2016-05-26, 12:48
Medlem
Okej, för mycket (k)Norrköping nu i den här tråden så vi kör den obligatoriska "vem har setts mest nu inledningsvis i Linköping under våren"! Förväntar mig ett (halvdeppig till atmosfären) expertutlåtanden från Quetal också.

Först & främst så har vi haft ett rejält beef nu under våren (som inte verkar trappa ner heller) som många writers är inblandade i. Det kan nog inte ha undgått någon med brutala bombningar/spittningar både centralt & runt linjen. Inblandade är främst Feis & resten av UKF mot typ samtliga crews som Feis inte längre är en del utav + Lest/VSM/FIH/m2s & OCH med Åder i Spetsen. Säkert glömt någon men vafan, beefet är ju ren & skär anarki & Crews & dess medlemmar är så komplexa att medeltida kungafamiljers släktträd verkar simpla...
Vallafamet som sades vara knas ett tag har börjat målas på igen, målas även i Ekholmsfamet trots att den lagliga väggen existerar som blir utsmyckad nästintill dagligen.
En hel del tåg målas också, som jag har förstått det så är det Feis/ukf & Ribb som håller uppe den trenden.

Okej, vilka syns mest då:
Feis/UKF har utan tvekan synts mest, antar att det gäller att hålla tempot uppe när man beefar mot halva staden.
Eko/SMC, Bert, Senil & lest syns mycket som vanligt.
Gästerna RYG/SpiceGirls/VS bombar på även dem.
Relativt nya namn(?) som Novu, Fem & Leila syns med. De två förstnämnda verkar satsa mest på bombning. Riktigt mycket tags, speciellt från den novu som man kan se överallt i princip. Fem syns också mycket, han har kört ett riktigt skönt spot på husen som håller på att byggas som blickar ut över brokindsleden. Leila ligger nog kvantitativt efter både Fem & Novu när det kommer till bombning men har lagt någon skön piece eller två nu den senaste tiden+ är nog bland de mest aktiva i stadens fames & på lagliga.
OHS, Ains, Gone P-dept bombade nyligen city vilket var trevligt.
Cws med Mone i spetsen skvätter även dem lite färg runtomkring sig.
Ribb kör också fortfarande, sett lite ASC på senaste med... Det här är främst vad jag har sett centralt, hurvida det är i förorterna vågar jag inte uttala mig om. Nu börjar min lista bli lite lång också så ni övriga får fylla i det som ni tycker saknas saknas.

Kan i övrigt tillägga att det känns som att sommaren 2016 KAN bli bra. Många nya writers (och även aktivitet från Old-schoolmålare) & rätt bra hålligång nu inledningsvis. Kul att se.

*edit
Insåg att inlägget kanske är lite snurrigt på sina ställen, är lite stressad & på tom mage så det får ni köpa
Citera
2016-05-27, 14:03
Medlem
Osregns avatar
Inte mer änn rätt att feis blir kryssad..

Såg en ny cws av mone och sila vid ljunkan. Fetaste som lagts där på länge
Citera
2016-08-10, 11:05
Medlem
F får
Senast redigerad av Pungkliaren 2016-08-10 kl. 12:04.
Citera
2016-08-10, 15:19
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkliaren
F får

Va?
Citera
2016-08-15, 22:38
Medlem
Klassisk Linköpings-stämning på scenen nu. VSM och OCH mot UKF, YUM och HLT.
Citera
2016-08-18, 10:37
Medlem
Osregns avatar
Vilka tror ni ger sig först?
Citera
2016-08-18, 12:59
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osregn
Vilka tror ni ger sig först?

Alla inblandade har ju olika uppfattningar verkar det som(ganska självklart) och alla inblandar har ju lager med folk bakom sig om det skulle trappas upp ytterligare. Så jag tror faktiskt inte det kommer trappas upp till större våldsamheter och det kommer lägga sig inom 6 månader.
Citera
2016-08-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Alla inblandade har ju olika uppfattningar verkar det som(ganska självklart) och alla inblandar har ju lager med folk bakom sig om det skulle trappas upp ytterligare. Så jag tror faktiskt inte det kommer trappas upp till större våldsamheter och det kommer lägga sig inom 6 månader.

