2016-05-26, 20:48
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Alltså, jag har spelat hockey med Kim Martin som spelade för Hammarby (deras pojklag).

Hon blev landslagmålis för damerna. Hon var, tro eller ej, topp 3 i sthlm vid åldern 12-13 men därefter föll hon av rejält.

REJÄLT.

jag vill ej säga mer... men jag tror det är som du sade, runt puberteten så... 13+? speciellt då hormonerna börjar produceras rejält för män.

Vi spelade mot damlaget i hockey när vi var 13-14. Vann med tvåsiffrigt, 14-0 har jag för mig.

Kim var då en bra målvakt för oss att spela mot, tänk då hur kassa resten var
Citera
2016-05-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nej, verkligen inte. Det är bara ytterligare en gnälltråd med kränkta snubbar som slåss mot den stora feministkonspirationen.

Jag tycker det är kul att se på tex VM för damer. Blir ju lite folkfest.

Vem är kränkt?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3165608/America-s-World-Cup-soccer-winning-women-beat-MEN-says-man-Landon-Donovan-calls-ultimate-match-Alex- Morgan-says-Bring-on.html

här spekulerades det förra året att damerna kanske är t om bättre än herrar.

kunde ej tro mina ögon. är alla lobotomerade?

men visst, jag gillar ej damfotboll- varför? för att någon med en iq över 90 kan se att den är på pojknivå.
Senast redigerad av quezen 2016-05-26 kl. 20:54.
Citera
2016-05-26, 20:56
Medlem
Jofs avatar
Vad ska man dra för slutsats av detta tänker ts? Att pojkarna var bättre kanske?

Grejen med idrott är tävlingsmomentet. Spelar ingen roll vem som tävlar och hur man tävlar.
Sen är det en del som tycker bättre om vissa grenar och stilar, men det är underordnat.

Ta Mästarnas mästare. Grenarna är eg idiotiska. Rulla en boll och hålla andan! Spelar ingen roll. Bara det är kamp.
Alltså knattelag mot knattelag. Proffsspelare mot proffspelare. Damer mot damer.

När det gäller fotboll snöar jag in på tekniken och ser därför helst proffslag bara.
Men spänningen kan var större när svenska damer tävlar på elitnivå, även om om dom spelar taskigt.
Citera
2016-05-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad ska man dra för slutsats av detta tänker ts? Att pojkarna var bättre kanske?

Grejen med idrott är tävlingsmomentet. Spelar ingen roll vem som tävlar och hur man tävlar.
Sen är det en del som tycker bättre om vissa grenar och stilar, men det är underordnat.

Ta Mästarnas mästare. Grenarna är eg idiotiska. Rulla en boll och hålla andan! Spelar ingen roll. Bara det är kamp.
Alltså knattelag mot knattelag. Proffsspelare mot proffspelare. Damer mot damer.

När det gäller fotboll snöar jag in på tekniken och ser därför helst proffslag bara.
Men spänningen kan var större när svenska damer tävlar på elitnivå, även om om dom spelar taskigt.

Mm visst kan man se det så. Men för mig är fotboll på pojknivå inte kul att se, vill se världens bästa spela.
Likaså med hockey och andra sporter. Pojklagsnivå är inte spännande för mig.
Citera
2016-05-26, 21:00
Medlem
Lydans avatar
Tråden låter lite kränkande. Det kan finnas nöjde att kolla på fotboll även om den inte är av toppkvalitet. Titta på allsvenskan t.ex. Hälften av matcherna är ett skämt.

Sport handlar om mer än den individuella eller lagbaserade prestationen.

Jag kan själv erkänna att jag följer damernas VM när det beges. Mest för Hope dock.

Det är bara kränkta och hatande feminister som hävdar att vi är biologiskt lika. Att förneka Darwins teorier, och det all biologisk vetenskap är uppbyggd på, är skrattretande. Även om jag så klart vet att våra statsmedier sysslar med det.

Men ge fan inte fotbollstjejerna som ger järnet för något dom älskar skiten för det dom tjocka feministerna som postar grisliknande nakenbilder på instagram gör.

