2016-05-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
legalisering av sexköp leder itne abra till ökad sexmarknad generellt utan också till ökad sextrafficking..

Och här har du studie i saken.

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1986065

The study’s findings include:

Countries with legalized prostitution are associated with higher human trafficking inflows than countries where prostitution is prohibited. The scale effect of legalizing prostitution, i.e. expansion of the market, outweighs the substitution effect, where legal sex workers are favored over illegal workers. On average, countries with legalized prostitution report a greater incidence of human trafficking inflows.
The effect of legal prostitution on human trafficking inflows is stronger in high-income countries than middle-income countries. Because trafficking for the purpose of sexual exploitation requires that clients in a potential destination country have sufficient purchasing power, domestic supply acts as a constraint.
Criminalization of prostitution in Sweden resulted in the shrinking of the prostitution market and the decline of human trafficking inflows. Cross-country comparisons of Sweden with Denmark (where prostitution is decriminalized) and Germany (expanded legalization of prostitution) are consistent with the quantitative analysis, showing that trafficking inflows decreased with criminalization and increased with legalization.
The type of legalization of prostitution does not matter — it only matters whether prostitution is legal or not. Whether third-party involvement (persons who facilitate the prostitution businesses, i.e, “pimps”) is allowed or not does not have an effect on human trafficking inflows into a country. Legalization of prostitution itself is more important in explaining human trafficking than the type of legalization.
Democracies have a higher probability of increased human-trafficking inflows than non-democratic countries. There is a 13.4% higher probability of receiving higher inflows in a democratic country than otherwise.
- See more at: http://journalistsresource.org/studies/international/human-rights/legalized-prostitution-human-trafficking-inflows#sthash.cHl3s8Y0.dpuf

http://journalistsresource.org/studies/international/human-rights/legalized-prostitution-human-trafficking-inflows

Eftersom hela sexmarkanden ökar iom legalisering så har ju ditt jämförande av sextrafficking med sexsäljarna i övrigt absolut inte ett skit att säga.
Det som är av intresse är hela sexmarknaden i förhållande till invånarantal.
och sextrafficking i förhållande till invånarantal.
Inget annat.

Det tunnas ut mer o mer bland dina referenser.

Du vet att det finns hur mycket som helst som visar på motsatsen, från tunga instanser som inser bristerna i den Svenska statistiken och rapportering. Det börjar gå upp för omvärlden att svensk feminism lider av en masspsykos och sådana individer läggs inte mycket vikt på i seriösa sammanhang, vi ser det mer och mer i rapporter om Sverige som land med sin världens första feministiska regering…poletten har ramlat ner i omvärlden om vad som sker i Sverige.

Det verkar i alla fall som alla sexarbetare världen över är överens om vilken modell som passar och skyddar dem bäst och det är inte den Svenska, det är den NZ modellen som alla vill ha, ett land som var hit på studiebesök och svensk feminism hurrade i högan sky av stolthet då de tittade på den svenska modellen, våran modell på export hurra!….innan de valde motsatt riktning, mycket beroende på att de lyssnade på sexarbetarna.

Varför är det vara så svårt att lyssna på sexarbetarna, ni lyssnar på alla andra, invandrare o.s.v. och vill ge dem få friheten att bestämma över deras egna liv, vi skall integreras i vårt eget land heter det av just den anledningen, visst går det bra för er.

Ge er med era masspsykotiska predikningar över hemska vita män, låt de som ni anser vara utsatt, de som ni uppenbarligen/bevisligen fullständigt skiter egentligen i bestämma själva utan era moral predikningar.

Intressant var att den sexarbetande kvinnan som talade ansåg sig vara feminist, vad för sorts feminism tillhör hon enligt dig…bara så jag vet vilken art feminism jag skall hurra för när det blir inbördes krig i leden.
Citera
2016-05-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Det tunnas ut mer o mer bland dina referenser.

Du vet att det finns hur mycket som helst som visar på motsatsen, från tunga instanser som inser bristerna i den Svenska statistiken och rapportering. Det börjar gå upp för omvärlden att svensk feminism lider av en masspsykos och sådana individer läggs inte mycket vikt på i seriösa sammanhang, vi ser det mer och mer i rapporter om Sverige som land med sin världens första feministiska regering…poletten har ramlat ner i omvärlden om vad som sker i Sverige.

Det verkar i alla fall som alla sexarbetare världen över är överens om vilken modell som passar och skyddar dem bäst och det är inte den Svenska, det är den NZ modellen som alla vill ha, ett land som var hit på studiebesök och svensk feminism hurrade i högan sky av stolthet då de tittade på den svenska modellen, våran modell på export hurra!….innan de valde motsatt riktning, mycket beroende på att de lyssnade på sexarbetarna.