På ena sidan finns dom som förlitar sig på ren fakta och på andra sidan dom som förlitar sig på lögner och bortförklaringar. Vilka som gjort bort sig är allmänt känt och de har redan förlorat på ett sätt.

Jag tror den här beefen kommer fortsätta ett bra tag till, det Feis ställt till med går inte direkt att göra ogjort. Några större konfrontationer tror jag inte heller kommer uppstå då vissa hellre klottrar hotelser på elskåp samtidigt som man håller sig undan sina antagonister.

Med det sagt hoppas jag på en upptrappning av beefen nu under hösten sett till klotter-delen, desto mer kryssningar desto aktivare måste inblandade parter vara för att upprätthålla sin heder. Våldstankarna kan lämnas hemma, patetiskt att slåss för lite färg.
Citera
2016-08-19, 20:31
Medlem
deltaphases avatar
Linköpings "graffiti"-scen verkar vara den mest patetiska.

Jag tänker inte slänga ur mig ord som toys utan använder mig snarare av uttrycket icke-konstnärer, även om jag inte känner till alla och vad de taggar. De sysslar inte med konst eller bra graffiti. De är ju enbart revirpissare ,mändgmålare och håller sig inom en väldigt smal och ytters fantasilös typ av "graffiti". De verkar ha noll självinsikt och/eller självomdöme. De beter sig som wannabe/minigangsters som fortfarande är kvar i tonåren. Det är min uppfattning iaf, av det jag sett i östergötland/linköping.

Är det nån som försöker göra något nytt i Linköping så är det ju leis/leila. Även snubben som förfinar lyckstolpar och elskåp med sina välgjorda planetmotiv och dylikt tillför ju faktisk. Tycka vad man vill om hans stil (leila), men han varierar sig och kör sitt eget. Även om det placerar sig inom "hipstergraffiti/streetart och måhända att det inte är speciellt välgjort rent utförandemässigt, avsaknad av can-control osv men han har iaf betydligt mer roliga grejjer och ideér än dessa kvantitets/mängdmålare som bara kör sina gamla tråkiga bokstäver gång på gång, år efter år. Det känns snarare som dessa personer har något sorts "beronde" likt vanliga spelmissbrukare. De saknar helt konstnärlighet och eget uttryck. Det enda som spelar roll är hur mycket man målar/taggar/ var man målar och att grejjerna är "feta".

Personligen tycker jag inte ens INA/CWS/NCS som många verkar säga är bland de bättre är speciellt roliga, men de kan iaf måla, även om de inte är några innovatörer direkt. HITIT från Norrköping är nog östergötlands bästa crew, mest tack vare Afrika. Där snackar vi egen stil. Även de håller ju sig rätt mycket inom den sedvanliga graffitin/hiphopens ibland och ofta stela estetik/utryck.

Det är tyvärr på tok för många som håller sig inom ramarna.
Senast redigerad av deltaphase 2016-08-19 kl. 20:44.
Citera
2016-08-21, 12:08
Medlem
Osregns avatar
Graffiti handlar ju om att komma upp gång på gång på gång? Inget att gråta över om du inte ser nya stilar hela tiden
Citera
2016-08-21, 17:47
Medlem
PappaValiums avatar
Så här ÄR det. VSM har ingen beef med någon. de vill bara se mer bra graffiti. All beef som ligger till grunden för denna kontraproduktiva skit handlar om en beef mellan LEST och FEIS som alla i VSM har blivit indragna i. VSM går aldrig över någon utan en riktig anledning. typ att de själva blir kryssade utan orsak. Någon från VSM har pratat med feis och hoppas nu denna skit kan ta slut en gång för alla.

De flesta i Linköpings VSM crew vill bara se mer graffiti utan att något löjligt "krig" som inte ger något för scenen.
Citera
2016-10-14, 11:07
Medlem
Lundmark.s avatar
Har någon några tips på fotologs/instagrams/etc med bilder från Linkan som ändå är relativt uppdaterat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in