för att få dig en uppfattning. Annars kan du läsa andra forum där en del av användarna inte är partiska.
Din fina linje mellan olika saker för att olika känslor finns inblandade gör inget förståeligt alls. Om man mördar frugan för att hon dricker för mycket av din sprit eller kommer hem sent är det fortfarande inte ok.
Jag känner flertalet som brinner för fotboll men aldrig skulle ta till våld för något som är helt världsligt, ni är en obehaglig minoritet. Om inte annat kanske det faktum att kanske 50 på en arena med 30.000 har samma inställning som du. Om vi rundar av till 2% finns det statistiskt fler pedofiler på plats.
Du har sannolikt en känslomässig koppling till det här och försöker förankra det logiskt. Fast det går ju inte. Varenda argument är ju rena lögner. Vad jag sett alltså.