Varför är det vara så svårt att lyssna på sexarbetarna, ni lyssnar på alla andra, invandrare o.s.v. och vill ge dem få friheten att bestämma över deras egna liv, vi skall integreras i vårt eget land heter det av just den anledningen, visst går det bra för er.

Ge er med era masspsykotiska predikningar över hemska vita män, låt de som ni anser vara utsatt, de som ni uppenbarligen/bevisligen fullständigt skiter egentligen i bestämma själva utan era moral predikningar.

Intressant var att den sexarbetande kvinnan som talade ansåg sig vara feminist, vad för sorts feminism tillhör hon enligt dig…bara så jag vet vilken art feminism jag skall hurra för när det blir inbördes krig i leden.

Verkligen??

vilka "tunga instanser" har du som anser att svenska feminismen "lider av masspsykos"
Kan du länka den "tunga källan" tack.

Och verkligen ALLA sexarbetare? hmm? Har du frågat de där 12-åringarna på Calcuttas bakgator som måste knulla 30 män om dagen 7 dagar i veckan vad de tycker om saken?
Citera
2016-05-24, 22:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kan inte ni sexdesperata män ordna lite bordeller då där ni själva jobbar?
jag menar sälja sex är ju att ha sex!!!!! enligt mågna av nötterna här inne så hur bra som helst!
sätt igång och betjäna varandra, så har ni löst problemen.
Det finns, även i Sverige.
Ganska omfattande faktiskt. Om man har rätt läggning.
Inom regnbågsrörelsen finns en falang som bara sysslar med väldigt unga pojkar, men jag antar att det inte är särskilt intressant?
Jag menar, inte en kvinna kommer ju till skada.
Citera
2016-05-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns, även i Sverige.
Ganska omfattande faktiskt. Om man har rätt läggning.
Inom regnbågsrörelsen finns en falang som bara sysslar med väldigt unga pojkar, men jag antar att det inte är särskilt intressant?
Jag menar, inte en kvinna kommer ju till skada.

ja men se där…så fint att man kan köpa unga pojkar för sex…är inte det toppen? och precis som TS vill ha det.

Kan ni inte börja övertala unga hemlösa pojkar med psykiska problem, och utsatta unga killar utan stöd av familj, finns massor med sådana i Sverige just nu, bara att ta för sig av…för lite fickpengar…är inte det underbart?
Citera
2016-05-24, 22:33
Medlem
Citat:
Verkligen??

vilka "tunga instanser" har du som anser att svenska feminismen "lider av masspsykos"

Och verkligen ALLA sexarbetare? hmm? Har du frågat de där 12-åringarna på Calcuttas bakgator som måste knulla 30 män om dagen 7 dagar i veckan vad de tycker om saken?

Ohh stackare du kunde inte hålla dig från ett djupdyk i tolkningarnas värld, du får ursäkta mig jag kan inte skriva så feminister förstår, men jag försöker.
Jag skrev inte att tunga instanser anser blablabla om svensk feminism, de vet bättre än så.

Men du har rätt inte alla, men alla seriösa organisationer som sexarbetare samlas under är mer rätt, bortsett från någon påhittad variant som jag vill minnas finns i Sverige för att boosta feminismen här, som anses som seriös av er, minns inte vad den hette.

Jag leta någon info om 12 åringar som knulla 30 män om dagen 7 dagar i veckan men hitta ingen, har du länk om dessa.
Det andra, tja …läs utländsk media så får du en rätt klar bild över synen på dagens Sverige, ni är ju annars så duktiga att läsa mellan raderna och tolka.
Citera
2016-05-24, 22:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Precisera dig….
this qualitative evidence is also somewhat tentative as there is no “smoking gun” proving that
the scale effect dominates the substitution effect and that the legalization of prostitution
definitely increases inward trafficking flows.

Jag skulle ställa mig frågan om inte deras "abstrakt" i själva verket bara mäter massan av hur man förhåller sig till ökningen baserat på de olika ländernas inställning och politik och INTE i tillräcklig mån de erfarenheter som undantagen gjort empiriskt med sina avsevärt öppnare lagar.

Jag anser att ett land som praktiserar den politik som diskuteras är bättre skickad än de som inte gör det att bedöma utfall och ökning. (T.ex Holland och Tyskland)

Du minns det där om fri vilja va? Vem som ska bestämma vad vuxna människor får göra med varandra?

Jag anser fortfarande att det är vuxna människor som ska bestämma vad de vill göra med varandra och inte moralister.

