Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Varför gör trump denna koppling till välgörenhet? Är det för att han är rädd för att tilltaget annars framstått som oseriöst?
Eller han kanske helt enkelt är rädd för att bli tillfufsad i debatten av Sanders? Om det sker kan han ju säga bla bla vi drog i alla fall in x miljoner i välgörenhet på debatten.
Jag tror också på något sånt. Han kan också säga, att han behöver 20m, 30m...
Xm för att kunna vägra debatten?
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Hur som helst - ett mycket intressant utspel. Svåranalyserat. Spontant tänker man att den stora förloraren är HRC. Men kanske inte ändå. Sanders har inte mycket att förlora och kan gå all-in mot Trump och kanske dra fram det värsta ur Trump. Sedan kan hon ta över stafettpinnen i kampanjen mot Trump och i jämförelse med båda två framstå som en sund, trygg och moderat presidentkandidat.
Jag har sagt flera gånger, att jag tror, att Trump kommer att backa, eftersom det är "too risky". Å andra sidan, om han inte skämmer ut sig totalt, kan det ändå ses som en vinst. Han kommer att bomba Clittan med, att hon är korrupt, inte behandlat Sanders rättvist (medan han själv var snäll mot honom) och så vidare.
Personligen, hoppas jag, att Trump går åt mitten, och snor några av Sanders förslag (t.ex. minimilön, abort och kanske universal healthcare). Vore episkt, om Trump
live ändrade sig och sa, att han höll med Sanders
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Men jag tror ändå det råder lite panik i HRC-lägret just nu. Det har ju definitivt hamnat i bakgrunden just nu. Media kommer kraxa högljutt om detta helt tills debatten blir av och säkert även mycket efteråt. Är det förresten säkert att den blir av? I USA tycks det omöjligt att arrangera en stor debatt utan att en stor TV-kanal organiserar och sänder den. Är det någon TV-kanal som visat intresse?
“I’ve had couple calls from the network already, and we’ll see,” Trump said, making headlines.
Även TYT har sagt, att det arrangera debatten, har jag hört (via Youtube?

), men de har knappast 10m. Men varför tror du, att det blir något problem med det? Jag tror snarare, att de [tv-kanalerna] kommer att slås för att få sända den. Det kanske blir så, att flera [alla] tv-kanaler sänder det samtidigt. Det blir YUUUUUUGE
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Båda partierna centralt måste även de vara frustrerade just nu. Två av sina främsta företrädare har själva bestämt att de ska debattera med varandra. Man får intrycket av att partierna centralt inte sanktionerat detta på förhand.
Tvivlar du?
EDIT: