2016-05-26, 22:40
Medlem
Stivalis avatar
David Ginola är bland de absolut mest briljanta spelare jag någonsin sett. De yngre som inte följde fotbollen under 90-talet, då han regerade vänsterkanten, förstår nog inte hur jävla bra han faktiskt var. Han petades ur det franska landslaget & deltog aldrig i någon turnering. Beskylldes av Gerard Houllier för Frankrikes misslyckande mot Bulgarien i kvalet till VM-94. När Zidane blev VM-kung 1998 så var faktiskt Ginola på samma nivå.
Citera
2016-05-26, 22:41
Medlem
Gareth Bale var den förste jag kom att tänka på men sedan jag på att Wales ju är klara för EM.
Citera
2016-05-26, 22:53
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Gareth Bale var den förste jag kom att tänka på men sedan jag på att Wales ju är klara för EM.

Det intressanta är att Wales kvalifikation till EM visar på hur stor spelare Bale faktiskt är! Litmanen, sk bäste att inte spela mästerskap, lyckades inte med att ta ett b-landslag till EM eller VM. Dock har det blivit något lättare att komma med i EM än vad det var förut under Litmanens tid.
Citera
2016-05-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Det intressanta är att Wales kvalifikation till EM visar på hur stor spelare Bale faktiskt är! Litmanen, sk bäste att inte spela mästerskap, lyckades inte med att ta ett b-landslag till EM eller VM. Dock har det blivit något lättare att komma med i EM än vad det var förut under Litmanens tid.
Shevchenko är ju ett annat exempel på ett sätt. Hade inte Ukraina varit direktkvalificerat så hade inte Shevchenko fått spela ett stort mästerskap heller.
Citera
2016-05-26, 23:06
Medlem
Citat:
Shevchenko är ju ett annat exempel på ett sätt. Hade inte Ukraina varit direktkvalificerat så hade inte Shevchenko fått spela ett stort mästerskap heller.

Förutom VM 2006 förstås..
Citera
2016-05-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phazio
Förutom VM 2006 förstås..
Dumstruten på på mig där Skyller på att jag är astrött ock kan knappt tänka. Men då tar vi Alexander Hleb från vitryssland istället.
Citera
2016-05-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Ryan Giggs förmodligen?

Stämmer och Giggs var aldrig så himla intresserad av att ge allt för landslaget.

Kul att Wales, med Bale, för första gången ska vara med i ett stört mästerskap.

Lika roligt är att Polen, med Lewandowski, också ska vara med.
Citera
2016-05-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarkofagen
Stämmer och Giggs var aldrig så himla intresserad av att ge allt för landslaget.

Kul att Wales, med Bale, för första gången ska vara med i ett stört mästerskap.

Lika roligt är att Polen, med Lewandowski, också ska vara med.
Vänta nu? Polen deltog väl i EM 2008 ?
Citera
2016-05-26, 23:14
Medlem
Citat:
Vänta nu? Polen deltog väl i EM 2008 ?

Jo, det stämmer och de har varit med i VM. Otydligt av mig, ville tydliggöra att stjärnor som inte annars varit med i stora mästerskap nu är det.

OT: Hur var det med Eric Cantona, inte deltog väl han i något VM, EM eller OS?
Senast redigerad av sarkofagen 2016-05-26 kl. 23:17.
Citera
2016-05-26, 23:16
Medlem
Undrar förresten när vi får se Martin Smedberg-Dalence göra mästerskapsdebut i Bolivias tröja?
Citera
2016-05-26, 23:23
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarkofagen
OT: Hur var det med Eric Cantona, inte deltog väl han i något VM, EM eller OS?

Cantona deltog i EM 1992 här hemma i Sverige.
Citera
2016-05-26, 23:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Undrar förresten när vi får se Martin Smedberg-Dalence göra mästerskapsdebut i Bolivias tröja?

Han har redan spelat Copa America för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in