2016-05-24, 14:01
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Med tanke på formuleringen måste jag fråga: hur medveten är du om risken i de andra bolagen? När fpc är det defensiva innehavet är man ute på jävligt tunn is.

ÆR medveten i riskena i de andra bolagen. axactor har stark botten på dagens kurs. stått stilla bra længe men har sto tro på en fin uppgång så fort nyheter kommer. rekommenderar faktiskt att hålla lite koll på den før allas del.

Tack før respons iallfall!
Citera
2016-05-24, 14:50
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
ÆR medveten i riskena i de andra bolagen. axactor har stark botten på dagens kurs. stått stilla bra længe men har sto tro på en fin uppgång så fort nyheter kommer. rekommenderar faktiskt att hålla lite koll på den før allas del.

Tack før respons iallfall!
Så länge du är bekväm med risken är det ju lugnt. Mitt råd skulle dock vara att väga upp det innehav du har nu med en bit som ligger i motsatta änden av riskskalan.
Citera
2016-05-24, 15:08
Medlem
Waterfronts avatar
Var ett tag sedan jag uppdaterade här. Av de aktier jag hade vid senaste inlägget, i oktober 2014, återstår endast en (Ares Capital).

I dagsläget ser utdelningsportföljen ut såhär:

ISK
Akelius Residential Pref
AstraZeneca
Hennes & Mauritz B
Main Street Capital Corp
Telia Company

KF
Ares Capital Corp
Whitestone REIT
WP Glimcher Inc
Citera
2016-05-24, 15:13
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Så länge du är bekväm med risken är det ju lugnt. Mitt råd skulle dock vara att väga upp det innehav du har nu med en bit som ligger i motsatta änden av riskskalan.

Vældigt sant som du sæger. har ju såklart øvervægt att sælja ut delar av thin før att minimera..problemet ær att jag ser inte motstånd førns upp mot 7kr. æven om den kan svajja lite..

ska uppdatera om 6mån..
Citera
2016-05-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Vældigt sant som du sæger. har ju såklart øvervægt att sælja ut delar av thin før att minimera..problemet ær att jag ser inte motstånd førns upp mot 7kr. æven om den kan svajja lite..

ska uppdatera om 6mån..

Om du ska äga aktierna i 3 år gör du dig nog bäst att inte titta på TA. Värderingen i bolagen är skyhög => Du lär underavkasta rejält. Det är egentligen inte mycket svårare än så.
Citera
2016-05-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Om du ska äga en aktie i 20-30 ska du välja en aktie som åtminstone har lite tillväxt eller som kan förväntas få det framöver och personligen har jag svårt att se att Telia ska få någon tillväxt att tala om så den aktien hade jag aldrig tagit med.

Varför ska han leta bolag efter tillväxt?
Citera
2016-05-24, 18:34
Medlem
Triremers avatar
Sist jag skrev här hade jag:

Fortum
Statoil
Norwegian Air Shuttle
Tesla
Leröy seafood group
Orkla
UBS Group AG
American Express
Deere & Co
Balder
Volvo
ICA Gruppen

Sedan dess har jag sålt Tesla med vinst efter rusningen vid lanseringen av Model 3, UBS sålde jag med en mindre förlust. Jag har köpt Berkshire Hathaway, Novo Nordisk, Ferrari, Bilia, Cloetta, Castellum, Nordea, SEB. Hittills i år ligger jag + 18,9%. Jag red även på vågen in Lucara diamond med ett par tusenlappar och gjorde cirka +20% där innan jag sålde av igen. Castellum gjorde ett spännande förvärv och jag tänkte självklart teckna emissionen och sänka mitt GAV. Tror de tecknas för 77kr.
Senast redigerad av Triremer 2016-05-24 kl. 18:39.
Citera
2016-05-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slynjavel
Aktier
Bredband 2
Castellum
Investor
Telia
Cloetta B
Holmen B
Skanska B
Saab B
Dustin Group
Ica
Kinnevik A

Fonder
Avanza Zero
Simplicity indien
Länsförsäkringar tillväxt index
Dider & Gerge småbolag

Alla köps månadsvis, portföljen har en tänkt horisont på 20-30 år. Bredband 2 köps ej månadsvis den är bara en ren och skär chansning, den säljs om den skulle gå upp. Tråkig portfölj i övrigt, men vad har ni för tankar om den på den tänkta tiden? Köper de som ha gått sämst senaste månaden.

På vilken basis har du valt dessa aktier?
Citera
2016-05-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Om du ska äga en aktie i 20-30 ska du välja en aktie som åtminstone har lite tillväxt eller som kan förväntas få det framöver och personligen har jag svårt att se att Telia ska få någon tillväxt att tala om så den aktien hade jag aldrig tagit med.

Ja är lite tveksam till Telia med. Ha nämligen fått dom för länge sedan genom arv. Funderar på att sälja av dom, tänkte dock invänta nästa års utdelning.
Citera
2016-05-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
På vilken basis har du valt dessa aktier?

För att många av dom bolagen behövs, är stora, vissa ger lite högre utdelning. Samt de flests är välskötta och dem flesta har varit de i decenier.

Ica- alla behöver mat tex.
Saab- vi har väl aldrig haft fred på jorden ?
Osv osv
Citera
2016-05-24, 18:59
Medlem
Browngreeneyess avatar
Följer tråden... lägger upp min portfölj inomkort.
Citera
2016-05-24, 19:26
Awaiting Email Confirmation
ISK:
Handelsbanken A 10,9%
Tele2 B 8,2%
Atlas Copco B 8,2%
Avanza Bank 8,1%
Axfood 7,6%
Skanska B 7,5%
Investor B 7,4%
Castellum 7,1%
NP3 Fastigheter 6,3%

KF:
VF Corp 8,5%
Fortum 7,7%
HCP Inc 7,6%
Apple 4,8%

Synpunkter på denna portfölj inför köp av 1-2 till aktiepost(er)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in