De ska ha credd för att de letar nya utmaningar. Det handlar om självförtroende. Och är något som kvinnorna idag behöver förbaskat mycket mer om. Att trycka ner det är direkt kontraproduktivt, och att vandra i de osjälvsäkra feministernas spår.

De frodas i sin osäkerhet, och hoppas uppnå ett välde där alla är lika osjälvsäkra och misslyckade som de själv är.
Senast redigerad av Lydan 2016-05-26 kl. 21:03.
Citera
2016-05-26, 21:01
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Mm visst kan man se det så. Men för mig är fotboll på pojknivå inte kul att se, vill se världens bästa spela.
Likaså med hockey och andra sporter. Pojklagsnivå är inte spännande för mig.

Så du kollar bara på champions league-finalen? All annan fotboll skiter du i, eftersom dom inte är väst i världen? Allsvenskan kollar du självklart inte på?
Citera
2016-05-26, 21:01
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
Styrka, spänst och snabbhet. I alla dessa tre vinner en gemene man mot en gemene kvinna. Vem tror du vinner här av en hyfsat tränad man eller en supervältränad kvinna?
Det är den här skillnaden damlagen försöker utjämna genom att spela mot 15-åriga pojkar, som antas ha kommit ungefär lika långt i utvecklingen i många avseenden som vuxna kvinnor och vara ungefär jämbördiga i styrka, snabbhet, längd och spänst. Spelar damlagen mot äldre pojkar eller män, blir spelet alltför fysiskt för att det ska vara meningsfullt för damlagen att träna. Damfotbollen har inte en chans vid hårt spel med knuffar, tacklingar, armbågar och tröjdragningar. (Var det inte när det svenska damlandslaget spelade mot 17-åringar som flera av damerna började gråta av pojkarnas normala ofula fysiska spel?)

Troligen räknar man med att kvinnornas mognad och förment överlägsna taktiska förmågor ska göra matchen jämn, men det visar sig inte stämma, vilket väl är det riktigt pinsamma i historien.

Samtidigt som jag tycker damfotboll är pinsam (efter att bl a ha givit dam-VM en chans för några år sedan, där tjongande och grova missar gjorde det hela ointressant) så har jag den största respekt för kvinnliga individuella idrottare och deras prestationer. Där kan man utan omsvep erkänna att män är mycket snabbare och starkare, för att man är tvungen, och tjafsar inte så mycket om att kvinnor skulle kunna mäta sig med män i resultat.
Citera
2016-05-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag är inte ens sportintresserad men detta förgyllde min dag på något konstigt sätt. Måste innebära att jag är kvinnohatare.

Nej, bara en helt vanlig man.
Citera
2016-05-26, 21:06
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, bara en helt vanlig man.

Men bara i Sverige. För i andra länder så har inte feminismen skapat så otroliga klyftor mellan män och kvinnor att man anser att kvinnors misslyckande är något gott, då man här kategoriserar det in i feministers misslyckande.

I vilket annat land som helst, som har en sund relation mellan de biologiska skillnaderna på män och kvinnor, hade den du citerade setts som hatiskt, då kvinnor självklart inte har samma biologiska chans som män att lyckas i en fysisk lagsport.
Citera
2016-05-26, 21:06
Bannlyst
Damfotboll!? Vad är det för nått? Låter som en 70-talsporrfilm. Den där matchen har nog inte en hänt efter som vi alla vet att det inte finns några kön.
Citera
2016-05-26, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Damfotboll!? Vad är det för nått? Låter som en 70-talsporrfilm. Den där matchen har nog inte en hänt efter som vi alla vet att det inte finns några kön.

Det är en feministprojekt i tidens anda. Se bara på publiksiffrorna som är i stil med några hundra.

För övrigt har jag faktiskt inga problem med att kvinnor spelar fotboll. Det jag stör mig på är att media försöker göra det större än det är.
Citera
2016-05-26, 21:17
Medlem
udons avatar
Vad är det som ska diskuteras? Att damer är sämre än herrar på fotboll? Uppenbarligen! Bara en idiot skulle påstå nåt annat. Och jag klassas väl som feminist på det här forumet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in