Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 16:49
  #97
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
AMEN!! kunde inte sagt det annorlunda.men du glömde skriva att dom geggar ihop sig och tillslut är deras sätt att vara det enbart rådande.
Ja, var ju lite det jag var inne på. De är värre än de sjukaste sekter.

Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Är det friatider artikeln eller går det att länka till något mer konkret? Såsom facebookgruppen?
När hände det senast att tio svenska killar i grupp tafsar på ensamma tjejer i en buss? Nej, just det. Det har aldrig hänt, finns inte ens på kartan.
Citera
2016-05-24, 16:55
  #98
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Håller helt med. Civilkurage kan innebära att man åker på stryk och det är värt. Skulle aldrig kunna åka hem och lägga mig utan att agera efter en sådan situation. Jag skulle kunna dra det så långt att även om det skulle innebära fara för mitt liv skulle jag agera för att skydda individer som är svagare. Jag gör det inte för jag vill vara cool och slåss utan jag gör det för jag hoppas att någon skulle göra det samma för min dotter eller syster. Det är ens jävla skyldighet som man, men framförallt, medmänniska! "Du är tuff bakom tangentbordet", tänker nog en del. Faktum är att jag har agerat i liknande situationer. Det har gjort ont men vet du vad; det var värt varenda jävla smäll. Bara vetskapen att jag hjälpt en medmänniska från att bli våldtagen gör att jag skulle kunnat ta dubbelt så mycket stryk. Och jag kommer göra det igen. Bara längtar till nästa tillfälle jag får bevittna dessa monsters agerande. Så ni j-a mesproppar som bor där - gör något! Trodde det var lite stake i norrlänningar, men ni är väl fega när det gäller. Pfft.

Det är inte bara en skyldighet - det är och skall vara en ren instinkt för normalt folk att skydda svaga och utsatta så som blinda, äldre, kvinnor och barn. Finns inga ursäkter!
Citera
2016-05-24, 18:20
  #99
Avstängd
Grottmongo101s avatar
[quote=Anygiven|57363365
Precis när busschauffören står och pratar med tjejerna som berättar om sina upplevelser så reser sig en vit man i 50 års åldern och menar på att tjejerna (han talar direkt till hon som blivit antastad) att "lite får dom tåla" och att "ni har nog varit med om mycket värre, sluta klaga"
Han fortsätter med att tala om för hela bussen att ingen har blivit sexuellt antastad här inte och att alla som tycker det är rasister och skulle aldrig sagt detta om det varit vita grabbar som gjort samma sak.

2 Killar/män varav den ena av dom är killen som den rädda tjejen suttit sig bredvid och som båda verkar helt nyktra blir upprörda och frågar honom hur fan han kan resonera så, hur han inte kan förstå att det är nog jobbigt för tjejerna som det är, utan att han försöker förminska det dom gått igenom, samt upplyser honom om att reaktionerna hade varit likadana varesig det var mörkhyade eller vita män som betett sig så.
Han kallar dom båda för rasister och går till sist av bussen.

Sen även som jag förstod det så var enda anledningen till att polisen i slutändan agerade och inte ignorerade anmälan på grund av den facebook statusen som har postats i tråden tidigare, då den fick stor uppmärksamhet både i Holmsund men även i Umeå, och polisen blev näst intill ner ringda med arga och oroliga människor som undrar varför i hellvete man inte gör något när man fått en anmälan.

Skrämmande tanke endå, att man måste bli arg på polisen i grupp för att dom ska lyssna på vad som sägs :/[/QUOTE]

Rent statistiskt så är chansen väldigt stor att umetjejerna röstat för massinvandring, så på sätt o vis hade han rätt, lite får de nog tåla omn de röstat för det.
Annars verkar gubben vara en typisk PK-varelse av den sort som har lusat ner Umeå sedan 60-talet.
Citera
2016-05-24, 18:38
  #100
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Rent statistiskt så är chansen väldigt stor att umetjejerna röstat för massinvandring, så på sätt o vis hade han rätt, lite får de nog tåla omn de röstat för det.
Annars verkar gubben vara en typisk PK-varelse av den sort som har lusat ner Umeå sedan 60-talet.

