Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-26, 20:37
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han svarade undvikande där..

Om att pengar kommer in, och att han inte skall bli köpt utav "special interest groups". Pengarna skall gå till partiet.., sade han.

Det var undvikande.., på en viktigt fråga.
Han blir inte president för att han är rik. Utan baserat på samma talang som gjorde honom rik! Kompetens.
Varför och hur skulle han kunna köpas av något särintresse??
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Har han sagt något om eventuell debatt med Bernie?
Han sade JA till, till frieriet.
Han lade till charity för att inte verka följsam, även om det uppenbarligen var en öppning som Sanders lämnade åt honom för att kunna nappa med initiativ i behåll. Trump-Sanders är en fantastisk debattidé som kanske redan tvingar ut the wicked witch from the East i dagsljuset där hon förmodligen smälter av den första hinken kallvatten Trump häller över henne framför spotlightsen, där hon gömmer sig bakom gardinen. Det här kan bara få en happy ending nu.
2016-05-26, 20:38
Bannlyst
Trump bekräftar, att han är villig att ha debatt med Sanders. För 10M $ till kvinnor eller something
2016-05-26, 20:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Han blir inte president för att han är rik. Utan baserat på samma talang som gjorde honom rik! Kompetens.
Varför och hur skulle han kunna köpas av något särintresse??
Tyckte han har varit klarare tidigare i kampanjen.., att han ej kan köpas. Partiet består ju utav senatorer och folk i kongressen.., en och annan guvernör även.

Så givetvis begriper jag att han ej kan göra allt själv.., men hans svar var undvikande. Det vidhåller jag. Om jag jämför med tidigare uttalanden utav Trump.

Det var ett steg tillbaka.
2016-05-26, 20:55
Medlem
Citat:
Då skall det vara "i box" :

Nå har Trump også nådd den magiske grensen på 1.237 landsmøtedelegater i nyhetsbyråets uoffisielle opptelling. Det gjør han etter at tre ubundne delegater fra Oklahoma sier at de vil stemme på eiendomsmogulen på landsmøtet i juli.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/05/26/195219357/trump-har-nadd-grensen-pa-1.237-delegater

Härligt att höra. Noterade att aktivisterna på TT hade ett surt meddelande om detta där de kallade Trumps budskap "rasistisk retorik". Jag tror det mest härliga med en Trump-vinst i november är hur förkrossade alla journalister och vänstersjälvgoda medelklassvenskar kommer att bli. Jag kommer mysa i veckor över deras chock och sura uppstötningar
2016-05-26, 21:01
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Så utav nyfikenhets skull då..

Varför skulle Sanders göra det bättre mot Trump..., än 16 andra tidigare republikanska kandidater ?

Vad besitter Sanders, som ej de hade ?
(fanns mååånga duktiga kandidater hos republikanerna)

Av alla kandidater så är Sanders en av dem som har högst utbildning. Vilket också man märker när han debatterar.. Trump därimot är den som han allra lägst eller i botten. Vilket också man märker när han debatterar. Har du hört ett enda politiskt förslag från Trump? Förutom att bygga muren då förståss. (Hur har han inte sagt), medan Sanders ryter ifrån och vill inte ens kasta skit på Clinton om hennes email-skandal utan vill prata politik istället.

Det Trump vunnit mycket på är att han avfärdat alla kandidater som "puppets" vilket han vunnit extremt många röster på. Men detta funkar ju tyvärr inte på Sanders... och Sanders kommer vilja prata politik (och eftersom Trump inte är politiker i grunden kommer han bara framstå som extremt korkad.)

Jag kanske framstår som Sanders supporter nu vilket jag inte är. Har hållit på Trump sedan början. Men han har ingen chans mot Bernie..
2016-05-26, 21:03
Bannlyst
Många pro-Bernies tycker, att mobbaren Trump inte kan vinna en debatt mot Sanders.

Reinfeldt sammanfattade det bäst: "Jag kan bara vinna om Åkesson kommer full och börjar slåss". Detta eftersom Trump står på rätt sida. Hur Sanders kan vinna debatten, om inte ens erkänner problem?
Citat:
Bernie Sanders said Saturday that his supporters were not to blame for the unrest that led to the cancellation of a Donald Trump rally in Chicago, instead accusing the Republican front-runner of encouraging violence.

