Citat:
Ursprungligen postat av
trekantshatt
Jag tycker det skiljer sig för en gräsklippare fläskar inte runt med sina mjuka delar både utanpå dig och inuti dig, den kan inte hålla fast dig och skada dig mot din vilja heller (om du inte är ett riktigt ess på att klippa gräs) och den sprider inte sjukdomar in i dig eller.
Jag tycker det är befängt om en bunt sedlar ska stänga av vissa delar av lagboken tillfälligt.
Jag ville höra hur man kan skriva ett kontrakt så att bara "lyckliga horor" kan jobba.
En stilla undran, är du dum eller spelar du dum?
Ja det skiljer sig från andra ting, precis som att inget är det samma. Har någon påstått att det inte skiljer?
Vad jag tycker är att lagen ska behandla alla lika, tycker du att det är orimligt?
Jag tycker att det är befängt att beroende på vad tjänsten man säljer är, så ska det stänga vissa delar av lagboken tillfälligt.
Fattar du inte själv att om man inte vill att mjuka delar ska fläska omkring och sprida sjukdomar så ingår man inte i ett avtal där just det händer?
Eller du menar kanske att det ska vara fritt fram att ingå avtal men att inte upprätthålla sin del av avtalet?
Naturligtvis kan man inte skriva ett kontrakt som hindrar "olyckliga horor" från att jobba likväl som man inte kan skriva något kontrakt som hindrar folk från att råna, mörda eller något annat som är olämpligt.
Vad man däremot kan göra är att försöka få bort de "olyckliga hororna", för det är väl ändå det som är målet med hela kampen eller vad vi nu ska kalla det? Det tror jag iallafall löses bättre genom att reglera marknaden, observera att jag skrev reglera, inte släppa marknaden fri. Det går jag in djupare på hur jag tror det bör göras i inlägg #105. Sen om det aldrig händer skiter jag fullständigt i för varken horornas eller torskarnas sak är min sak utan jag stör mig bara på att svenska skattepengar går ner i ett jävla hål till en uppenbart marginell nytta.