Samma sorts idiot som kallade en gängmisshandel jag bevittnade för en "fyllegrej".
Citera
2016-05-24, 18:41
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
När hände det senast att tio svenska killar i grupp tafsar på ensamma tjejer i en buss? Nej, just det. Det har aldrig hänt, finns inte ens på kartan.
Inte alltför ovanligt bland fattiga bondläppar gissar jag. Vet inte om du känner till det men Holmsund har en otroligt stor grupp "white trash" och droger är väldigt vanligt.

Anledningen till att jag inte gärna UTGÅR från att det är menaslödder denna gång är just att de är relativt ovanliga o Holmsund.
Citera
2016-05-24, 18:42
  #102
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Inte alltför ovanligt bland fattiga bondläppar gissar jag. Vet inte om du känner till det men Holmsund har en otroligt stor grupp "white trash" och droger är väldigt vanligt.

Anledningen till att jag inte gärna UTGÅR från att det är menaslödder denna gång är just att de är relativt ovanliga o Holmsund.

Javisst jag tror dig.
Citera
2016-05-24, 18:44
  #103
Medlem
Scherings avatar
Inte läst i tråden sedan i morse och orkar inte kolla igenom den. Har polisen gripit någon för hets mot folkgrupp än? Borde ju finnas bevakningsfilm från bussen.
Citera
2016-05-24, 18:54
  #104
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Det är inte bara en skyldighet - det är och skall vara en ren instinkt för normalt folk att skydda svaga och utsatta så som blinda, äldre, kvinnor och barn. Finns inga ursäkter!

Dessa trakasserier har ju tydligen pågått en längre tid. Förstår inte att människor kan se på detta och inte ingripa. Alla kan göra något. Åtminstone filma, anmäla o.dyl. Kontakta polisen, bussbolaget, kommunen som anlitat bussbolaget, kontakta media (fri sådan) o.s.v.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Inte läst i tråden sedan i morse och orkar inte kolla igenom den. Har polisen gripit någon för hets mot folkgrupp än? Borde ju finnas bevakningsfilm från bussen.

Har bussarna filmande kameror eller avsågs privatpersoners filmer?
Citera
2016-05-24, 19:02
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Javisst jag tror dig.
vad betvivlar du? Demografin i holmsund eller att även white trash har taskig kvinnosyn?
Citera
2016-05-24, 19:04
  #106
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
vad betvivlar du? Demografin i holmsund eller att även white trash har taskig kvinnosyn?

Jag betvivlar att svenskar har gjort liknande saker i grupp.
Citera
2016-05-24, 19:12
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Jag betvivlar att svenskar har gjort liknande saker i grupp.
Då har du haft turen att slippa beblanda dig med dessa svenska apor som är bondläppar.

http://www.svt.se/ug/linnea-anmalde-...ojken-hyllades är ett typexempel på hur det kan se ut.


---

Har vi något att gå på här utöver friatiders artikel? Har någon länkat till facebook gruppen?

Som sagt förefaller ju vittnessuppgiften att polisen vägrat ingripa då flickan i fråga inte var herrens flickvän helt absurd och gör att jag ställer mig tveksam till sanningshalten.

Om vi blundar för detta för att det gynner exponeringen av sveriges misslyckade flyktingpolitik är vi ju lika efterblivna som den pk-majoritet vi hånar.
__________________
Senast redigerad av NorskApa 2016-05-24 kl. 19:16.
Citera
2016-05-24, 19:15
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Inte alltför ovanligt bland fattiga bondläppar gissar jag. Vet inte om du känner till det men Holmsund har en otroligt stor grupp "white trash" och droger är väldigt vanligt.

Anledningen till att jag inte gärna UTGÅR från att det är menaslödder denna gång är just att de är relativt ovanliga o Holmsund.

Det white trash som finns och som är grava missbrukare sitter ju på bänken utanför Konsum, eller förmodar jag, hemma hos någon och röker på eller dricker. Tycker sällan man stöter på drängfulla holmsundsbor på bussen och då åker jag buss kors och tvärs i Västerbotten. Har svårt att tro att de gamla missbrukarna börjat ha som nöje att ragga på bussen. De raggar ju på varann. Däremot vet jag inte hur det brukar vara på nattbussen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback