2016-05-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Man gör inte så på någon och absolut inte på någon i sitt eget lag.
Jag håller med, han förtjänar ett riktigt hårt straff.
Citera
2016-05-24, 20:53
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
18 juli.

Du ska inte använda en enskild match som referenspunkt, du ska ha fem års dryg tid i superettan i åtanke för det är därifrån ni kommer. Om ni hade varit ett ständigt nedre halvanlag i flera års tid och nu varit i det läge ni är hade jag förstått tankegångarna, nu är det ganska onyanserad.

Är grymt ointresserad av er publik, det enda jag konstaterar är att det är medgång ni befinner er i med tanke på vart ni kommer ifrån.

Vad tråkigt det blir när du bara läser de första meningarna av mina inlägg. För resten av mitt inlägg lades på en barnsligt låg retorisk nivå och jag vägrar tro att poängen kan ha flugit dig över huvudet. Nåväl..
Citera
2016-05-24, 21:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vad tråkigt det blir när du bara läser de första meningarna av mina inlägg. För resten av mitt inlägg lades på en barnsligt låg retorisk nivå och jag vägrar tro att poängen kan ha flugit dig över huvudet. Nåväl..
Nej jag läste dina tillbakablickar och konstaterade ännu en gång att det är åren i superettan gemene bajare bör ha fokus på.
Citera
2016-05-24, 21:30
Medlem
Citat:
Strandberg har redan fått sitt straff utdelat av oss när han var avstängd mot Gefle, att förbundet nu tar ärendet i egna händer och anmäler till disciplinnämnden är sanslöst.

Sagt det förut och säger det igen: Tycker hela grejen är uppförstorad, det Carlos gjorde var indeed förjävligt men enligt egna utsagor skaka dom hand 10 minuter senare i omklädningsrummet, Carlos fick sitt straff och det är nu man bara borde lägga det bakom sig men tydligen inte. Om jag snor en cykel ska jag inte få tre år i fängelse, lite samma sak här.

Säga vad man vill om att Sana & Christiansen gör narr av saken, att förstnämnde dessutom säger sig ha begått sitt livs största misstag men nu poserar på en bild där det står "nya spjut" i vad man kan anta är hans skåp i omklädningsrummet är ju lite patetiskt.

Du menar alltså att om klubbarna ger ett snabbt straff i egen regi då är allt frid o fröjd.
Citera
2016-05-24, 21:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Du menar alltså att om klubbarna ger ett snabbt straff i egen regi då är allt frid o fröjd.
Jag menar att straffet var rimligt (om än något överdrivet till att börja med, med exempel ska statueras och jag har förståelse för konsekvenserna) och nu har det verkställts. Då förstår jag inte varför förbundet tar saken i egna händer när detta redan borde va något att lägga bakom sig.
Citera
2016-05-24, 22:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag menar att straffet var rimligt (om än något överdrivet till att börja med, med exempel ska statueras och jag har förståelse för konsekvenserna) och nu har det verkställts. Då förstår jag inte varför förbundet tar saken i egna händer när detta redan borde va något att lägga bakom sig.

Hade inte incidenten visat i nästan direktsändning hade det troligen gått nästan spårlöst förbi.
Citera
2016-05-24, 23:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Skyddar ej. De är vänner nu och AIK har redan bestraffat Strandberg!

Tror du inte det var order från högre ort att de skulle lägga ut bilder på insta eller twitter där
de flinar tillsammans? Strypgreppet var äckligt.
Citera
2016-05-24, 23:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hade inte incidenten visat i nästan direktsändning hade det troligen gått nästan spårlöst förbi.
Japp. Är säker på att sånt här gruff är vanligare än vad man tror men inte inför öppen ridå.
Citera
2016-05-24, 23:30
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Mm, den här gamla godingen när Rajalakso får 1-2 matcher extra för att TV4 filmar när han skriker och slår igen en dörr i korridoren https://youtu.be/JuaT-XN6W2U?t=88
Citera
2016-05-24, 23:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Japp. Är säker på att sånt här gruff är vanligare än vad man tror men inte inför öppen ridå.
Det är ju det som är problemet, att det blev sänt i direktsändning och media slog på stora trumman. Spelarna ska vara förebilder så jag ser det som självklart att han skulle bli avstängd, något annat hade varit förskräckligt men nu när AIK stängde av Strandberg en match självmant behöver inte förbundet ge sig in i frågan.
Citera
2016-05-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det är ju det som är problemet, att det blev sänt i direktsändning och media slog på stora trumman. Spelarna ska vara förebilder så jag ser det som självklart att han skulle bli avstängd, något annat hade varit förskräckligt men nu när AIK stängde av Strandberg en match självmant behöver inte förbundet ge sig in i frågan.

En match? Så extremt mesig avstängning, tvivlar på att det hade varit samma straff om en spelare som inte har en "boom" och är på lån hade gjort detsamma... Och som du nämner så är det inte själva tilltaget i sig som är det värsta ur aiks perspektiv utan att ha en spelare i truppen som kan göra en sådan grej i direktsänd tv.
Citera
2016-05-25, 00:46
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Har jag skrivit att det är värre? Men den filmningen är horribel dålig. Men sedan var det ju egen lagkamrat som han tog strypgrepp om och de är vänner igen och han blev avstängd mot gefle från AIK håll.

Nej det har du nog inte, och det har inte jag påstått att du gjort heller.

Jag tolkade ditt inlägg som att du ansåg att Andreas Johansson borde anmälts eftersom Strandberg anmäldes. Det är enbart den bristande logiken i det som jag har invändningar mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in