2016-01-25, 01:07
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Finns det någon tråd för 2016?
Nej, ingen Amsterdam-tråd för 2016. Det ser ut som denna tråden får gälla även detta året. Rubriken borde kanske ändras till Amsterdam 2015 - 2016
Citera
2016-01-27, 17:22
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Finns det någon tråd för 2016?

Hittar en jävla massa info om coffeshops och weed här på fb men knappt något om utelivet/nattlivet.

Någon som har några tips vart man ska?

Hur ser brudarna ut där? Sämre än svenska kan jag tänka mig? Lätt att få hemsläpp? Bör man sikta in sig på turister eller locals?

Jag är inte ett super fan av vanliga "stureplansklubbar" även om mina vänner kommer vilja gå till några sådana.

Finns det några andra typer av ställen typ studentfester eller ruinpubs eller något?

Tack på förhand

Kolla mina tidigare inlagg i denna trad
Citera
2016-01-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Kanske för att det är bättre standard och bättre priser?
E - 3-5 EUR räcker med en halv, i Sverige 150-250SEK du måste ta minst en men gärna 2

Koks - 50 EUR, i Sverige 800-1000SEK svårt att avgöra men säkert minst 50% bättre i Amsterdam.

MDMA - 20-30 EUR, i Sverige 700-1000SEK, alltid bra i Amsterdam, osäkert i Sverige.

Du har dessutom bra klubbar och andra saker att göra. Du behöver inte oroa dig för polisen eller vakter på klubbar.

Ta detta med en nypa salt men det är nära verkligheten.

Trevlig info är dom flesta barer/klubbar rätt lugna om man laddad lite eller kanske tagit lite mdma?
Hur är det i dörren? Lika hårt som i Sverige? Dvs bör drogerna intas inne på klubben istället?

Mvh Rallarkalle
Citera
2016-01-27, 22:51
Medlem
Citat:
Undvik Escape!

Tips,
Studio 80
Closure
Cruquiusgilde
Radion

Dagtid:
Georgie's Wundergarten
A Day At The Park

Varför ska Man undvika Escape?
Googlade lite snabbt och den kom upp som en av deras bättre klubbar?

Tack på förhand //Rallarkalle
Citera
2016-01-28, 07:31
Medlem
Citat:
Trevlig info är dom flesta barer/klubbar rätt lugna om man laddad lite eller kanske tagit lite mdma?
Hur är det i dörren? Lika hårt som i Sverige? Dvs bör drogerna intas inne på klubben istället?

Mvh Rallarkalle

I Holland blir du inte insläppt om du är för hög/borta, men dom ringer inte polisen. I Sverige ringer dom polisen nästan oavsett. Var själv i Holland för några veckor sedan. Där kom kompisen inte in på ett flertal ställen då han var lite för "borstad" på E.
Citera
2016-01-28, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Fast varför skulle man ge ett urinprov? Du kan ändå inte bli straffad för det i Sverige, dvs om du har rökt i Amsterdam.

Det där är bara en myt. Du kan bli fälld för ringa narkotikabrott oavsett vart i världen du brukar.
Citera
2016-01-28, 14:05
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Det där är bara en myt. Du kan bli fälld för ringa narkotikabrott oavsett vart i världen du brukar.

haha nej.
Citera
2016-01-28, 16:17
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:

Mvh Rallarkalle

Tar du ladd ska det nog inte vara nagra problem, om du inte beter dig som en idiot saklart. MDMA kan vara svarare da man ser ut som man gor, inne pa klubbarna ska det inte vara nagra problem.

Citat:
Varför ska Man undvika Escape?
Googlade lite snabbt och den kom upp som en av deras bättre klubbar?

Tack på förhand //Rallarkalle

Escape ar dyrt, dalig musik och bara idioter som gar till. Ska du till amsterdam sa vill du val uppleva scenen?
Kolla istallet resident advisor eller partyflock.nl och kolla vilka som spelar.
Citera
2016-01-28, 18:17
Medlem
Citat:

HAHA sålänge du inte erkänner ett inköp av någon drog så är det där bara ren bullshit.

Polisen har stannat mig 5 ggr i mitt liv, alla ggr har jag påkallat bruk i Christiania men första gången var lite annorlunda. För jag sa att jag hade inhandlat ca 2 gram. Då fick jag böter för innehav.

De andra 4 ggr har jag varit bestämd med att jag brukat cannabis utomlands bara dagar före jag blivit stoppad & därav fått hem ett brev från Åklagarmyndigheten som sagt följande:
Åtal läggs ned.
"Brott kan ej bevisas att det är begånget i Sverige" - ungefär sådär men du förstår min poäng.
Citera
2016-01-28, 22:18
Medlem
Citat:
Tar du ladd ska det nog inte vara nagra problem, om du inte beter dig som en idiot saklart. MDMA kan vara svarare da man ser ut som man gor, inne pa klubbarna ska det inte vara nagra problem.

Escape ar dyrt, dalig musik och bara idioter som gar till. Ska du till amsterdam sa vill du val uppleva scenen?
Kolla istallet resident advisor eller partyflock.nl och kolla vilka som spelar.

Vad för scen menar du?^^
Är det billigt är det alltid ett plus i kanten, undrade bara på vilka anledningar du hatade den så det inte var anledningar jag gillade!
Musik bryr jag mig inte så mycket om tycker allt är samma skit.
Hur är dom Holländska brudarna då? Snygga/fula? Lätta att få med sig hem till sängs?

Tack för svaren!
Citera
2016-01-29, 21:18
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:

Hur ska man bli fälld för något som är lagligt i det land du vistas i? Du blir inte heller fälld i Sverige om du kan ge bevis på att du varit i ett land där det är lagligt/avkriminaliserat.

Nej det stämmer inte, eftersom att i normala fall så åker du dit för ringa narkotikabrott i Sverige om du har det i kroppen, som ett bevis på att du har haft det och brukat det. Däremot, så blir du inte straffad för det om du kan bevisa att du har varit i ett land där det är lagligt att använda.

Här är ett exempel http://hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.3566646-knarkade-i-amsterdam-frias-i-sverige

Dock är det i sitt eget bästa intresse att ge urinprov om man nyligen varit i ett land där det är lagligt och man åker fast i Sverige då det sitter längre tid i urinet. Blodprov har man lättare att åka dit för om man inte kan bevisa att man kommit hem samma dag/dagen (exempelvis http://www.bt.se/boras/havdade-ha-rokt-hasch-i-amsterdam-domdes-anda-for-narkotikabrott/) innan från det landet där det är lagligt, så nej det är ingen myt.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2016-01-29 kl. 21:21.
Citera
2016-01-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Hur ska man bli fälld för något som är lagligt i det land du vistas i?

På samma sätt som att en som norsk medborgare kan bli fälld för att ha köpt sex, oavsett vart i världen personen befinner dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in