"I don't think our supporters are inciting. What our supporters are doing is responding to a candidate who has, in fact, in many ways, encouraged violence," Sanders said Saturday at a press conference in Chicago. "When he talks about ... 'I wish we were in the old days when you could punch somebody in the head.' What do you think that says to his supporters?"
Citat:
"When you’re white, you don’t know what it’s like to be living in a ghetto. You don’t know what it’s like to be poor. You don’t know what it’s like to be hassled when you walk down the street or you get dragged out of a car," Sanders said.

Det räcker för mig. Orkar inte med den här Fridolin-multi-kulti-rasism
2016-05-26, 21:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Japp, håller med om det. Håller Newt som etta och Corker som tvåa, mest beroende på att mötet mellan dem faktiskt ägde rum.

Newt tickar alla boxar utom de direkt valtaktiska, men det känns som att övriga boxar väger tyngre just när det gäller Trump, eftersom han och Lewandowski så specifikt nämner erfarenhet från husen som viktigt.

Det tar skönt nog också definitivt bort Palin från listan.

Paul Manafort:

said the presumptive Republican nominee is unlikely to pick a woman or minority for the position because "that would be viewed as pandering, I think."

"He needs an experienced person to do the part of the job he doesn't want to do. He sees himself more as the chairman of the board, than even the CEO, let alone the COO,"

"there is a long list of who that person could be."

http://edition.cnn.com/2016/05/26/politics/paul-manafort-donald-trump-vice-president/index.html
2016-05-26, 21:14
Medlem
Fris avatar
Citat:
Tyckte han har varit klarare tidigare i kampanjen.., att han ej kan köpas. Partiet består ju utav senatorer och folk i kongressen.., en och annan guvernör även.

Så givetvis begriper jag att han ej kan göra allt själv.., men hans svar var undvikande. Det vidhåller jag. Om jag jämför med tidigare uttalanden utav Trump.

Det var ett steg tillbaka.
Han kommer att låta båda partierna förblöda sina donatorer mot varandra medan han ensam kliver ut ur dimman som den ende att enas kring. Varför skulle han låta sig mutas av någon? Det är tvärtom han själv som mutar! Det är en väldigt övertygande fördel för väljares tilltro till sin politiker. Särskilt som han får olika motståndare att muta varandra med deras egna pengar till Trumps fördel. Helt fantastiskt!

Han amputerade hela den republikanska kandidatsauktionen genom att spendera 0.5% av sin förmögenhet och ett knappt år av sin tid på en DIY presidentvalskampanj. Hillary gör nu bäst i att erkänna sig besegrad i utbyte mot en ambassadörspost i Australien eller nåt. En valkampanj skulle ogöra henne som politisk person. Hon skulle inte ha annat alternativ kvar än att ta in på Napoleons hotell på Elba.

Trumps enda undvikande svar gällde väl nån som är kissnödig för att vänta på att en toalett markerad med rätt skylt blir ledig. När den naturliga stubinen går ut så kliver även en hona in på hanarnas avskrädesrum, och detta utan något ramaskri. Potträning. Hur blev det s.k. presidentiell politik? Vilken psyksjukdom ligger bakom det!
2016-05-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Paul Manafort:

said the presumptive Republican nominee is unlikely to pick a woman or minority for the position because "that would be viewed as pandering, I think."

"He needs an experienced person to do the part of the job he doesn't want to do. He sees himself more as the chairman of the board, than even the CEO, let alone the COO,"

"there is a long list of who that person could be."

http://edition.cnn.com/2016/05/26/politics/paul-manafort-donald-trump-vice-president/index.html

Han behövde inte säga det så precis. två grupper Trump behöver förbättra för att vinna.
2016-05-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Många pro-Bernies tycker, att mobbaren Trump inte kan vinna en debatt mot Sanders.

Reinfeldt sammanfattade det bäst: "Jag kan bara vinna om Åkesson kommer full och börjar slåss". Detta eftersom Trump står på rätt sida. Hur Sanders kan vinna debatten, om inte ens erkänner problem?

Det räcker för mig. Orkar inte med den här Fridolin-multi-kulti-rasism

Det är från Liberala USA som Sverige får sina politiker (s åsikter)
2016-05-26, 21:25
Avslutad
Tycker ni Jeff Sessions skulle vara ett bra VP-val?
2016-05-26, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han behövde inte säga det så precis. två grupper Trump behöver förbättra för att vinna.
Jo, det är exakt, vad jag vill höra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in