Citat:
Ditt påstående att endast 10-20 % av alla våldtäkter begås av svenskar, med andra ord att 80-90 % av alla våldtäkter begås av invandrare är skrattretande. Din siffror är väldigt nära Affes orimliga 95 % som Slutpixlat raljerar om. Så hur ska jag då kunna visa dig respekt och se dig som trovärdig när du kommer med sådana barocka påståenden? Liksom Affe vinklar du statistiken för att den ska passa din rasistiska och förvrängda verklighetsbild. Istället för att raljera om att Affe påstår att 95% av alla våldtäkter begås av invandrare (vilket han överhuvudtaget inte påstår) så tycker jag du ska göra din egen framräkning och argumentera för varför den är mer trovärdig. Jag diskuterar med dig och vill höra ditt resonemang och din alternativa uppskattning, inte någon hänvisning till "forskare" på bloggen Slutpixlat. Jag har inte hänvisat dig till Affe eller någon annan än mina egna argument och statistiken, visa mig samma respekt.
Vad gäller mina fördomar så var de tidigare att personer som Affe var rasistiska foliehattar eftersom "alla vet" att det bara är en rasistisk myt att invandrare skulle begå en majoritet av alla våldtäkter i Sverige. Sedan tvingade dryga debattörer mig att göra vad jag ber dig om nu.
Det är väl ungefär 50/50 att du vågar göra en framräkning enligt vad jag bett om ovan och att du vägrar med någon bortförklaring eftersom du inte törs ställa din egen verklighetsbild på sin spets.
Vad gäller mina fördomar så var de tidigare att personer som Affe var rasistiska foliehattar eftersom "alla vet" att det bara är en rasistisk myt att invandrare skulle begå en majoritet av alla våldtäkter i Sverige. Sedan tvingade dryga debattörer mig att göra vad jag ber dig om nu.
Det är väl ungefär 50/50 att du vågar göra en framräkning enligt vad jag bett om ovan och att du vägrar med någon bortförklaring eftersom du inte törs ställa din egen verklighetsbild på sin spets.
Är din definition av svenskar de som är både "helsvenskar" och invandrares barn? För mig är invandrares barn lika mycket svenskar som "helsvenskarna". Om några generationer kommer alla invandrarättlingar att räknas som "helsvenskar" eller "svennar", med båda föräldrarna födda i Sverige. Du har ingen aning om hur stor andel av dagens "svennar" är ättlingar till invandrare. I princip 100 % vågar jag påstå. Exempelvis Reinfeldts farfars far blev till efter en kort romans mellan en afroamerikansk cirkusdirektör och ett lettiskt hembiträde.
Under perioden 1985-1989 var 30 % av samtliga misstänkta våldtäktsmän invandrare och 70 % svenskfödda. Under femårsperioden 1997-2001 var andelen invandrare 42 %. Hur det ser ut idag har jag inga uppgifter om. Jag tänker inte använda mig av vinklad statistik från vare sig Affes eller Galne Gunnars bloggar. Eftersom det anlänt ett stort antal unga män från krigshärjade länder under de senaste åren kan man dra slutsatsen att andelen våldtäktsmisstänkta invandrare ökat ytterligare. Framförallt i fråga om överfallsvåldtäkter som begås av okända förövare. Hur stor deras roll i relationsvåldtäkter är törs jag inte spekulera i. Denna typ av våldtäkter polisanmäls ju sällan. Det skulle inte förvåna mig om svenskfödda begår majoriteten av dem. Knappast asylsökande som bor på förläggningar, mer eller mindre isolerade från samhället.
Den nya våldtäktslagen trädde i kraft 2005. Den klassificerar flera olika sexualbrott som våldtäkt. T.ex. sexuellt utnyttjande räknas numera som våldtäkt. Varje begången våldtäkt räknas som ett misstänkt fall. Exempel: fyra våldtäkter som begås av en och samma förövare räknas som fyra misstänkta fall, en våldtäkt begången av tre olika förövare räknas som tre misstänkta fall. Kravet på tvång sätts lägre. Om någon har sex med en person som befinner sig i ett "särskilt utsatt tillstånd" (sedan 2013) ska det kunna bedömas som våldtäkt. Offret kan vara paralyserat av skräck och således bli helt oförmöget att skrika och göra motstånd. Ovannämnda parametrar gör att våldtäktsstatistiken ökar. Av denna anledning finner jag det oerhört svårt att göra en rättvis jämförelse av antalet polisanmälda våldtäkter begångna åren före 2005 med dem efter den nya våldtäktslagens införande.
Jag har redan gjort mina beräkningar och argumenterat för att de är mer trovärdiga än Affes fuskbygge. Förklaringarna till datan finns att läsa om i båda BRÅ-rapporterna. Läs dem noga och dra sedan mer förnuftiga slutsatser den här gången.
I tidigare inlägg hävdade jag att benägenheten att begå våldtäkter är oberoende av hudfärg och ursprung. Det är andra faktorer som spelar en större roll, nämligen: kön, ålder, utanförskap, krigstrauman, personlighet, kultur, rasism, tillfället. Det är framförallt fattiga och socialt utsatta unga män från exempelvis Afghanistan och Irak med en annan kultur som är överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken.
Det är inget intellektuellt ohederligt argument att lägga fram faktumet att väldigt få av alla unga män begår våldtäkt och väldigt få av alla unga invandrarmän begår våldtäkt. Det skiljer mindre än en procent. 9x % av alla invandrade män begår inte våldtäkt. Minst 99 % blir inte misstänkta för våldtäkter. Dessa fakta är helt relevanta i denna kontext.
Avslutningsvis vill jag påpeka att de allra flesta av våldtäktsmännen är i sin mest brottsaktiva ålder, 15-40 år. Med åren kommer de unga männen att lugna ner sig, stadga sig och så småningom bilda familj, förhoppningsvis få en fast anställning och därmed få mer ordnade förhållanden både ekonomiskt och socialt.
Seriösa yrkesmänniskor som journalister, nationalekonomer, advokater och andra välrenommerade experter kommer att skämmas öronen av sig om de hänvisar till Affe och Galne Gunnar. Ännu mer om de länkar till rasistpöbelns uppslagsverk Metapedia och använder dem som källor. De kommer att bli rejält utskrattade.
På denna skitsida påstås att 77 % av våldtäkterna begås av muslimer. De utgör ju endast 5 % av Sveriges befolkning, ca 500.000, varav de flesta är mer eller mindre sekulariserade. Hur många muslimska män 15 år och äldre finns det? Vi kör med 300.000. Enligt Pettersson är antalet registrerade våldtäkter 60.000 per år. Så enligt klåparen är det 20 % av de muslimska männen 15 år och äldre som misstänks för våldtäkter. Tror du på den sagan?