Att studien är förhållandevis professionell i sin slutsats bevisas av detta:
Citat:
A full evaluation of the costs and benefits, as
well as of the broader merits of prohibiting prostitution, is beyond the scope of the present
article.

Vilket leder oss lite grann tillbaks till din fråga, inte sant?
Citera
2016-05-24, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Och vilka kvinnor skulle ställa upp på det om de hade ett bättre val?

Det är inte alla som säljer sexuella tjänster för att dom måste. En del gör det för att finansiera sin livstil, t.ex. att ofta åka på resor, ha råd att köpa saker dom annars inte hade kunnat, eller för att slippa ha ett tråkigt heltidsjobb.
Citera
2016-05-24, 22:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
ja men se där…så fint att man kan köpa unga pojkar för sex…är inte det toppen? och precis som TS vill ha det.

Kan ni inte börja övertala unga hemlösa pojkar med psykiska problem, och utsatta unga killar utan stöd av familj, finns massor med sådana i Sverige just nu, bara att ta för sig av…för lite fickpengar…är inte det underbart?
Såg du den där artikeln jag postade i början av året om de medelålders tanter som köper sex av ensamkommande i Helsingfors för 20€ och lite cigg? Det var väl något Diakonisällskap som larmade vill jag minnas.
Sånt där brukar tystas ner rätt fort av pk-maffian annars.

Jag vill inte jämställa ts med en diskussion om pedofili. Den är lite av en Svensk specialitet. Inte en enda peddohärva utan svensk inblandning sen porrklubbarna stängdes 1978.

Man kan alltså argumentera att även det är en följd av feministisk politik. (om man är riktigt konspiratorisk, vill säga).
Citera
2016-05-24, 22:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Verkligen??

Har du sett feminister kämpa för dem lika mycket som manspreading och genderfluidas rättigheter, då?
Citera
2016-05-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det är inte alla som säljer sexuella tjänster för att dom måste. En del gör det för att finansiera sin livstil, t.ex. att ofta åka på resor, ha råd att köpa saker dom annars inte hade kunnat, eller för att slippa ha ett tråkigt heltidsjobb.
Så sant men det förstår inte feminismen.
Om feminismen kämpade för att ge dessa kvinnor ett annat val i livet lika hårt som de kämpar och lägger resurser på att fånga torskar skulle jag i alla fall haft respekt för dem, fortfarande en morallag som är dålig, men likväl skulle jag känna att de då kämpade för något de tror på….inte som i dag, för att straffa män, med motiveringen att hjälpa utsatta.
Citera
2016-05-24, 23:26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men ingen är i sex-branschen för pengarna. Det är som att vara i kultur-branschen eller syssla med film (i Sverige) det är en hobby-grej för att man gillar sex.
Nu vet jag ju att du är ett troll men ändå. Menar du att narkomaner som inte kan skaffa sig och sköta ett vanligt kneg säljer sex därför att de tycker om det?

De prostituerade narkomaner jag stött på i jobbet har då inte fnaskat för att de tycker om att ha sex med främmande män mot betalning. Att det sen finns prostituerade som helt frivilligt, utan missbruksproblem eller tvång/trafficking, säljer sex är jag helt medveten om. Det finns faktiskt de som tycker om att sälja sig trots att feminister vägrar erkänna det. Men de väljer å andra sidan sina kunder med omsorg och tar inte vem som helst.

Förbud förändrar dock inte mycket. Åtminstone inte till det bättre eftersom med förbud följer en marknad där man (om man har ett tänjbart samvete) kan tjäna stora pengar och då följer organiserad brottslight och korruption. Då är det bättre med en öppen, kontrollerad marknad som dessutom genererar skatteintäkter så att de utsatta kan få hjälp.

Jag är inget fan av prostitution men inser att förbud inte hjälper. Det gör läget ännu värre för de prostituerade. Torskarna kommer fortsätta vara torskar oavsett om det kan bli en rättslig påföljd eller inte. Samma sak med narkotika. I Thailand kan du få dödsstraff om du smugglar heroin, ändå smugglas det för fullt. Alltså hjälper inte hotet om dödsstraff. Deras fängelser är heller ingen lekstuga men penningsugna västerlänningar är beredda att ta risken ändå.

Hur ska vi få bukt med prostitutionen, ska vi införa dödsstraff för torskar? Vad händer då med de prostituerade? Kommer antalet mördade fnask (mördade av rädda torskar med självbevarelsedrift) att skjuta i höjden eller kommer världen plötsligt bli fri från prostitution?
Citera
2016-05-25, 01:32
Medlem
Varför vill feministerna kränka kvinnors rätt att få sälja deras kroppar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in