Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Nja, fruarna till de två ryska officerarna har "bett Putin att släppa Savtjenko fri"
Lögn.
Det var fruarna till de två dödade journalisterna, som Putin fick träffa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Där är vi överens, Putin fick inget som var av propagandavärde för Ryssland,men det fick Ukraina så det räckte och blev över.
Ja, lille Putler fick en knäpp på näsan. Igen. Först var Eurovision, nu – Savchenko
Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Vilken kvinna och vilket tal hon höll om den lille skiten Putin som hon uttryckte det. En blivande politiker kanske? En sann patriot är hon i alla fall Savchenko när hon prisar det fria och oberoende Ukraina och verbalt spottar Putin rätt i fejset. Både Ukraina och omvärlden gläds ju över hennes återkomst till Ukraina efter att hon har upplevt den kalla ryska orättvisan.
Håller med. Hon är sann patriot, och förväntningar blir nog stora på henne. Tänk, om det visar sig, att Radan är fullt av äckliga korrumperade oligarker, en av dem är ens president som nyss utsåg sin nära vän till premiärminister, och en annan är ens partiledare . Tänk, om en suttit i fängelse i två år, men korruptionen blivit ett ännu värre problem
Hoppas verkligen, att hon inte blir dödad
Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Savchenko pratar och imorgon gör hon sin första arbetsdag i Rada. Köp popcorn, luta dig tillbaka och se Savchenko-showen. Serie i kanske 24 avsnitt.
Nej, jag håller faktiskt med
Lucas om, att hon verkar vara sann patriot. I hennes första intervjun var hon lite galen, med det kan man förstå. I hennes andra tal (med Poroshenko) lät hon ganska stabil och påpekade vikten av Minsk-avtalet.
Jag tror [och hoppas], att hon inte kommer att förtiga Ukrainas problem. Jag förväntar mig [och hoppas på] ukrainsk Trump som "tells it like it is", vågar konfrontera det nya [gamla] etablissemanget och får enorm uppmärksamhet av media. Hon är en levande martyr – ingen att leka med. Som sagt, hoppas att hon inte dödats [av Avakov?]
Jag tror nu, att Poroshenko kommer att vinna mycket mer på det än Julia Tymoshenko. Savchenko bemött henne på ett rätt så konstigt vis

Känns också, att de [Poroshenko och Savchenko] har en deal. Vi får se, om "presidenten" lyckas att "kontrollera" henne. Hoppas verkligen inte det